خدمات مراقبتی و پرستاری
باغبانی

8 گیاه که حشرات و پشه ها را دور می کنند

دفع حشرات با گیاهان

8 گیاه که حشرات و پشه ها را دور می کنند

دفع حشرات با گیاهان

گیاهان زیادی وجود دارند که حشرات و پشه ها را دور می کنند و علاوه بر آن حیاط یا پاسیوی شما را زیباتر نشان می دهند. اگر می خواهید شب های طولانی تابستان را در حیاط یا پاسیوی خانه خود سپری کنید، احتمالاً دور کردن حشرات و پشه ها برایتان از اولویت های اصلی است. به راحتی می توانید با اضافه کردن چند گیاه به فضای بیرونی خانه، حشرات را فراری دهید. گلدان های اسطوخودوس در فضای حیاط یا پاسیو عطر فوق العاده ای را پخش می کنند. همچنین کاشتن چمن سیترونلا در باغچه حیاط هم در فراری دادن پشه ها و حشرات موثر است. گیاهان چندکاره ای که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم، فقط زیبا نیستند، بلکه تأثیر شگفت انگیزی روی محیط پیرامون شما می گذارند. برای دفع حشرات خانه با گیاهان، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. 

فراری دادن حشرات با این 8 گیاه

  1. سیترونلا

شمع های سیترونلا با روغنی که از این گیاه به دست می آید، درست می شوند. کارشناسان می گویند سیترونلا محبوب ترین گیاهی است که پشه ها و حشرات را فراری می دهد و از محیط زندگی شما دور می کند.  این گیاه بوی بسیار تندی دارد. می توانید سیترونلا را در گلدان های کوچک بکارید و در فضای باز بگذارید.

بیشتر بخوانید: ۳ گیاه که کنه و کک را از باغ فراری می دهند

  1. پتونیا (اطلسی)

این گیاه حتی به عنوان سموم دفع آفات باغ نیز شناخته می شود. زیرا می تواند شته ها، کرم ها، سوسک های مارچوبه و آفات کدو را فراری دهد. پرورش گیاه اطلسی بسیار آسان است. می توانید آن ها را در زمین بکارید و یا در گلدان پرورش دهید. آن ها آفتاب را دوست دارند. توصیه می کنیم که پیوند این گیاه را بخرید و بعد از پایان سرما آن ها را در خاکی که نور آفتاب را به خوبی دریافت می کند، بکارید.

دفع حشرات با گیاهان

  1. اسطوخودوس

اسطوخودوس بوی معطری دارد و از هجوم پشه ها جلوگیری می کند. می توان آن را در ورودی باغچه یا باغ به صورت خوشه ای کاشت. این گیاه شکوفه های بنفش دارد و محیط گرم و خشک را هم دوست دارد، در نتیجه برای فصل تابستان ایده آل است. همچنین می توانید روغن اسطوخودوس را روی پوست خود بمالید، روغن آن در برابر حشرات و پشه ها، به عنوان سد طبیعی روی پوست عمل می کند.

  1. نسترن

برای دفع حشرات با گیاهان، نسترن انتخاب خوبی است. این گیاه برای دور کردن مگس های سفید، آفات کدو، شته ها و سوسک مناسب است. حتی به سالم ماندن سایر گیاهان در فضای سبز شما هم کمک خواهد کرد و از آن ها محافظت خواهد کرد. گیاه نسترن یک ماده شیمیایی در هوا تولید می کند که باعث دفع حشرات می شود. بهتر است نسترن را در اوایل بهار در خاک مرطوب و زهکشی شده و در آفتاب کامل بکارید. به صورت منظم آن ها را آبیاری کنید تا شکوفا شوند.

  1. رزماری

رزماری نه تنها به غذاهای شما طعم می دهد، بلکه در دور کردن و فراری دادن حشرات هم موثر است. رزماری برای گرمای تابستان مناسب است. چون از آن دسته از گیاهانی است که هوای گرم و خشک را دوست دارد. بوی آن برای حشرات و پشه ها غیر قابل تحمل است. می توانید آن را در گلدان بکارید و یا به عنوان پرچین هم اثر مطلوبی خواهند داشت.

  1. ریحان

گیاه ریحان مگس ها و پشه ها را دفع می کند. ریحان باید روزانه 6 تا 8 ساعت در برابر آفتاب قرار بگیرد. خاک آن هم باید مرطوب و زهکشی شده باشد. این گیاه چندکاره می تواند گزش پشه را نیز درمان کند. برای تسکین محل گزیدگی پشه ها، چند برگ از گیاه ریحان را بین دستان خود بچرخانید تا روغن طبیعی آن آزاد شود، سپس آن را روی محل گزیده شده بمالید.

دفع حشرات با گیاهان

  1. علف لیمو

علف لیمو شباهت زیادی با بادرنجبویه دارد و حشرات و پشه ها را دفع می کند. بادرنجبویه معمولاً خوراکی است و در آشپزی جنوب شرقی آسیا استفاده می شود. علف لیمو می تواند از 1 تا 1.5 متر قد بکشد. بنابراین به یک ظرف بزرگ تر احتیاج دارد. این گیاه را در یک مکان آفتابی نگهداری کنید.

  1. نعناع

از نعنای تازه برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. اما کاربردهای جانبی هم دارد. در دفع و فراری دادن حشرات فوق العاده عمل می کند. پرورش گیاه نعنا آسان است اما برداشت آن در باغچه کمی سخت است. بهتر است آن را در گلدان بکارید.

اگر به گل و گیاه علاقه دارید و می خواهید فضای سبز محل زندگی خود را گسترش دهید، اما فرصت و تخصص کافی ندارید، همه کارهای ریز و درشت باغبانی و سمپاشی منزل خود از به سِرویک بسپارید.

منبع : realsimple

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا