خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

چطور خانه خود را خوشبو کنیم؟

ترفندهای آسان برای معطر کردن خانه

حالا که وقت زیادی را در خانه سپری می کنیم و بیشتر فعالیت ها را به فضای منزل منتقل کرده ایم، بهتر است از ترفندهای کاربردی برای خوشبو کردن خانه خود استفاده کنیم.

اسرار خانه های خوشبو چیست؟

این بار می خواهیم اسرار خانه های خوشبو را با شما در میان بگذاریم تا با معطر کردن خانه خود لحظات آرامش بخشی را در محیط خانه سپری کنید. برای از بین بردن بوی نامطبوع خانه ابتدا باید مبنع بوی بد را شناسایی کنید. سطل های آشغال بدبو، ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی، میوه های کپک زده یا غذاهای باقی مانده در یخچال می توانند منشأ بوی نامطبوع در فضای خانه باشند.

ترفندهای زیر را برای خوشبو کردن خانه خود امتحان کنید. از یخچال گرفته تا مبلمان خانه را بررسی کنید تا بوی مطبوع و دلپذیر سراسر فضای خانه را پر کند.

چطور خانه خود را خوشبو کنیم؟

با وانیل یخچال خانه را خوشبو کنید

اگر در یخچال خانه شما میوه یا سبزیجات کپک زده وجود دارد یا مقدار زیادی سس داخل یخچال ریخته است، بعد از اینکه آن ها را از یخچال خارج کردید، یک پنبه را به عصاره وانیل آغشته کنید. یک پنبه را به عصاره وانیل مرطوب کنید و آن را روی یک ظرف کوچک داخل یخچال قرار دهید تا رایحه گرم وانیل در فضای یخچال پخش شود.

چطور خانه خود را خوشبو کنیم؟

ترفند از بین بردن بوی بد سطل آشغال آشپزخانه 

از کابرد سطل آشغال بعید است که بدبو نباشد. هرچیزی که دروریختی باشد را در سطل آشغال می اندازیم و اگر روزانه آن را خالی نکنیم، بوی نامطبوعی از سطل آشغال به مشام می رسد. اما اینجا ترفند شگفت انگیزی برای از بین بردن بوی بد سطل آشغال سراغ داریم. اول، در ته و پایین سطل آشغال، چند لایه روزنامه قرار دهید که هر گونه نشتی از نایلون زباله را جذب کند. سپس، یک لایه خشک کن معطر در سطل آشغال بگذارید تا بوی مواد غذایی دور ریختنی خنثی شود.  

ماشین ظرفشویی را با سرکه تمیز کنید

اگر ماشین ظرفشویی شما بوی تند و ناخوشایندی می دهد، چرخه ای را با 2 فنجان سرکه سفید به جای مواد شوینده اجرا کنید. سرکه یک ضد باکتری طبیعی است و دستگاه را خوشبو می کند. سعی کنید در نظافت منزل از مواد طبیعی استفاده کنید و کمتر در معرض مواد شوینده شیمیایی قرار بگیرید.

سینک ظرفشویی را با مرکبات خوشبو کنید

اگر به دنبال یک ترفند سریع و کاربردی برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی هستتید، از پوست لیمو یا پرتقال استفاده کنید تا فوراً از شر بوی نامطبوع سینک خلاص شوید. یک لیمو یا پرتقال را از وسط برش دهید و با آن تمام سینک را اسکراب کنید و بعداز آن سینک ظرفشویی را بشویید.

چطور خانه خود را خوشبو کنیم؟

ذغال فعال جادو می کند

فیلترهای کوچک ذغال چوب بو و رطوبت را به خود جذب می کند. بدترین بوها در گوشه کنار خانه با این ترفند از بین می رود. از کیف باشگاه خود گرفته تا کمدهای لباس از بوی بد و نامطبوع رها خواهند شد. ذغال چوب به ویژه در کنار زباله های مرطوب مثل پوشک بسیار کارساز است.

از بخور گیاهان استفاده کنید

بخور گیاهانی مثل آویشن، مرکبات تازه مانند لیمو، رزماری و یا استفاده از اسنشال اویل ها می تواند ماموریت خوشبو کردن خانه شما را تکمیل کند. برش های لیمو را در آب گرم قرار دهید و آن را بجوشانید و یا چند قطره از اسنشال اویل های مورد علاقه خود را در آب بریزید. حالا از بوی دلپذیر در هوای خانه لذت ببرید.

چطور خانه خود را خوشبو کنیم؟

سخن پایانی

اگر می خواهید در اوقات فراغت خود به کارهای مهم تری رسیدگی کنید مثلاً می خواهید کتاب موردعلاقه خود را تمام کنید و یا وقتی را به ورزش اختصاص دهید تا به وزن ایده آل خود برسید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات نظافت سِرویک است. با سفارش آنلاین خدمات، در وقت خود صرفه جویی می کنید و متخصص حرفه ای برای انجام خدمت در محل حاضر می شود.

منبع: realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا