خدمات مراقبتی و پرستاری
باغبانی

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند؟

طراحی دسته گل ماندگار

حتماً برایتان اتفاق افتاده است که دسته گلی پر از شکوفه های زیبا را در گلدان آب قرار داده و بعد از مدت کوتاهی شاهد پژمرده شدن شکوفه های آن بوده اید. بعضی از گل ها به طور طبیعی تا چند روز در گلدان آب دوامی ندارند. پیشنهاد می کنیم برای طراحی دسته گل ماندگار و بادوام به دنبال گل های شاخه بریده ای باشید که  ماندگاری بیشتری در گلدان آب دارند. گل های زیر با شکوفه های حیرت انگیز خانه شما را زیباتر کرده و مدت طولانی تری در آب دوام می آورند.

چه گل های برای دسته گل مناسبند؟

گل داوودی

اگر به دنبال دسته گل زیبا هستید، این گل محبوب پاییزی انتخاب خوبی است. شکوفه های گل داوودی تا دو هفته دوام می آورند. برای دسته گل ها نیز انتخاب بسیار خوبی است. گل های داوودی رنگ ها و شکل های متنوعی دارند.

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند

گل ارکیده

گل ارکیده به عنوان یک گیاه خانگی می تواند هفته ها یا حتی ماه ها دوام داشته باشد.. اگر می خواهید از ارکیده های شاخه بریده خود لذت ببرید، به دنبال انواع سایمبدیوم (cymbidium) یا آنتاریوم (anthurium) باشید. این دو نوع از ارکیده ها بیشترین دوام را دارند و گاهی اوقات می توانند برای چهار هفته یا بیشتر سرحال بمانند.

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند

گل میخک

مقاومت گل میخک بسیار بالا است. میخک شاخه بریده می تواند تا سه هفته در گلدان آب سرزنده بماند. به شرطی که از آن به صورت اصولی مراقبت کنید. گل میخک را از تابش مستقیم نور آفتاب دور نگه دارید و به صورت منظم به آن آب جوشیده سرد بدهید.

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند

گل آهار (Zinnias)

اگر می خواهید برای قلمه زدن در باغ خود گل پرورش دهید، حتماً گل آهار بکارید. این گل مورد علاقه گرده افشان هایی مثل پروانه ها است و  شکوفه های بنفش، قرمز، نارنجی، سفید، صورتی یا زرد دارد. اگر می خواهید چند شاخه از گل آهار را در خانه نگه دارید، این نکته را در نظر داشته باشید که شکوفه های این گل تا 12 روز در گلدان دوام می آورد.

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند

سوسن پِرویی (Alstroemerias)

این گل شکل زنبق است و در هر ساقه آن چندین شکوفه وجود دارد. برای گل آرایی می توانید از سوسن پرویی استفاده کنید. معمولاً سوسن شاخه بریده تا یک هفته دوام می آورد. اما از آنجا که هر ساقه از این گل چندین شکوفه دارد، خوشه ای از آن تا دو هفته در گلدان دوام می آورد.

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند

نیلوفر

مشابه آلسترومریا یا سوسن پِرویی، یک ساقه زنبق (به خصوص نیلوفرهای شرقی) دارای چندین شکوفه است که در زمان های مختلف باز می شوند. اگر می خواهید گل نیلوفر بخرید، به دنبال گل هایی از نیلوفر باشید که هنوز کامل باز نشده اند. همین که آن ها را در گلدان قرار دهید، بعد از چند روز، شکوفه های آن به آرامی باز می شوند و تا دو هفته شکوفه های آن شاداب خواهند ماند.

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند

بیشتر بخوانید: چگونه باغی پر از پروانه داشته باشیم؟

گل آلیوم یا پیاز زینتی

گل آلیوم انتخاب بسیار خوبی برای طراحی یک دسته گل ماندگار است. آلیوم ها ساقه های بلند و محکمی دارند. از آنجا که بسیار بلند می شوند، برش دادن ساقه آن ها به هر اندازه که می خواهید، آسان است. بیشتر آن ها تا دو هفته در گلدان دوام می آورند. فقط باید به صورت مرتب، آب آن ها را عوض کنید. آلیوم ها که به عنوان پیاز زینتی نیز شناخته می شوند، شاید در هنگام برش کمی بوی پیازچه بدهند و اگر آب آن را تا مدت طولانی عوض نکنید، ممکن است بوی بدی از گلدان آن به مشام برسد.

شکوفه های کدام گل ها دوام بیشتری دارند

سخن پایانی

اگر می خواهید برای خود یا کسی دسته گل ماندگار و بادوام تهیه کنید، گل هایی را برای طراحی دسته گل انتخاب کنید که دوام بیشتری دارند و سریع پژمرده نمی شوند. به این ترتیب زمان طولانی تری می توانید از زیبایی آن ها لذت ببرید. شکوفه های گل هایی که معرفی کردیم مدت بیشتری شاداب و سرزنده خواهند بود.

برای استفاده از خدمات باغبانی حرفه ای در فضای داخلی یا خارجی منزل خود و یا حتی برای باغ و باغچه خود می توانید از خدمات باغبانی سِرویک استفاده کنید. متخحصصان باغبانی سِرویک با اطلاعات کامل باغبانی همه نیازهای شما را برای داشتن یک فضای سبز زیبا برآورده می کنند.

منبع: bhg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا