خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

چگونه بوی صابون ظرفشویی را از بین ببریم؟

صابون ظرف یک بخش ضروری از زندگی است، اما می تواند بوی نامطبوع و ماندگاری از خود به جای بگذارد. اگر از استشمام بوی صابون در طول روز خسته شده اید، چند کار وجود دارد که می توانید برای از بین بردن بوی آن انجام دهید.

 1. ظروف خود را کاملاً بشویید

اولین قدم برای از بین بردن بوی صابون ظرفشویی، شستشوی کامل ظروف است. این کار به پاک کردن صابون اضافی که ممکن است روی سطح ظروف باقی مانده باشد کمک می کند. حتما از آب گرم و کف فراوان استفاده کنید.

 2. از جوش شیرین استفاده کنید

اگر به نظر می رسد شستن ظروف کارساز نیست، می توانید آنها را در محلول جوش شیرین خیس کنید. برای تهیه محلول کافی است 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 لیتر آب گرم مخلوط کنید. ظروف خود را به مدت 30 دقیقه خیس کنید، سپس آنها را کاملا با آب گرم بشویید.

 3. از سرکه استفاده کنید

سرکه یک خوشبو کننده طبیعی است که می تواند به از بین بردن بوی صابون ظرف کمک کند. برای استفاده از سرکه، کافی است مقدار مساوی سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی ظروف خود اسپری کنید، سپس آنها را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

 4. از روغن های ضروری استفاده کنید

روغن های ضروری یکی دیگر از راه های طبیعی برای از بین بردن بوی صابون ظرفشویی هستند. چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به یک بطری اسپری پر از آب اضافه کنید. محلول را روی ظروف خود اسپری کنید، سپس آنها را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

 5. از رطوبت‌گیر استفاده کنید

اگر رطوبت‌گیر دارید، اجرای آن در آشپزخانه می‌تواند به حذف رطوبت هوا کمک کند. این می تواند به جلوگیری از رشد کپک و کپک کمک کند، که می تواند به بوی صابون ظرف کمک کند.

 6. ویندوز را باز کنید

باز کردن پنجره‌های آشپزخانه می‌تواند به تهویه منطقه و از بین بردن بوی صابون ظرف‌شویی کمک کند. اگر بیرون هوا سرد است، می توانید هر روز چند دقیقه پنجره ها را باز کنید.

7. از یک فن استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید پنجره‌ها را باز کنید، می‌توانید از یک فن برای کمک به گردش هوا در آشپزخانه خود استفاده کنید. این می تواند به از بین بردن بوی صابون ظرفشویی و جلوگیری از ماندگاری آن کمک کند.

 8. ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

اگر ماشین ظرفشویی دارید، حتما آن را مرتب تمیز کنید. این کار به از بین بردن ذرات غذا و کف صابون که می تواند به بوی صابون ظرف کمک کند، کمک می کند.

9. از مواد شوینده ماشین ظرفشویی با رایحه تازه تر استفاده کنید

اگر هنوز در از بین بردن بوی صابون ظرفشویی مشکل دارید، ممکن است بخواهید از مواد شوینده ماشین ظرفشویی با رایحه تازه تر استفاده کنید. شوینده‌های مختلفی وجود دارد، پس حتماً یکی را که دوست دارید انتخاب کنید.

10. آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید

بهترین راه برای جلوگیری از بوی صابون ظرفشویی تمیز نگه داشتن آشپزخانه است. این بدان معناست که پیشخوان ها و لوازم خانگی را به طور منظم پاک کنید و زباله ها را به صورت روزانه بیرون بیاورید. با رعایت این نکات می توانید بوی تازگی و تمیزی آشپزخانه خود را حفظ کنید.

چگونه بوی صابون ظرفشویی را از بین ببریم؟

نکات تکمیلی

* اگر صابون ظرفشویی خاصی دارید که به نظر می رسد بوی قوی تری نسبت به سایرین به جا می گذارد، سعی کنید به برند دیگری بروید.
* اگر آب سخت دارید، ممکن است لازم باشد از یک نرم کننده آب استفاده کنید یا یک نرم کننده آب به آب ظرفشویی خود اضافه کنید. این به حذف مواد معدنی از آب کمک می کند که می توانند باعث بوی صابون ظرف شوند.
* اگر حیوان خانگی دارید، حتماً فوراً خرابی هایی که آنها ایجاد می کنند پاک کنید. غذا و ضایعات حیوانات خانگی می توانند باکتری ها و کپک ها را جذب کنند، که می تواند به بوی صابون ظرف کمک کند.
* اگر سیگار می کشید، سعی کنید از سیگار کشیدن در آشپزخانه خودداری کنید. دود می تواند در هوا بماند و به بوی صابون ظرف کمک کند.
* اگر شومینه دارید، در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، حتماً دمپر را بسته نگه دارید. این به جلوگیری از ماندن دود در آشپزخانه شما کمک می کند.

با رعایت این نکات می توانید بوی تازگی و تمیزی آشپزخانه خود را حتی با استفاده از صابون ظرفشویی حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا