خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

راه های مرتب کردن لوازم آرایش

مرتب کردن میز لوازم آرایش

راه های مرتب کردن لوازم آرایش

مرتب کردن میز لوازم آرایش

وقتی صبح ها می خواهید برای رفتن به سرکار آماده شوید، شاید بخواهید میکاپ یا آرایش هم داشته باشید. اگر میز آرایشتان به هم ریخته باشد و هر یک از لوازم آرایش بدون هیچ نظم و سازمانی، داخل کشوها و روی میز قرار داشته باشد، احتمالاً سرصبح کلافه می شوید و نمی توانید به دلخواه خود آرایش کنید. چاره کار اینجاست. ترفندها و راه های مرتب کردن لوازم آرایش را در ادامه مطرح می کنیم که فوق العاده ساده اما موثر هستند. همچنین به اتاق شما نظم می بخشند. در ادامه با ما همراه باشید. 

دورریختنی ها را نگه ندارید!

اولین قدم این است که همه لوازم آرایش خود را بررسی کنید. آن هایی که منقضی شدند و یا شکستند را دور بیندازید. دو نوع تاریخ مصرف روی محصول آرایشی و بهداشتی وجود دارد؛ اولی تاریخی است که مدت زمان انقضای محصول را نشان می دهد؛ مثلاً تاریخ میلادی 2023 روی محصول نوشته می شود. تاریخ مصرف دوم هم عددی است که داخل شکل یک قوطی کرم درباز، پشت محصول درج می شود. این عدد نشان دهنده این است که در صورت باز کردن درب این محصول به مدت تعیین شده از آن استفاده کنید. بعد از یک سال باید لوازمی مثل ریمل و خط چشم مایع را حتماً دور بریزید. زیرا مواد موجود در آن ها می تواند محل خوبی برای تجمع باکتری ها باشد.

بیشتر بخوانید : راه های مرتب ماندن میزکار

دسته بندی لوازم آرایش

در مرحله بعد، محصولات آرایشی خود را بر اساس نوع آن ها دسته بندی و مرتب کنید. برای بسیاری از افراد، منطقی است که لوازم آرایش روزمره را، که معمولاً محدود هستند، از لوازم آرایش مخصوص مهمانی جدا کنند. در این صورت برخی از لوازم ارایش روی میز قرار می گیرند و آن هایی که کم کاربرد هستند، داخل کشوها جای می گیرند.

مرتب کردن میز لوازم آرایش

مرتب سازی بر اساس میزان کاربرد

معمولاً پلت سایه رنگی و روشن چیزی نیست که به صورت روزانه از آن استفاده کنید و هر روز در میان وسایل آرایشتان دنبال آن بگردید. پس لوازم آرایش خود را بر اساس پرکاربردترین لوازم، مرتب کنید. طوری بچینید که به لوازم آرایشی که هر روز از آن ها استفاده می کنید، دسترسی آسان ترین داشته باشید.

منظم کردن لوازم آرایش با توجه به ترتیب مراحل آرایش

معمولاً آرایش را با چشم های تان شروع می کنید یا زیرسازی پوست؟ بسته به اینکه عادت شما در آرایش چیست، میز آرایش خود را مرتب کنید. در این صورت، صبح، زمان آماده شدن برای رفتن به سر کار، عجولانه عمل نمی کنید و میز آرایشان به هم نمی ریزد. برخی از افراد دوست دارند ابتدا آرایش چشم خود را انجام دهند. برخی دیگر دوست دارند که اول کرم پودر بزنند. وسایل آرایش خود را به ترتیب استفاده از آن ها قرار دهید. برای مثال، بعضی از افراد به ترتیب از کرم پودر، کانسیلر، خط چشم، ریمل چشم ، ریمل ابرو و در نهایت رژلب استفاده می کنند. با توجه به اینکه راست هستید یا چپ دست، لوازم آرایش خود را به ترتیبی که راحت تر هستید بچینید.

از سازمان دهنده ها استفاده کنید

استفاده از سازمان دهنده یا ارگنایزر برای مرتب کردن وسایل روی میز و داخل کشوها از جمله لوازم آرایش ایده ارزان و موثری است. می توانید آن ها را از فروشگاه ها تهیه کنید و یا با خلاقیت خود از وسایل دور ریختنی، جعبه های کاربردی و زیبا بسازید. این کار شما را از آشفتگی و بی نظمی لوازم آرایش نجات می دهد. سعی کنید ابتدا، محبوب ترین و پرکاربردترین لوازم آرایش را در سازمان دهنده ها بچینید. نگهدارنده های عمودی و افقی هر یک برای نگهداری لوازم آرایش خاصی، روی میز به کار می رود. هدف این است که راحت تر از قبل به آن ها دسترسی داشته باشید. برای کشوها هم می توانید از سازمان دهندهای کشویی استفاده کنید. اگر هم کشوی شما به اندازه کافی عمیق است، از ارگنایزرهای دوطبقه و ریلی می توانید استفاده کنید. دراین صورت، از فضای بیشتری استفاده کرده اید. همچنین می توانید همه لوازم آرایشی پرکاربرد را روی یک سینی بچینید و هر بار، بعد از استفاده به کشوی خود برگردانید.

جعبه های کوچک

لوازم آرایشی که روزانه از آن ها استفاده نمی کنید، در جعبه ای کوچک نگهداری کنید. رژ لب بنفش یا خط چشم طلایی را احتمالاً برای مهمانی های خاصی در نظر دارید. آن ها را در قسمت هایی از کشوها که کمتر قابل دسترس هستند، قرار دهید. شاید از دید شما پنهان شوند، اما لوازم آرایش شما مرتب تر از قبل خواهد شد.

مرتب کردن میز لوازم آرایش

لوازم بهداشتی را از لوازم آرایشی جدا کنید

برای مرتب کردن لوازم آرایش خود بهتر است آن ها را از محصولات پوست و مو جدا کنید. کرم های مراقبت پوستی را که معمولاً شب ها قبل از خواب به پوستتان می زنید، در فضایی جدا از لوازم آریش قرار دهید. در این صورت چیزی به هم نخواهد ریخت. از طرفی لوازم آرایشی باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند اما محصولات پوست و مو را می توان در حمام و فضای مرطوب نیز نگه داشت. پس جداسازی آن ها، شما را از به هم ریختگی لوازم آرایش در امان نگه می دارد. شاید جدا کردن آن ها زمان بر باشد، اما دردسرهای جانبی را کم می کند. دیگر مجبور نیستید هر شب میز توالت یا آرایش خود را مرتب کنید.

با توجه به چند ترفندی که گفتیم، صبح ها وقتی برای رفتن به سرکار آماده می شوید، میز آرایش شما تمیز و منظم تر از همیشه خواهد بود.

اگر می خواهید منزل خود را اساسی مرتب کنید و نظم فوق العاده به تمام خانه بدهید، می توانید از طریق سرویک نیروی ماهر و قابل اعتمادی برای مرتب کردن منزل خود دریافت کنید. سرویک را نصب کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

 bustle

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا