خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

شخصیت شناسی بر اساس نوع دکوراسیون منزل

سبک چیدمان خانه شما بازتابنده شخصیت شماست

چه ارتباطی بین سبک چیدمان منزل و تیپ شخصیتی وجود دارد؟

سبک های چیدمان متنوعی در دنیا وجود دارد که از ویژگی های شخصیتی افراد الهام می گیرد. در واقع ارتباطی دو طرفه بین نوع چیدمان منزل و علایق شخصیتی افراد وجود دارد. وقتی وارد خانه کسی می شوید، نوع چیدمان منزلش، توجه شما را جلب می کند؛ سبک چیدمان منزل می تواند بیانگر تیپ شخصیتی افراد باشد. در ادامه می خواهیم به چند مدل از انواع چیدمان منزل و ارتباط آن با تیپ شخصیتی افرادی که این سبک ها را انتخاب می کنند، بپردازیم.

کمال گرایی در سبک چیدمان

کمال گرا بودن جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد. گاهی آنقدر به نظم و نظافت منزل اهمیت می دهید که تمام کارهای ضروری را از دست می دهید. کمال گراها استانداردهای بالایی را در نحوه زندگی و رفتارهای خود در نظر می گیرند. به عنوان فردی که در داشتن نظم کمال طلبی خاصی دارد، ایجاد نظم و تقارن در چیدمان خانه به شدت لذت بخش است.  وقتی وسایل و اثاثیه خانه، میز و لوازم آشپزخانه در یک خط قرار می گیرند، احساس بهتری در وجود یک شخص کمال گرا شکل می گیرد. کمال گراها دوستدار پیچیدگی هستند و حتی در چیدمان و دکوراسیون خانه آن ها هم می توان این ویژگی را دید.

مینیمالیست

اگر سبک چیدمانمنزل شما مینیمالیستی است، انسان صادقی هستید که از پیچیدگی دوری می کند و در عوض سادگی را در همه امور برمی گزیند. دکوراسیون مینیمالیست بر سادگی استوار است و به معنی ساده کردن فضا و محیط و استفاده از حداقل ها برای چیدن وسایل است. از نظر مینیمالیست ها چیدن وسایل و نظم دادن به خانه آسان است. چون بر اساس این سبک از چیدمان، هیچ چیز غیرضروری در خانه وجود ندارد که نظافت و مرتب کردن منزل را با پیچیدگی و مشکل رو به رو کند. به عنوان یک مینیمالیست به لوازم ضروری زندگی اکتفا می کنید و به وسایل مجلل و بی استفاده اهمیتی نمی دهید. به جای آنکه حواس خود را به سمت عوامل کم اهمیت پرت کنید، کارهای مهم تری را انجام می دهید.

شخصیت شناسی بر اساس نوع دکوراسیون منزل

طبیعت گرا

سبک چیدمان طبیعت گرایانه همانطور که از نامش پیداست، بر طبیعت و هر چیز طبیعی تمرکز می کند. طبیعت گراها، در دکوراسیون منزل خود به حضور گیاهان و کاربردی بودن فضای خانه اهمیت زیادی می دهند. به عنوان مثال، در چیدن وسایل خانه دقت می کنند که همه چیز را به صورت منطقی بچینند تا روابط افراد حاضر در خانه راحت تر شود چون به روابط بین فردی و اجتماعی اهمیت زیادی می دهید. طبیعت گراها به شدت منطقی هستند و بیشتر به استفاده از عناصر طبیعی در محیط زندگی خود تمایل دارند.

شخصیت شناسی بر اساس نوع دکوراسیون منزل

سبک بوهمی

سبک بوهمیان (Bohemian) نشان دهنده زندگی آرام بدون قوانین محدود کننده است. طرفداران این سبک از چیدمان و دکوراسیون خانه، به سمت چیزی می روند که دوستش دارند و قراردادهای معمول و متداول زندگی را نادیده می گیرند تا فضای دلخواه و خوشایند خود را در محیط زندگی شان خلق کنند. اگر به این سبک از دکوراسیون خانه علاقه دارید، احتمالاً کمتر روی درست بودن و قانون مندی امور تمرکز می کنید. تمایلات طبیعی شما مبتنی بر رهایی است و اجازه می دهید جهان قدرت را در دست بگیرد. فردی آرام در گروه دوستان و خانواده خود هستید و به دیگران برای دریافت راهنمایی های صحیح، تکیه می کنید. قطعاً کسی هستید که روی موج های زندگی سوار می شوید و حتی در شرایط سخت، با آرامش بر سختی ها غلبه می کنید.   

شخصیت شناسی بر اساس نوع دکوراسیون منزل

چیدمان کمد دیواری

اگر در چیدمان و دکور خانه از کمدهای دیواری استفاده می کنید، یعنی در رعایت نظم وسواس خاصی به خرج می دهید. اما این ویژگی را بروز نمی دهید. این ویژگی از آنجا ناشی می شود که به دلیل داشتن برنامه های زیاد، می خواهید به سرعت کارهای خود را انجام دهید و وقت زیادی را صرف تمیز کردن و نظم دادن به خانه نکنید. شما سبکی از چیدمان را انتخاب می کنید که بتوانید همه چیز را در کمد دیواری خود قرار دهید. البته نسبت به کاری که انجام می دهید کاملاً آگاه هستید. اگر به سبک چیدمان کمد دیواری علاقه مندید، شما شخصی پرمشغله هستید.

شخصیت شناسی بر اساس نوع دکوراسیون منزل

 

این مطلب را از دست ندهید! چه رنگ هایی خانه را کثیف نشان می دهند

سخن پایانی

در این مطلب به رابطه بین تیپ شخصیتی و سبک چیدمان و دکوراسیون مورد علاقه افراد پرداختیم. البته نمی توان به صورت دقیق و کامل مدل شخصیتی افراد را بر اساس نوع چیدمان منزلشان تحلیل کرد اما همه ما در انتخاب لباس، رنگ، وسایل خانه و هر چیز دیگری به سلیقه شخصی مان توجه می کنیم. پس می توان گفت نوع دکوراسیون منزل تا حد زیادی بازتابنده مدل شخصیت ماست.

برای بازسازی منزل خود و طراحی داخلی جدید می توانید خدمات تعمیرات و بازسازی ساختمان سِرویک را بررسی کنید و در صورت تمایل آن را سفارش دهید. متخصصان خلاق و حرفه ای سِرویک در خدمت سلیقه شما برای طراحی دکوراسیون جدید هستند.

منبع: thespruce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا