خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

بهترین روش برای نقاشی کابینت آشپزخانه

نقاشی کابینت آشپزخانه

بهترین روش برای نقاشی کابینت آشپزخانه

اگر کابینت های آشپزخانه شما قدیمی شده اند، اما با توجه به هزینه ها نمی توانید آن ها را تعویض کنید، می توانید با نقاشی و رنگ آمیزی آن روحی تازه به آشپزخانه خود ببخشید. رنگ می تواند در هر چیزی معجزه کند و کابینت آشپزخانه نیز یکی از آن ها است. نقاشی کابینت آشپزخانه ممکن است برایتان خسته کننده و یا تخصصی باشد، در این صورت می توانید یک فرد حرفه ای برای این کار استخدام کنید. اما اگر برای این چالش آماده هستید و می خواهید به جای صرف هزینه، کمی پس انداز کنید، خودتان این کار را انجام دهید. برای یادگیری بهترین روش برای نقاشی کابینت آشپزخانه مراحل زیر را دنبال کنید.

ابزار مناسب رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه

ابزارهای کاربردی برای رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه شامل اسپری رنگ، غلتک یا برس است؛ هریک مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. هر کدام را که متناسب با متریال کابینت آشپزخانه و سبک نقاشی موردنظرتان است، انتخاب کنید. انتخاب بهترین ابزار به نوع رنگ انتخابی شما بستگی دارد.

تهیه مواد و ابزار موردنیاز برای نقاشی کابینت 

  • کاغذ سنباده ریز
  • بلوک سنباده
  • پارچه
  • اپلیکاتور رنگ
  • پرایمر و سیلر رنگ
  • نوار نقاشی
  • رنگ نیمه گلاس
  • الکل دناتوره شده
  • تری سدیم فسفات (TSP)

مراحل نقاشی کابینت آشپزخانه 

ابعاد کار را مشخص کنید

کابینت های چوبی، لمینت و فلزی معمولاً بدون مشکل خاصی رنگ آمیزی و نقاشی می شوند. کابینت های پلاستیکی لمینت ممکن است پوشش رنگی بالایی را قبول نکنند. برای هر کدام به رنگ ها و تکنیک های خاصی نیاز است و نتایج کار هم متفاوت است. اگر کابینت های شما دارای سطوح ورقه ورقه پلاستیکی هستند، قبل از نقاشی کابینت آشپزخانه، ابتدا با یک فروشنده رنگ، که در این زمینه متخصص است، تماس بگیرید. می توانید یکی از درب های کابینت ها را بردارید و به یک فروشگاه رنگ ببرید و نمونه ای از رنگی را که می خواهید، در قسمتی از در کابینت امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ با متریال موردنظر سازگار است.  

درها و کشوها به راحتی رنگ آمیزی می شوند، اما متریال چوبی با صفحات برجسته به زمان بیشتری برای آماده سازی و رنگ آمیزی نیاز دارند. اگر صفحات چوبی تاب خورده، فرسوده یا آسیب دیده است یا در محل اتصالات از هم جدا شده است، می توانید درها و کشوهای جدید بخرید و آن ها را به همراه کابینت های موجود رنگ آمیزی کنید.

نقاشی کابینت آشپزخانه

درهای کابینت ها را جدا کنید

هنگامی که برای شروع کار نقاشی کابینت آشپزخانه آماده شده اید، پیشخوان های آشپزخانه خود را پاک کنید، کابینت های خود را خالی کنید. همچنین دیوار و  لوازم آشپزخانه را بپوشانید تا به رنگ آغشته نشوند. تمام لولاها، درها، پیچ ها و کشوها را از کابینت های خود جدا کنید. هنگام برداشتن درها، روی آن ها شماره بزنید تا به خاطر بیاورید هریک از درها به کدام قسمت تعلق دارد. در غیر این صورت موقع نصب مجدد، لولاها به طور دقیق روی هم قرار نمی گیرند. اگر فقط جلوی کشوها را نقاشی می کنید، مجبور نیستید هر کشو را از جایش خارج کنید.

سطوح را تمیز کنید

آشپزخانه ها محل آشپزی هستند، بنابراین طبیعی است پر از چربی، بخار و دوده باشند. اما اگر می خواهید همه درها و کشوها به خوبی برای رنگ آمیزی آماده شوند و مطمئن شوید که رنگ روی سطوح به راحتی می چسبد، شست و شو و تمیز کردن کابینت ها را شروع کنید تا از شر هرگونه چربی یا باقیمانده غذا خلاص شوید. تمام سطوح را برای رنگ آمیزی مجدد با محلول فسفات تری سدیم و آب با نسبت یک به چهار  تمیز کنید. سپس آبکشی کنید. قبل از هر کاری اجازه دهید کابینت ها کاملا خشک شوند.

استفاده از سمباده چوب قبل از نقاشی کابینت آشپزخانه

از بلوک سنباده چوب استفاده کنید. اگر پروژه رنگ آمیزی شما در حد رنگ آمیزی سطح بیرونی کابینت ها است، نیازی نیست که داخل کابینت ها را سنباده بزنید و رنگ کنید. فضای داخلی را با استفاده از نوار نقاشی بپوشانید تا حین رنگ آمیزی تمیز بماند. فقط سطوح جلویی و لبه های قابل مشاهده صفحه کابینت را سنباده بزنید.

در زمان سنباده زدن، نیازی به حذف همه رنگ های قدیمی نیست. فقط سطح آن را خشن کنید تا رنگ جدید با چسنبدگی بالاتری روی سطوح کابینت ها عمل کند. به قسمت های فرسوده و قدیمی بیشتر توجه کنید. همچنین حتماً روی مناطق براق سنباده بزنید.

اگر رنگ قدیمی در جاهایی پوسته پوسته شود، نشان می دهد که رنگ به خوبی به سطح چوب نچسبیده است. این امر معمولاً به دلیل وجود رطوبت یا باقی ماندن چربی در زیر لایه رنگ یا داخل خود چوب است که در آشپزخانه ها دور از انتظار نیست. قبل از رنگ آمیزی مجدد این قسمت ها را با استفاده از پرایمر یا سیلر یکدست کنید. گردوغبار را از تمام سطوح کاملاً پاک کنید. می توانید از جاروبرقی برای بیرون کشیدن تمامی گردوغبارها استفاده کنید.

نقاشی کابینت آشپزخانه

از پرایمر یا سیلر استفاده کنید

اگر می خواهید مطمئن شوید رنگ به خوبی به سطح موردنظر می چسبد، روی همه سطوح یک لایه پرایمر یا سیلر بزنید. این کار در یکدست شدن نتیجه کار رنگ آمیزی تاثیر شگفت آوری دارد.

این مطلب را از دست ندهید! راه های مرتب ماندن میز کار

یکی دیگر از مزایای استفاده از پرایمر یا سیلر این است که پایه خوبی برای رنگ های بر پایه آب فراهم می کند. زیرا نتیجه کار در برابر لکه ها و آب مقاومت می کند و به راحتی تمیز می شود و رنگ آمیزی یکنواخت و بادوام تری را رقم می زند.

حالا کابینت ها را رنگ کنید

ابتدا با رنگ آمیزی لبه ها و قسمت های داخلی کابینت ها شروع کرده و سپس با نقاشی کناره های خارجی کابینت و قسمت مرکزی سطح آن ادامه دهید. این فرایند به شما کمک می کند تا در صورت اشتباه به راحتی کار خود را اصلاح کنید.

در مرحله بعدی، درهای کابینت و جلوی کشوها را رنگ آمیزی کنید. اگر این قسمت ها برجستگی و یا شکافی دارند، حتماً رنگ را روی شکاف ها و گوشه ها بریزید، اما اجازه ندهید که در این نقاط جمع شود.

همیشه رنگ را با لایه های نازک و سبک بزنید، اما حتماً همه قسمت ها را به خوبی بپوشانید. لایه های نازک زودتر خشک شده و جای قلم و یا برس هم روی سطوح بر جای نمی ماند. ضربات قلم موی بیش از حد باعث ایجاد حباب هوا و برجستگی و چاله در پایان کار می شود.  

منتظر بمانید رنگ خشک شود

بعد از هر لایه رنگ، 4 ساعت زمان دهید تا کاملاً خشک شود. در صورت خشک شدن، برای لایه بعدی رنگ آماده شوید. تمام موارد اضافی روی سطح کابینت را بارچه پاک کنید و دوباره رنگ کنید. دو لایه رنگ با کیفیت معمولاً کافی است. اما ممکن است بخواهید یک لایه سوم نیز اضافه کنید زیرا کابینت آشپزخانه به دلیل گرمای پخت و پز و استفاده روزمره در معرض آسیب هستند. پس شاید بخواهید با زدن لایه سوم محکم کاری کرده باشید.

پیشنهاد ویژه سرویک

و اما پیشنهاد ویژه سرویک به شما این است که از خدمات حرفه ای ها استفاده کنید. البته اگر فکر می کنید نقاشی کابینت آشپزخانه در تخصص شما نیست و می خواهید کاری کاملاً حرفه ای روی کابینت ها انجام شود، سرویک متخصصان نقاشی و رنگ آمیزی را به شما معرفی می کند. سرویک امیدوار است تجربه خوبی برای شما رقم بزند. برای دریافت خدمات منزل سرویک می توانید با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید. 

hgtv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا