خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

مدل بافت مو،برای خانم ها و آقایون خاص پسند و ریسک پذیر

پیشینه بافت مو چیست؟

مدل بافت مو:بافتن موها با یا بدون کمک ابزار و وسایل این‌ کار،پیشینه‌ای بسیار طولانی و قدیمی داره.

از هزاران سال پیش،مردم در فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف،چهردان و چه زنان،موهای خودشون رو می‌بافتند.

مدل بافت مو،برای خانم ها و آقایون خاص پسند و ریسک پذیر

پیشینه مدل مو در میان آفریقایی‌ها

 اولین بافت موها به نظر میرسه متعلق به فرهنگ‌های آفریقایی بوده.چوت اگر دقت کنید،همین الان هم مردان و زنان این قاره به شدت به انواع بافت مو علاقمند هستند.دلیلش هم کاملا مشخصه.چون موهای سیاه پوستان بسیار باکیفیت، ضخیم و البته فر هستش.همین باعث میشه برای خلاص شدن از شر فر بودن موهاشون،به بافتن رو بیارن.

در میان مصریان

در فرهنگ‌های مختلف،بافتن موها نشانه‌های مختلفی داشته.برای مثال:در برخی ملل،نشانه پاکیزی و حفظ بهداشت فردی بوده.بعضی جاها،خانواده های اشرافی و سلطنتی،موهاشون رو به هم می‌بافتن.مثلا:فرعونیان مصری،حدود 3 هزار سال پیش به نشانه آراستگی،موهاشون رو به شکل خاصی به هم می‌بافتند.حتی بعضا به موهای بافته شده،انواعی از زیورآلات رو آویزون میکردن.

در کشور هند

کشورهایی مثل هند هم بافت مو دارن،اما بیشتر ساده هستش.در مراسمات عروسی و مذهبی کشور هندوستان،میتونید انواع بافت‌هارو ببینید که برخی از اون‌ها در ایران هم رایجه.

در کشورهای شرق آسیا

در کشورهای شرق آسیا مثل کره،ژاپن و چین،از سالیان دور ما انواع مدل مو رو داشتیم و داریم.در گذشته بافت مو در این کشورها نشونه اشرافیت بود.هرچی یک شخص،مخصوصا در بین خانم‌ها اشرفی‌تر بود،موهاش رو بیشتر و سنگین‌تر به هم می‌بافت.

مدل بافت مو،برای خانم ها و آقایون خاص پسند و ریسک پذیر

ابزار و مواد مصرفی برای بافت مو

اگه می‌خواید یه مدل موی خوشگل،جذاب،زیبا و در خور شخصیت خودتون داشته باشید،باید یک سری وسیله اولیه برای بافت مو در اختیار داشته باشید. اگر می‌خواید همینجوری فقط ساده موهاتون رو ببافید،شاید فقط به یکی دو تا از ابزاری که در ادامه توضیح میدیم نیاز داشته باشین،اما اگر می‌خواید حرفه ای عمل کنید و مخصوصا اگر آرایشگر هستید،حتما به فکر تهیه این ملزومات باشید:

سشوار و اتو مو

این دو از ابزارهای حرارتی برای آرایش مو هستند.برای اینکه موها رو قبل از بافته شدن صاف،یکدست و نرم‌تر کنیم حتما به این دو ابزار نیاز داریم.پس بهتره حتما سشوار و اتوی مو رو تهیه کنید. 

انواعی از شونه و برس

شونه و برس‌ هم برای صاف کردن مو هستند.اما اول باید سشوار بکشید،بعد با کمک شونه‌ها و برس‌های موجود،دسته های مختلف مو رو قبل از بافته شدن شونه کنید.با توجه به طول و قد موهاتون و همچنین مدل بافت موی مدنظرتون،میتونید از انواع شونه در سایزهای مختلف استفاده کنید.

کلیپس های ریز مو

ما کلیپس مو رو برای دسته بندی موها نیاز داریم.کلیپس ها میتونن:فلزی،پلاستیکی و یا حتی چوبی باشن.(حتی گفته میشه:شونه یا برس های چوبی در سلامت موها نقش مفید و بهتری دارن).حتما باید در حین بافت مو ازشون استفاده بشه تا نتیجه کار منظم باشه.

کش مو

کاربرد کش ها هم مثل کلیپس هاست و بیشتر برای اینه که دوام بافت مو بیشتر بشه از اون ها استفاده میشه.بسته به مدل بافت مویی که مد نظر شماست،ممکنه از چند تا کش موی کوچیک تا حتی ده ها کش استفاده بشه.شاید براتون جالب باشه که بعضی از مدل موها به 100 تا کش کوچک نیاز دارن.

و بالاخره مواد نگهدارنده بافت

این دسته از ابزارهای بافت موها متنوع هستند.هر ماده آرایشی یا تثبیت کننده موها میتونه در این دسته قرار بگیره.مثلا: کرم،تافت مو،ژل و … همگی میتونن به عنوان نگه دارنده ای برای بافت مو کمک حال شما باشن.

مدل بافت مو،برای خانم ها و آقایون خاص پسند و ریسک پذیر

بر اساس فرم صورت و چهره مدل مو انتخاب کنید

همیشه متناسب با ویژگی های چهره خودتون یا طرف مقابل که قصد درست کردن موهاش رو دارید،مدل بافت مو رو انتخاب کنید.مثلا برای صورت های ظریف و کشیده،مدل موها رو به عقب ببرید و برای صورت های گرد هم مدل مو رو بهتره در قسمت اطراف موها بیشتر ببافید.

 کلام آخر و نکته بسیار مهم در خصوص بافت مو

یکی از عوارض بافت مو که شاید خودتون بهتر بدونید،کشیده شدن مو یا تحت فشار قرار گرفتن مو هست.البته بگم که این عارضه ای نیست که برای همه رخ بده.یعنی هر بافت مویی یا هر کسی که موهاش رو با مدل های مختلف میبافه،لزوما موهاش تحت کشش قرار نمیگیره بلکه تنها اون هایی که بافت های پیچیده و سنگین اعمال میکنن آلوپسی میگیرن و یا اینکه یه خانمی پیدا میشه که موهاش ظریفه،نازکه و اصلا درست نیست موهاش رو ببافه اما اصرار داره و در نهایت هم اینکار رو میکنه،اینجاست که به شرایطی به نام آلوپسی کششی مو دچار میشه.یعنی:بر اثر تحت فشار قرار گرفتن یا کشیده شدن موها،ریزش مو پیدا میکنه.

زخم شدن و پوسته پوسته شدن پوست سر هم از مشکلات دیگه ناشی از این آلوپسی کششی هستش.پس اگر عاشق بافت مو هستید،لطفا موهای قشنگتون رو خیلی نکشید و یا اینکه پشت سر هم و برای یک مدت طولانی موهارو به هم نبافید.

اپلیکیشن سرویک | اپ رو دانلود کن و به راحتی سفارشت رو ثبت کن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا