خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

از بین بردن بوی بد حبوبات خیس خورده چگونه است؟

چند کار وجود دارد که می توانید برای از بین بردن بوی خیس لوبیا انجام دهید:

لوبیاها را کاملا بشویید. اولین قدم این است که لوبیاها را کاملا زیر آب سرد بشویید. این کار به حذف هر گونه آلودگی، زباله یا باکتری که ممکن است باعث ایجاد بو شود کمک می کند.
لوبیاها را در آب جوش شیرین خیس کنید. بعد از آبکشی لوبیاها را در محلول جوش شیرین و آب خیس کنید. این به خنثی کردن باکتری های ایجاد کننده بو کمک می کند. برای تهیه محلول جوش شیرین کافی است 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 لیتر آب مخلوط کنید.
آب را مرتباً عوض کنید. با خیساندن لوبیا، آب شروع به کدر شدن می کند. این به این دلیل است که جوش شیرین باکتری های ایجاد کننده بو را جذب می کند. حتماً هر 30 دقیقه یا بیشتر آب را عوض کنید.
لوبیاها را آبکش کرده و بلافاصله بپزید. بعد از اینکه حبوبات حداقل ۱ ساعت خیس خوردند، آب آن ها را آبکش کنید و بلافاصله بپزید. این به جلوگیری از بازگشت بو کمک می کند.
اگر این مراحل را دنبال کنید، باید بتوانید بوی خیس لوبیا را از بین ببرید و از وعده غذایی خود لذت ببرید.

از بین بردن بوی بد حبوبات خیس خورده چگونه است؟

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد:

برای آبکشی حبوبات از آبکش یا صافی استفاده کنید. این کار به از بین بردن تکه های کوچکی که ممکن است باعث ایجاد بو شوند کمک می کند.
هنگام آبکشی و خیساندن حبوبات از آب سرد استفاده کنید. آب داغ در واقع می تواند بو را بدتر کند.
اگر لوبیاها بعد از خیساندن هنوز بو می دهند، می توانید سعی کنید چند قطره اسانس را به آب اضافه کنید. برخی از روغن‌های ضروری که به از بین بردن بو کمک می‌کنند عبارتند از: نعناع، درخت چای و اسطوخودوس.
پس از پخته شدن لوبیاها، می توانید آنها را بلافاصله سرو کنید یا در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا