خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

9 مدل برای میز پیشخوان آشپزخانه

متریال های پرطرفدار برای میز پیشخوان آشپزخانه

انتخاب میز پیشخوان مناسب برای آشپزخانه، یکی از مهم ترین جنبه های طراحی و یا بازسازی آشپزخانه است. اگر بخواهید میز پیشخوان آشپزخانه شما سال های طولانی دوام بیاورد و هزینه گزافی برای انتخاب میز پیشخوان آشپزخانه خود نکنید، در ادامه این متن با ما همراه باشید.

هریک از انواع پیشخوان های آَشپزخانه از نظر سختی، دوام و مقاومت در برابر حرارت، ضربه و لکه مزایا و معایب خاص خود را دارد. جنس و رنگ میز پیشخوان آشپزخانه باید با کفپوش آشپزخانه، رنگ کابینت ها و دیوارها هماهنگ باشد.

برای میز پیشخوان آشپزخانه چه انتخاب هایی داریم؟

جنس و مواد تشکیل دهنده میز پیشخوان تنوع زیادی دارد. هریک از انواع میز پیشخوان مزایا و معایبی دارد که هنگام انتخاب باید همه آن ها را در نظر داشته باشید. در ادامه به انواع مختلف پیشخوان آشپزخانه و مزیت هاو معایب هر یک می پردازیم:

سنگ مرمر

سنگ مرمر هنوز هم از نظر زیبایی و دوام یکی از گزینه های مناسب برای پیشخوان آشپزخانه است. این سنگ طبیعی  زیبایی آشپزخانه را ارتقا می دهد و شکلی فاخر و تمیز به یک آشپزخانه می دهد. سنگ مرمر سفید روشن یا با سایه های خاکستری، قهوه ای و حتی سبز می تواند جلوه زیبایی به آشپزخانه شما بدهد. سنگ مرمر نسبت به سایر سنگ های طبیعی نرم تر است. اگر به خط و خش روی میز پیشخوان آشپزخانه حساس هستید، باید موقع استفاده از تخته های گوشت روی پیشخوانی که از سنگ مرمر است، بسیار مراقب باشید. اگر مستقیماً روی سنگ مرمر چیزی را ببرید، احتمال خراشیده شدن سنگ پیشخوان وجود دارد.

میز پیشخوان آشپزخانه

علاوه بر این، سنگ مرمر متخلخل است. اگر چیزی روی آن بریزد، لکه سرسختی روی سنگ مرمر نقش می بندد. اگر ماده آبکی روی پیشخوان آشپزخانه از جنس سنگ مرمر ریخت، باید سریع آن را پاک کرد. از معایب دیگر انتخاب سنگ مرمر برای پیشخوان آشپزخانه این است که باید مدام آن را تمیز کنید.

از مزیت های انتخاب سنگ مرمر برای میز پیشخوان آشپزخانه این است که درجه حرارت آن به صورت طبیعی پایین است. بنابراین محیط آشپزخانه را برای کسانی که علاقه زیادی به پخت و پز دارند، خنک می کند. سنگ مرمر یک سطح عالی برای پهن کردن و شکل دادن به خمیر است.

سنگ مرمر برای پیشخوان آشپزخانه می تواند از نظر اقتصادی هم به صرفه باشد. در حالی که سنگ مرمر معمولاً مجلل و گران قیمت به نظر می رسد اما برخی از انواع آن مانند کارارا مقرون به صرفه است.

سنگ کوارتز

اگر خانواده پرجمعیتی دارید و وعده های غذایی زیادی می پزید، از پیشخوان بادوام و همه کاره برای آشپزخانه استفاده کنید. کوارتز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. میز پیشخوان کوارتز یک سنگ کامپوزیت است که از کوارتز طبیعی و چسب ویژه ساخته می شود. در سنگ کوارتز تخلخل ایجاد نمی شود و بسیار سخت است و هرگز نیاز به آب بندی مجدد ندارد. سنگ های کوارتز جلوه سنگ های طبیعی را دارند و با دوام هستند.

میز پیشخوان آشپزخانه

سنگ گرانیت

میز پیشخوان گرانیتی از جنس سنگ های بادوام و طبیعی هستند. گرانیت در طیف وسیعی از رنگ های تیره و روشن و در انواع مختلف موجود است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد سنگ پیشخوان گرانیتی این است که می توان آن را به شکل های دلخواه مانند مربع، مورب، به شکل S و… برش داد.

میز پیشخوان آشپزخانه

میز پیشخوان گرانیتی به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و مراقبت از آن ها آسان است. هرچند بهتر است برای تمیز کردن آن ها از مواد تمیز کننده قوی استفاده نکنید. تمیز کردن گرانیت فقط به کمی آب و مایع صابونی نیاز دارد. برخی از گرانیت ها بیش از بقیه متخلخل هستند و ممکن است برای پیشگیری از ایجاد لک روی آن مجبور به آب بندی گرانیت شوید.

پیشخوان گرانیت مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد، در حدی که می توانید قابلمه داغ را مستقیماً روی پیشخوان از جنس سنگ گرانیت قرار دهید. با این حال چیزی را روی پیشخوان آشپزخانه گرانیتی برش ندهید.

بتنی

میز پیشخوان بتنی انتخاب خوبی برای جلوه دادن به آشپزخانه مدرن و صنعتی هستند، بتن ظاهری جسورانه و گیرا دارد. می توان گفت آن قدر مقاوم است که عملاً قابل خراب شدن نیست. به همین دلیل از بتن در ساخت جاده ها استفاده می شود. معمولاً سطوح بتنی به راحتی ترک می خورند اما ترمیم ترک ها بسیار آسان است.

میز پیشخوان آشپزخانه

سنگ صابون

سنگ صابون یک سنگ طبیعی است که از کوه های آپالاچی تهیه می شود و یا از فنلاند و برزیل وارد می شود. این سنگ حالت صابون مانند و نرمی دارد. سنگ صابون در مقایسه با سنگ مرمر و سنگ گرانیت مزایای زیادی دارد. این سنگ به حداقل نگهداری نیاز دارد و کاملاً متخلخل نیست. بنابراین در برابر لک، باکتری و حرارت مقاوم است. همچنین ظاهری منحصر به فرد دارد و در انواع سایه های خاکستری با ته رنگ آبی یا سبز موجود است. رگه های طبیعی و مرمر مانند آن از سنگی به سنگ دیگر متفاوت است. از معایب سنگ صابون این است که مستعد آسیب دیدگی است.

میز پیشخوان آشپزخانه

فولاد ضد زنگ

این جنس از پیشخوان آشپزخانه مناسب آشپزخانه های بزرگ و صنعتی است. البته برخی برای آشپزخانه خانه ها نیز متریال فولاد ضد زنگ را ترجیح می دهند. این نوع پیشخوان یک راهکار فوری است که ظاهری شیک و صنعتی به آشپزخانه شما می دهد.

اگر پیشخوان آشپزخانه از جنس فولاد ضد زنگ انتخاب کنید، نگهداری و تمیز کردن آن برایتان دردسری ندارد. اما هرچه تمیز کردن آن را بیشتر به تعویق بیندازید، کار سختی پیش روی شما خواهد بود چون تمیز کردن آن دشوار است. پیشخوان فولاد ضدزنگ را با کمی آب و صابون یا فرآورده ای که مخصوص سطح فولادی فرموله شده، تمیز کنید. پیشخوان آشپزخانه از جنس فولاد ضد زنگ اثر انگشت و لکه های آب را به راحتی نشان می دهد. بنابراین برای خانه ای که کودکان خردسال دارد، گزینه و متریال ایده آلی برای طراحی پیشخوان آشپزخانه نیست. یکی دیگر از معایب فولاد ضد زنگ این است که فرسوده و خراشیده می شود. مزیت دیگر آن هم متخلخل نبودن و با دوام بودنش است.

میز پیشخوان آشپزخانه

لمینت

میز پیشخوان از جنس لمینت غیر متخلخل است و باکتری را جذب نمی کند. همچنین نیازی به آب بندی مجدد هم ندارد و با کمی آب و مایع صابونی تمیز می شود. اگر برای میز پیشخوان آشپزخانه خود لمینت را انتخاب کردید، باید چند مورد به خاطر بسپارید؛ لمینت به راحتی در اثر گرما آسیب می بیند و اگر کتری داغ را روی پیشخوان لمینت بگذارید، میز پیشخوان شما خراب می شود. در مقایسه با انواع میز پیشخوان که معرفی کردیم، لمینت برای نوسازی آشپزخانه های بزرگ ایده آل نیست. مخصوصا اگر بخواهید برای فروش خانه خود ارزش آن را با انجام نوسازی بالاتر ببرید. از مزیت های لمینت این است که هزینه آن مقرون به صرفه است.

میز پیشخوان آشپزخانه

این مطلب را از دست ندهید! شخصیت شناسی بر اساس نوع دکوراسیون منزل

کاشی

پیشخوان های از جنس کاشی در گذشته بسیار محبوب بوده اند. از طرفی به دلیل به صرفه بودن گزینه مناسبی برای پیشخوان آشپزخانه است. کاشی ها در اندازه و ابعاد مختلفی وجود دارند، از اشکال مربعی کلاسیک گرفته تا کاشی های شش ضلعی. در حالی که نگهداری و دوام کاشی به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. اما یکی از معایب مشترک بین انواع کاشی ها این است که خطوط دوغاب بین قطعات کاشی نیاز به تمیز کردن مداوم دارند.  اگر پیشخوان آشپزخانه شما زود به زود کثیف می شود، می توانید دوغاب های تیره تری را برای نصب کاشی ها در نظر بگیرید.

میز پیشخوان آشپزخانه

سطح جامد

پیشخوان سطح جامد از اکریلیک و پلی استر ترکیب و ساخته شده است. سطح جامد مزایای زیادی دارد؛ ضد لک و بدون شکاف یا درز است و کمتر در برابر ضربه آسیب می بینند. اما این نوع پیشخوان آشپزخانه در برابر حرارت مقاوم نیستند.

میز پیشخوان آشپزخانه

سخن پایانی

پیشخوان آشپزخانه را می توان با متریال ها و مواد گوناگونی ساخت. با توجه به نیاز و بودجه خود می  توان یکی از آن ها انتخاب کرد و چلوه زیبایی به فضای آشپزخانه بخشید. اگر برای آشپزخانه و یا سایر قسمت های خانه خود به دنبال خدمات بازسازی و تعمیرات هستید، خدمات متخصصان حرفه ای را به کار بگیرید. سرویک نیروهای باتجربه و هنرمندی برای بازسازی و نوسازی خانه هایتان به شما معرفی می کند و خدمات مطمئن و باکیفیتی ارائه می دهد.

منبع: realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا