خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

نمونه گیری خون در منزل تهران و اقدامات لازم برای انجام آن

هنگامی که به مطب پزشک مراجعه می کنید، پیش از تشخیص هر گونه مشکل و در نظر گرفتن داروهای متفاوت، برای شما آزمایش های مخصوص می نویسد. نمونه گیری خون معمولا در آزمایشگاه های سراسر کشور به سادگی انجام می شود، اما برای بالا بردن کیفیت آن پیشنهاد می کنیم قبل از آزمایش، کار هایی را که در ادامه مطلب ذکر می کنیم، انجام دهید. همچنین بسیاری از افراد هستند که در فضای آزمایشگاه احساس خوشایندی ندارند و ممکن است دچار سرگیجه و حالت تهوع شوند. در این صورت نمونه گیری به درستی انجام نمی شود و حتی ممکن است بر روی نتیجه آزمایش نیز تاثیر منفی بگذارد. با استفاده از خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران، در فضایی آرام و به دور از اضطراب، آزمایشات خود را به درستی انجام دهید.

پیش از نمونه گیری خون در منزل تهران چه کارهایی باید انجام داد؟

پزشکان برای بررسی موارد مختلفی در بدن بیماران آزمایش های گوناگون برای آن ها تجویز می کنند. برای انجام هر یک از آن ها لازم است بیماران برخی از کارها را انجام دهند و از انجام برخی کار ها خود داری کنند تا نتیجه دقیق تر مشخص شود. معمولا پزشک یا مسئول آزمایشگاه با توجه به نوع آزمایش، شما را از انجام دادن یا ندادن کارهای لازم مطلع می سازند. در ادامه برخی از نکات کلی را که لازم است قبل از انجام هر گونه آزمایشی رعایت کنید، برایتان ذکر خواهیم کرد:

  1. تعیین زمان مشخص

همیشه لازم است یک زمان دقیق و مشخصی را برای نمونه گیری خون در منزل تهران مشخص کنید؛ زیرا در این صورت، هم شما و هم نمونه گیرنده برنامه دقیقی در دست دارید که به سادگی می توانید کار های لازم را قبل از آن زمان مشخص انجام دهید. پیشنهاد می کنیم زمان مورد نظر خود را در اوایل هفته تعیین کنید. در این حالت، آزمایش شما در طول هفته بررسی می شود  خیلی سریع به دستتان می رسد.

  1. نوشیدن آب

حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از نمونه گیری بهتر است مقداری آب بنوشید زیرا هیدراته بودن بدن شما به نمونه گیری آسان تر کمک می کند و نتیجه را بسیار سریع تر نشان می دهد.

  1. حرکت داشته باشید

 ۵ الی ۱۰ دقیقه قبل از نمونه گیری خون در منزل تهران ، بهتر است به انجام فعالیت های بسیار سبک بپردازید. این کار به بالا رفتن گردش خون شما کمک و نمونه گیری را بسیار آسان تر می کند. اما گاهی اوقات، پزشک انجام فعالیت های ورزشی قبل از آزمایش را ممنوع اعلام می کند. در این صورت از انجام هر گونه فعالیت ورزشی جدا بپرهیزید.

نمونه گیری خون در منزل تهران و اقدامات لازم برای انجام آن

  1. شستن دست ها

هنگامی که به شستن دست ها قبل از نمونه گیری اشاره می کنیم، بیشتر افراد فکر می کنند که اهمیت این موضوع به دلیل مسائل بهداشتی است. اما اگر دست های خود را با آب گرم بشویید، جریان خون در این مناطق افزایش پیدا می کند و به انجام نمونه گیری خون سرعت می بخشد.

  1. راحت باشید و نفس عمیق بکشید

 اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از سوزن و سرنگ می ترسند، لازم است قبل از انجام کار نفسی عمیق بکشید و بدن خود را کاملا آزاد و رها سازید؛ زیرا سفت کردن دست و فشار دادن اعضای بدن باعث ترکیدن گلبول های قرمز در فرایندی به نام همولیز خواهد شد و این موضوع سرعت انجام نمونه گیری خون را به میزان چشمگیری کاهش می دهد و کار را دشوار تر می کند.

  1. دوری از مصرف مواد خوراکی خاص یا انجام برخی از کارها

 پیش از انجام بسیاری از آزمایش ها باید حدود ۸ ساعت هیچ مواد غذایی ای مصرف نکرده باشید. حتما قبل از انجام آزمایش، این نکته را از پزشک خود سوال کنید. نوشیدن قهوه به دلیل کافئین بسیار زیادی که دارد، نوشیدنی های الکلی و … قبل از انجام هر گونه آزمایش خون پیشنهاد نمی شوند. همچنین داشتن رابطه جنسی یا انجام ورزش های سنگین نیز ممکن است در نتیجه آزمایش شما اختلال ایجاد کند.

به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر روی نمونه گیری خون ، به دو دسته تقسیم می شوند. عواملی که قابل کنترل هستند مانند میزان آبی که مصرف می کنید، فعالیت جسمانی ای که دارید و مواد که پیش از آزمایش مصرف می کنید. دسته دوم که با نام عوامل غیر قابل کنترل شناخته می شوند، مانند دمای هوا هنگام حمل و نقل نمونه ها، زمان و سایر موارد این چنینی در اختیار شما قرار ندارند؛ در نتیجه نباید درمورد آن ها نگران باشید و تنها تمرکز خود را بر روی عوامل قابل کنترل بگذارید.

آزمایش خون در منزل چه مشکلاتی را نشان می دهد؟

نمونه گیری خون در منزل تهران و اقدامات لازم برای انجام آن

مشکلات و بیماری های بسیاری هستند که تنها با بررسی چند قطره خون شناسایی می شوند. بیماری هایی که هر چه سریع تر تشخیص داده شوند، درمان ساده تری نیز دارند. در نتیجه حتی از کم ترین زمانی که میان انجام کار های خود دارید، می توانید برای نمونه گیری خون در منزل تهران استفاده کنید و بیماری های بسیار مهم مانند بیماری سلیاک، دیابت و پیش دیابت، آلرژی های غذایی و محیطی، سرطان پروستات و … را شناسایی کنید.

همچنین بررسی هورمون ها، ویتامین ها و وضعیت عمومی بدن شما نیز می تواند در جلوگیری از بروز مشکلات آینده موثر واقع شود. به عنوان مثال شرایط تیروئید، سطح ویتامین D، سلامت قلبی و عروقی، سلامت غدد درون ریز و سلامت سیستم ایمنی از موارد بسیار مهم در سلامتی عمومی بدن شناخته می شوند. اگر هر یک از آن ها با اختلال مواجه شوند، ممکن است بروز بیماری های خطرناکی را در پی داشته باشند. بیماری هایی که درمانشان به سادگی امکان پذیر نباشد. تنها با نمونه گیری چند قطره خون در منزل خود می توانید از بروز این مشکلات خطرناک جلوگیری کنید.

مزایای استفاده از خدمات نمونه گیری در منزل

بسیاری از آزمایشگاه های سراسر کشور به دنبال افزایش خدمات خود برای بالا بردن رضایت مشتریانشان هستند. یکی از این خدمات که با استقبال بسیاری از جانب مشتریان مواجه شده، نمونه گیری خون در منزل تهران است.

نمونه گیری در منزل یک کار بسیار بهداشتی و راحت است؛ با این حال بسیاری از بیماران تصور می کنند کیفیت آزمایش خونی که در منزل از آن ها گرفته می شود با آزمایش خونی که در آزمایشگاه ها از آن ها گرفته می شود، متفاوت است. در ادامه مطلب قصد داریم چندین فواید استفاده از خدمات نمونه گیری در منزل را برایتان بررسی کنیم تا از این سرویس جدید آزمایشگاه ها بهره لازم را ببرید.

این فواید عبارت اند از:

  1. دوری از آلودگی

هنگامی که صحبت از فضا های شلوغ و آلوده می شود، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها در صدر قرار می گیرند. حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد افرادی که به آزمایشگاه ها مراجعه می کنند، ممکن است بیماری های واگیر دار داشته باشند که به سادگی از طریق هوا به باقی افراد نیز انتقال پیدا می کنند. برای جلوگیری از این مسئله و کاهش انتقال بیماری های خطرناک بهتر است از خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران استفاده کنید.

نمونه گیری خون در منزل تهران و اقدامات لازم برای انجام آن

  1. راحتی

 افراد بسیاری هستند که به سادگی نمی توانند از خانه خارج شوند و به آزمایشگاه ها بروند. به عنوان مثال سالمندانی که مشکلات حرکتی دارند، چند قدم راه رفتن هم برایشان بسیار دشوار است. بهتر است هزینه هایی را که برای حمل و نقل سالمندان خود در نظر می گیرید، به استخدام یک نمونه گیر برای مراجعه به منزل خودتان اختصاص دهید و موجبات آسایش و راحتی آن ها را فراهم آورید.

  1. ایجاد شغل

 ویروس کرونا تاثیرات بسیار منفی و متعددی بر روی کارکنان آزمایشگاه ها گذاشته است، زیرا با همه گیری این ویروس، بسیاری از افراد از رفتن به آزمایشگاه ها خود داری می کردند. در نتیجه، بیشتر کارمندان آزمایشگاه ها تعدیل شدند. با افزایش خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران، شغل های بسیاری برای کارمندان تعدیل شده ایجاد شده است. آنها می توانند مجددا به سرکار خود برگردند و هزینه های امرار معاش خود را به دست آورند.

  1. هزینه مقرون به صرفه

هنگامی که از پرداخت هزینه صحبت می کنیم، منظورمان تنها هزینه های مالی نیست. زمان شما و انرژی ای که برای انتظار در آزمایشگاه ها صرف می کنید نیز در واقع نوعی هزینه هستند. با استفاده از خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران، شما در زمان و انرژی خود به طرز چشمگیری صرفه جویی می کنید. شما می توانید آن زمان را برای انجام کارهای ضروری و حتی کار های مورد علاقه خود قرار دهید. همچنین هزینه نمونه گیری خون در منزل با توجه به مزایایی که در اختیارتان قرار می دهد، بسیار به صرفه است.

تاریخچه نمونه گیری خون در منزل

نمونه گیری خون در منزل تهران و اقدامات لازم برای انجام آن

در سال های گذشته نمونه گیری خون در منزل کاری تقریبا غیر ممکن تلقی می شد؛ زیرا به محض این که خون را از بدن بیمار خارج می کردند، خون تحلیل می رفت و دیگر به کار آزمایش نمی آمد. یکی از بزرگ ترین معظلات، جلوگیری از تحلیل رفتن خون و حمل و نقل مناسب آن تا آزمایشگاه های پیشرفته بود.

حتی برای کنترل قند خون نیز بیماران باید به مرکز درمانی و آزمایشگاه مراجعه و با نمونه گیری های بسیار دردناک، قند خون خود را اندازه گیری می کردند. اما امروزه شاهد نوار های دیابتی هستیم که به سادگی میزان قند خون شما را نشان می دهند و درد بسیار کمی را به همراه دارند.

فرایند پیشرفت دستگاه ها و نوار های دیابتی ساده نبوده است. در دهه 1960، دستگاه های تحلیلی تکامل پیدا کردند. با استفاده از آن ها دیابتی ها می توانستند قند خون خود را اندازه بگیرند. اما این دستگاه ها بسیار گران قیمت بودند و تهیه آن ها برای انسان های عادی تقریبا غیر ممکن بود. با گذشت زمان، امروزه شاهد به وجود آمدن نوار های امروزی با قیمتی نسبتا مناسب برای همه افراد و اقشار جامعه هستیم. در عصر حاضر نیز روش های بسیاری برای حمل خون بیمار به آزمایشگاه های تخصصی ایجاد شده است. همچنین نمونه گیری با استفاده از روش های نوین و با درد کمتری صورت می گیرد تا بیماران احساس ناراحتی نداشته باشند و در فضای آرام منزل خود آزمایش های لازم را بدهند.

نتیجه گیری

به دلیل همه گیر شدن بیماری های ویروسی مانند کرونا یا آنفولانزا، بسیاری از افراد از حضور پیدا کردن در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها هراس دارند. به همین دلیل ممکن است به وضعیت سلامتی خود رسیدگی نکنند و آزمایش های لازم را برای کنترل و یا درمان بیماری ها انجام ندهند. پس از این اتفاق، بسیاری از آزمایشگاه ها خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران و سایر استان ها را برای مشتریان خود ایجاد کردند تا از این طریق تمام بیماران بتوانند در فضای راحت و آرام منزل خود آزمایش های لازم را بدهند و درمان بیماری هایشان را از سر بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا