خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنیباغبانی

چگونه باغی پر از پروانه داشته باشیم؟

چه گیاهانی پروانه ها را جذب می کنند

چه گیاهانی پروانه ها را جذب می کنند

 

چگونه باغی پر از پروانه داشته باشیم؟

کاشتن گل و گیاه زیبایی شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد. رایحه های دلچسبی هم فضای داخلی و بیرونی خانه شما را پر می کند. اما همین کافی نیست؛ می توانید پروانه ها را به باغ و فضای سبز خود جلب کنید و زیبایی محیط اطراف خود را چند برابر کنید. گل هایی با رنگ های جذاب بکارید تا پروانه های زیبا به سمت فضای سبز شما سرازیر شوند. اگر باغ بزرگی دارید و یا می خواهید امسال باغ بهاری تدارک ببینید، در ادامه با ما همراه باشید. می خواهیم 7 گلی که برای پروانه ها جذابند و پروانه ها را به سمت خود می کشند، به شما معرفی کنیم.

در نظر داشته باشید که در هر منطقه ای نمی توان هر گیاه یا گلی را پرورش داد. با توجه به آب و هوای محل زندگی خود، گل و گیاه مناسبی برای جلب توجه پروانه های زیبا و پرندگان خوش آواز بکارید.

  1. آستر

آسترها با شکوفه های بنفش و صورتی، جای تعجب نیست که پروانه ها را به خود جلب می کند. گیاهان آستر را در خاکی با زهکشی مناسب و در مکانی بکارید که به خوبی از آفتاب تغذیه کند. این گل پروانه های زیبا را به سمت حیاط شما می کشاند.

  1. بومادران

بومادران با شکوفه های متراکم، شبیه یک بالشتک فرود برای پروانه های رنگارنگ است. خبر خوب اینکه مراقبت از گیاه بومادران آسان است. بومادران می تواند با خاک خشک مقابله کند، اما نور مستقیم خورشید را ترجیح می دهد. بومادران پروانه های زیادی را هم به باغ شما جذب می کند.
باغ پر از پروانه

  1. بوته پروانه (دم موشی)

همانطور که از نام آن این گیاه پیداست، بوته پروانه با شکوفه های بنفش، مورد علاقه پروانه ها است. بوته پروانه در خاک حاصلخیز، زهکشی شده و نور آفتاب به خوبی رشد می کند.

بیشتر بخوانید : 8 گیاه که حشرات و پشه ها را دور می کنند

  1. اسطوخودوس

اسطوخودوس علاوه بر رایحه آرامش بخش خود، کاربردهای متنوعی هم دارد. اسطوخودوس پروانه های زیبا را برای سرازیر شدن به باغ ما، فریب می دهد.این گیاه انواع گرده افشان ها را به خود جلب می کند. بنابراین باعث افزایش تعداد زنبورها در باغ شما می شود. اسطوخودوس در خاک خشک و مناطقی که رطوبت کمی دارند، رشد می کند. گیاهانی که شکوفه های تیره رنگی دارند و یا در آستانه باز شدن هستند، قوی ترین بوها را دارند.

  1. سرخارگل

سرخارگل گیاهی است که گلبرگ های صورتی، زرد و نارنجی مرکز مخروطی شکل آن را احاطه کرده اند. این گل پرندگان خوش آواز و پروانه ها را به باغ جلب می کند. مانند بسیاری از گل های دیگر، سرخارگل هم باید در خاکی که به خوبی زهکشی شده کاشته شود. این گیاه تحمل هوای گرم  خشک را دارند و آفتاب را ترجیح می دهد.

باغ پر از پروانه

  1. گل آلیوم یا پیاز زینتی

این گل دارای گلبرگ هایی با رنگ روشن است که با شکوفه های چشم نواز خود به پروانه ها علامت می دهد. آلیوم ها به نوعی به پیاز و سیر مربوط می شوند. بنابراین بسیاری از گونه های این گل رایحه لطیفی دارند که در دفع جوندگان موثرند. در عین حال گرده افشان ها را هم به خود جذب می کند. آن ها را در خاکی با زهکشی مناسب بکارید. قسمتی از حیاط خود را برای کاشتن آن انتخاب کنید که به اندازه کافی نور آفتاب را دریافت کند.

 

اگر می خواهید فضای سبز اطراف خود را جذاب تر از همیشه کنید، می توانید تمام کارهای باغبانی، گلکاری و سمپاشی آن را به سرویک بسپارید. متخصصان باغبانی سرویک همان چیزی را به شما ارائه می دهند که انتظار آن را دارید.

realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا