خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

معنای رنگ ها در فنگ شویی

فنگ شویی رنگ ها

رنگ یکی از جنبه های مهم و اصلی در فنگ شویی است و بسیاری از اصول فنگ شویی با رنگ ارتباط زیادی دارد. برای تنظیم انرژی یک فضا از رنگ به عنوان ابزاری کاربردی استفاده می شود. رنگ علاوه بر اینکه تاثیر زیادی بر احساس ما دارد، یکی از ساده ترین عناصری است که می توان آن را به راحتی تغییر داد. بازی با رنگ یک راه آسان، سرگرم کننده و قابل تغییر است که تاثیر زیادی در ایجاد انرژی در خانه دارد. اضافه کردن یک تابلوی نقاشی با رنگ های متفاوت، تغییر رنگ دیوارها و حتی تغییر رنگ روبالشی می تواند روح تازه ای به خانه ببخشد. از دیدگاه فنگ شویی رنگ، هر رنگی دارای معنای شخصی و فرهنگی متفاوتی هستند و هنگام انتخاب رنگ ها برای خانه باید موارد مربوط به هر رنگ را در نظر گرفت.

در ادامه به معنای رنگ ها در فنگ شویی و اهمیت آن ها می پردازیم:

فنگ شویی رنگ ها را بشناسیم

 

رنگ سفید

رنگ سفید در هر فرهنگی معنای خاصی دارد. به طور کلی این رنگ بیان کننده پاکی و شفافیت است. در برخی از فرهنگ ها رنگ سفید رنگ یادآور زمستان است که زمین در استراحت است. علاوه بر این ها، رنگ سفید به عنوان یکی از رنگ های اصلی در فنگ شویی رنگ، نشان دهنده وضوح ذهنی، بهره وری و تکامل یافتن است. رنگ سفید از نظر فنگ شویی به عنصر فلز تعلق دارد.

فنگ شویی رنگ سفید

رنگ سیاه

رنگ سیاه در فنگ شویی رنگ با رمز و راز، پیچیدگی و کاوش در ارتباط است. همچنین رنگ سیاه نشان دهنده عنصر آب است که با سکون، خرد و تدبیر مرتبط است. با رنگ مشکی در مبلمان و اثاثیه خانه و یا در دیوارها می توان بخش هایی از خانه را به دلخواه برجسته کرد و ظرافتی بی انتها به خانه بخشید.

 فنگ شویی رنگ سیاه

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری ترکیبی از رنگ سیاه و سفید است. این رنگ به عنوان رنگ سرد، متعادل و  خنثی در رنگ آمیزی دیوارها و یا انتخاب رنگ مبلمان و اثاثیه بسیار کاربردی است. رنگ خاکستری رنگی آرام و فاقد انرژی است و معمولاً مفاهیمی مثل کسل کننده، رسمی، محافظه کار و پیچیده را تداعی می کند. خاکستری در فنگ شویی رنگ، نمایانگر عنصر فلز است. رنگ خاکستری درک و تمرکز را افزایش می دهد و به عنوان رنگی شاخص در فنگ شویی به کار می رود چون هر فضایی را روشن می سازد. علاوه بر این ها، خاکستری یک رنگ غیر احساسی و ملایم است.. این رنگ باعث تحریک و تخلیه انرژی نمی شود اما از یک طرف زیبا و رسمی است و از سوی دیگر پر زرق و برق نیست.

فنگ شویی رنگ خاکستری

رنگ آبی

انواع تن های رنگ آبی در فنگ شویی معنای خاص خود را دارند. تن های متوسط رنگ آبی نشان دهنده عنصر چوب هستند چون با رشد و سرزندگی ارتباط دارند. رنگ آبی تیره با عنصر آب ارتباط دارد. در بسیاری از فرهنگ های آسیایی، سایه های خاصی از رنگ آبی با عزاداری ارتباط دارد. رنگ آبی روشن تداعی کننده رشد و پیشرفت است و رنگ آبی تیره با متانت و دانایی در ارتباط است.

فنگ شویی رنگ آبی

رنگ سبز

از نظر تأثیر روانی، رنگ سبز بسیار آرام بخش، متعادل کننده و شفابخش است. این رنگ نشان دهنده رشد، سرزندگی، فراوانی و طبیعت است. در فنگ شویی، رنگ سبز متعلق به عنصر چوب است. استفاده از رنگ سبز در حمام پیشنهاد خوبی است زیرا باعث آرامش، تصفیه روح، زندگی و شروع جدید می شود. رنگ سبز همچنین حس شادابی و طراوت را تداعی می کند. می توان از سایه های مختلف این رنگ در دکوراسیون خانه استفاده کرد. استفاده از گیاهان آپارتمانی با برگ های سبز و شاداب در محیط منزل، اثرات انرژی فنگ شویی را به حداکثر می رساند.

فنگ شویی رنگ سبز

رنگ قرمز

در فنگ شویی، قرمز رنگی است که بر سایر رنگ ها غالب است. قرمز قوی ترین رنگ در فنگ شویی است و بسیار خوش یمن است. رنگ قرمز معمولاً برای محافظت و پاکسازی انرژی منزل یا انرژی افراد استفاده می شود. این رنگ همچنین بسیار پرشور و انرژی بخش است و استفاده بیش از حد از این رنگ در دکور منزل، برای برخی از افراد خسته کننده است. بهتر است در فضاهایی مثل اتاق های خواب که قرار است آرامش بیشتری در آن ها داشته باشید، از رنگ قرمز برای دیوارها و تخت و روتختی استفاده نکنید. استفاده از فرشی زیبا با رنگ قرمز راهی برای آوردن انرژی به خانه است.

فنگ شویی رنگ قرمز

رنگ صورتی

رنگ صورتی در فنگ شویی رنگ، تداعی کننده آرامش، ظرافت و عشق بی قید و شرط است. معمولاً رنگ صورتی را با رنگ ولنتاین می شناسند. وقتی از نگاه فنگ شویی به رنگ صورتی نگاه می کنیم، تداعی کننده توجه و دلسوزی است. به طور کلی رنگ صورتی در هر فضایی تاثیری مثبت دارد. این رنگ هم با مهربانی و معصومیت همراه است و هم سایه رنگی مناسب برای اتاق کودکان است.

فنگ شویی رنگ صورتی

رنگ قهوه ای

رنگ های خاکی مانند قهوه ای عنصر خاک و زمین را به خانه می آورند. عنصر زمین با ثبات و مراقبت از خود ارتباط تنگاتنگی دارد. رنگ قهوه ای یادآور ریشه درخت و طبیعت است. بنابراین استفاده از این رنگ در دکور خانه اثری آرامش بخش و محوری دارد. این رنگ پایدار است و احساس امنیت را بر می انگیزد. رنگ قهوه ای انتخابی عالی برای فضاهای خانوادگی است. چون باعث افزایش صداقت می شود و به نوعی، یک کاتالیزور برای قلب ها است. کفپوش یا مبلمان چوبی قهوه ای روشی فوق العاده برای آوردن عنصر خاک به خانه است.

فنگ شویی رنگ قهوه ای

رنگ زرد

رنگ زرد ما را به یاد نور گرم و درخشان خورشید یا خاک سرسبز و اکسیدشده می اندازد. این رنگ عنصر زمین را به خانه می آورد. رنگ زرد همچنین نماد بلند مرتبه بودن و فروتنی است. در فنگ شویی، زرد طلایی روشن برای نشان دادن طلا در لباس های امپراتور چین استفاده می شد. رنگ زرد در فنگ شویی رنگی بسیار شاد، نشاط آور و تحریک کننده است. به زمانی که خورشید در آسمان است و یا به گلی زرد نگاه می کنید، فکر کنید، احتمالاً احساس سرزندگی و نشاط خواهید کرد. وقتی رنگ زرد را در دیوارها و درهای خانه یا دکور منزل استفاده کنید، شادی و هیجان را به خانه خود می آورید. در فضاهای مشترک خانه مثل اتاق ناهارخوری یا آشپزخانه، از رنگ زرد استفاده کنید. زرد کم رنگ هم برای اتاق خواب مناسب است.

فنگ شویی رنگ زرد

رنگ نارنجی

مانند رنگ آبی، معنای فنگ شویی رنگ نارنجی با توجه به تن رنگ آن، تغییر می کند. نارنجی ترکیبی از هر دو رنگ زرد و قرمز است. نارنجی قدرت قرمز و ثبات رنگ زرد را همزمان در بر دارد. این ترکیب رنگ به این معنی است که رنگ نارنجی بین عنصر زمین و عنصر آتش در جا به جایی است. در فنگ شویی رنگ ها، نارنجی رنگی اجتماعی به حساب می آید چون ارتباط و گفت و گو را تقویت می کند. این رنگ برای افرادی که در مسیر درمان افسردگی هستند، توصیه می شود. می توانید از سایه های مختلف رنگ نارنجی در دکوراسیون یا رنگ آمیزی خانه استفاده کنید.

فنگ شویی رنگ نارنجی

رنگ بنفش

رنگ بنفش از اسطوخودوسی گرفته تا رنگ های بادمجانی با اشرافیت و غنی بودن در ارتباط است. همچنین قدرت، رفاه، فراوانی و وقار را تداعی می کند. با این حال، به عنوان یک عامل آرامش بخش یا حتی معنوی نیز اثربخش است. رنگ بنفش ترکیبی از آبی و قرمز است. بنابراین با دارا بودن قدرت رنگ قرمز، همزمان جنبه های آرامش بخش رنگ آبی را هم در بر دارد. استفاده از رنگ بنفش در دکوراسیون منزل، هماهنگی و تعادل را ایجاد می کند.

مطالعه بیشتر: شخصیت شناسی بر اساس نوع دکوراسیون منزل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا