خدمات مراقبتی و پرستاری
باغبانی

راهنمای کامل پرورش گل داوودی

پرورش و نگهداری گل داوودی در پاییز

پرورش گل داوودی

برای داشتن گلدان پر از شکوفه از پرورش گل داوودی غافل نشوید. گل داوودی گل فصل پاییز است. حتی در فصل برگ ریز پاییز هم می توانید از داشتن گل های پرشکوفه لذت ببرید. با خواندن این مطلب می توانید خودتان این گل را بکارید و آن را پرورش دهید. پس برای طراحی زیبای باغچه پاییزی خود با ما همراه باشید.  

چگونه خودمان گل داوودی بکاریم؟

گل های داوودی به عنوان گل های تزئینی، پاییز را چشم نوازتر از همیشه می کنند و رنگ و بویی تازه به فضای داخلی و خارجی خانه می دهند. با فرا رسیدن فصل پاییز باید با شکوفه های زیبایی گل های تابستانی خداحافظی کرد اما این گل همه زیبایی گل های تابستانی را یکجا دارد. می توانید این کل را در باغچه بکارید و با در گلدان پرورش دهید و رنگ زیبای پاییز را در محیط زندگی خود پخش کنید.

گل های داوودی چقدر دوام دارند؟

گل های داوودی معمولاً به دو دسته مقاوم و غیرمقاوم تقسیم می شوند. این گل ها یا به صورت شاخه بریده در گل فروشی ها عرضه می شوند و یا در گدان های بزرگ و باغچه ها کاشته می شوند و تا دو هفته شاداب می مانند. دسته دوم معمولاً دوام و مقاومت بیشتری دارند. اگر می خواهید دسته گلی انتخاب کنید که سریع پژمرده نشود، باید سراغ گل هایی بروید که شکوفه های آن دوام بیشتری دارند. گل های داوودی کم دوام در گلخانه ها پرورش داده شده و در گل فروشی ها در قالب دسته گل به فروش می رسند. گل های داوودی غیر مقاوم مانند شقایقی، بالشی و زینتی در زمستان و در فضای خارجی دوام نمی آورند و دچار یخ زدگی می شوند.

بیشتر بخوانید: شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند؟

چگونه از گل داوودی گلدانی مراقبت کنیم؟

می توانید گل های داوودی را درون گلدان یا جعبه های بزرگ بکارید. به دنبال گیاهی باشید که به جای شکوفه های باز، جوانه داشته باشد. به دنبال گیاهی باشید که بیشتر از گل های باز جوانه داشته باشد.چون فرایند تکثیر گیاهی که هنوز شکوفا نشده، راحت تر است.  صحبت از تکثیر شد، بدانید که یکی از بهترین کارهایی که می توانید بل گل های داوودی انجام دهید این است که آن را تکثیر کنید.

راهنمای کامل پرورش گل داوودی

در پرورش گل داوودی، آبیاری آن را فراموش نکنید. این گل عاشق آفتاب است و از طرف دیگر به آب زیادی هم احتیاج دارد. بعد از کاشت گیاه در گلدان یا جعبه، به آن آب دهید. سپس یک روز در میان یا هر زمان که خاک آن خشک شد، آبیاری کنید.

چگونه گل داودی را در باغچه بکاریم؟

گل های داوودی که در باغ و باغچه پرورش می یابند، دارای شکوفه های فراوانی هستند. بنابراین برای کاشت دسته جمعی بسیار مناسبند. برای زیباتر کردن باغچه خود، می توانید اطراف گل داوودی، درخچه های توت، گیاهان زینتی و گیاهان سوزنی برگ بکارید.

اگر در باغچه خود کدو تنبل می کارید، داوودی های سفید، نارنجی، برنز، زرد و کرمی را انتخاب کنید. اگر گیاهان همیشه سبز زیادی دارید که زمینه ای از سایه های سبز را ایجاد می کنند، داوودی های صورتی روشن، سفید خالص یا قرمز را امتحان کنید. با این رنگ های جسورانه، دسته زیادی از گل های داوودی در کنار هم منظره چشم نوازی را ایجاد می کنند.

برای استفاده طولانی تر از گل های داوودی، گونه ها را با توجه به زمان شکوفایی آن انتخاب کنید. بیشتر داوودی های مخصوص باغ در برابر یخ زدگی های فصل پاییز مقاوم هستند.

راهنمای کامل پرورش گل داوودی

چه زمانی برای کاشت گل داوودی مناسب است؟

گل های داوودی به اندازه گل های چند ساله گران قیمت نیستند. بنابراین می توانید آن ها را یکساله بکارید. اگر درپاییز این گل را بکارید، شانس زنده ماندن آن در زمستان کمتر است. زیرا ریشه های آن وقت کافی برای تثبیت در خاک ندارند. اگر می خواهید داوودی های دائمی تری داشته باشید، آن ها را در فصل بهار بکارید و اجازه دهید در باغ تثبیت شوند و در زمستان مقاومت بیشتری در برابر سرما داشته باشند.

گل داوودی به چه میزان آفتاب و آب نیاز دارند؟

گل داوودی را چه در گلدان و چه در باغ پرورش دهید، نور زیاد را دوست دارند. اگر آب کافی به آن ها بدهید، با دریافت نور خورشید به خوبی رشد می کنند. جایی را برای آن ها در نظر بگیرید که حداقل 6 ساعت در روز آفتاب داشته باشد. گیاهانی که نور آفتاب کافی دریافت نمی کنند، شکوفه های کوچکتر تولید می کنند.

این نکته را هم به خاطر بسپارید که دریافت نور به معنی دریافت گرما نیست. گل های داوودی در گرمای تابستان پژمرده می شوند. گل های داوودی تازه کاشته شده را کاملاً آبیاری کنید و هرگز نگذارید پژمرده شوند. بعد از تثبیت شدن آن ها، هر هفته در حدود مقداری کمی به آن ها  آب بدهید. وقتی برگ های آن در حال قهوه ای شدن هستند، حتماً آن را آبیاری کنید.  

گل داوودی را در چه خاکی بکاریم؟

برای پرورش گل داوودی خاک زهکشی شده مناسب است. اگر خاک به خوبی زهکشی نشود، کمپوست را اضافه کنید و آن را در عمق 20 تا 30 سانتیمتر به خوبی با خاک مخلوط کنید. گیاهانی که در بهار کاشته می شوند باید ماهی یک یا دو بار به آن ها کود بدهید تا وقتی که هوا خنک تر شود. در فصل پاییز کوددهی را متوقف کنید. در نظر داشته باشید که کود باید فسفر بالایی داشته باشد تا به خوبی رشد ریشه های گیاه تحریک شود.

راهنمای کامل پرورش گل داوودی

چگونه از گل های داوودی در زمستان مراقبت کنیم؟

داوودی ها را برای زمستان و سرما آماده کنید. اطراف گیاهان را تا 10 سانتیمتر با کاه یا چوب خرد شده پوشش دهید. شکوفه های مرده را برای پاکسازی گیاه پودر کنید، اما شاخه ها را دست نخورده باقی بگذارید. اگر تا بهار منتظر هرس ساقه های قدیمی بمانید، داوودی ها شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. اگرچه گل های داوودی که در باغ می کارید، از نوع مقاوم آن هستند، اما اگر زهکشی خاک گیاه ضعیف باشد یا در آب و هوای بسیار سرد آن را بکارید، ممکن است در زمستان زنده بمانند.

سخن پایانی

گل داوودی یکی از گل هایی است که برای ایجاد فضای سبز چشم نواز توصیه می شود. انواع زیادی از گیاهان و گل ها وجود دارند که کارایی مشابهی دارند. برای زیباسازی فضای داخلی و خارجی محل زندگی خود می توانید انواع گل های زینتی را در گلدان و یا باغچه بکارید. اگر می خواهید از خدمات باغبانی برخوردار شوید، از سرویس های سِرویک استفاده کنید.

منبع: bhg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا