خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

طرز تهیه پوره سیب زمینی با تن ماهی

پوره سیب زمینی با تن ماهی یک غذای خوشمزه و آسان است که برای یک وعده غذایی سریع و آسان در شب مناسب است. سیب زمینی ها را با شیر، کره و خامه ترش له می کنند و سپس با تن ماهی ، سس مایونز و کرفس مخلوط می کنند. سپس روی ظرف را با خرده نان ریخته و تا زمانی که طلایی رنگ شود پخته می شود.

مواد لازم برای طرز تهیه پوره سیب زمینی با تن ماهی:

4 پوند سیب زمینی سرخ شده، پوست کنده و ربع شده
1 فنجان شیر
1/2 فنجان کره، نرم شده
1/4 فنجان خامه ترش
1/4 فنجان سس مایونز
1 قوطی (15 اونس) تن ماهی ، آبکش شده و پوسته پوسته شده
1/2 فنجان کرفس، خرد شده
1/4 فنجان خرده نان
نمک و فلفل برای چشیدن

دستورالعمل ها

سیب زمینی ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی آن را با آب بپوشانید. روی حرارت زیاد بگذارید بجوشد، سپس حرارت را کم کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند، بجوشانید.
سیب زمینی ها را آبکش کنید و داخل قابلمه برگردانید. سیب زمینی ها را با پوره سیب زمینی یا همزن برقی له کنید تا یکدست شود.
شیر، کره، خامه ترش، سس مایونز، تن ماهی ، کرفس، پودر سوخاری، نمک و فلفل را به سیب زمینی ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
مخلوط را در یک ظرف پخت 9×13 اینچی چرب شده بریزید.
در فر از قبل گرم شده با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) به مدت 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که روی آن قهوه ای طلایی شود بپزید.
بلافاصله سرو کنید.

نکات پخت پوره سیب زمینی با تن ماهی

برای داشتن بافت خامه ای، شیر یا خامه بیشتری به سیب زمینی ها اضافه کنید.
برای طعم بهتر، کره بیشتری به سیب زمینی ها اضافه کنید.
برای داشتن غذای خوش طعم تر، سبزی یا ادویه جات مانند پیازچه، جعفری، پودر سیر یا پودر پیاز را به سیب زمینی اضافه کنید.
برای جلوگیری از گلوله شدن سیب زمینی ها، آنها را به آرامی له کنید و از مخلوط شدن بیش از حد خودداری کنید.
اگر سیب زمینی خرد کن ندارید، می توانید از همزن برقی یا چنگال برای له کردن سیب زمینی ها استفاده کنید.
پوره سیب زمینی را می توان از قبل درست کرد و تا 2 روز در یخچال نگهداری کرد. وقتی آماده سرو شد، سیب زمینی ها را دوباره در قابلمه ای روی حرارت متوسط گرم کنید تا گرم شوند.
پوره سیب زمینی را نیز می توان تا 3 ماه منجمد کرد. پس از آماده شدن برای سرو، سیب زمینی ها را یک شب در یخچال یخ زده و سپس در قابلمه ای روی حرارت متوسط گرم کنید تا گرم شوند.

پیشنهادات پخت

پوره سیب زمینی با تن ماهی یک غذای جانبی عالی برای انواع وعده های غذایی از جمله مرغ کباب، گوشت گاو، گوشت خوک یا ماهی است. همچنین می توان آن را به عنوان غذای اصلی با سالاد ساده سرو کرد.

تغییرات

روش های مختلفی برای تهیه پوره سیب زمینی با تن ماهی وجود دارد. در اینجا چند تغییر برای امتحان وجود دارد:

پوره سیب زمینی پنیری با تن ماهی : 1/2 فنجان پنیر چدار رنده شده را به همراه شیر، کره، خامه ترش، سس مایونز، تن ماهی ، کرفس، خرده نان، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کنید.
خامه ترش و پوره سیب زمینی پیازچه با تن ماهی : 1/4 فنجان خامه ترش و 1/4 فنجان پیازچه خرد شده را به همراه شیر، کره، خامه ترش، سس مایونز، تن ماهی ، کرفس، خرده نان، نمک به سیب زمینی ها اضافه کنید. ، و فلفل.
پوره سیب زمینی سیر با تن ماهی : 2 حبه سیر خرد شده را به همراه شیر، کره، خامه ترش، سس مایونز، تن ماهی ، کرفس، خرده نان، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کنید.
پوره سیب زمینی پیاز با تن ماهی : 1/4 فنجان پیاز خرد شده را به همراه شیر، کره، خامه ترش، سس مایونز، تن ماهی ، کرفس، خرده نان، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کنید.
پوره سیب زمینی سرخ شده سیر با تن ماهی : فر را از قبل با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک سر سیر را جدا کرده و با روغن زیتون بپاشید. سیر را در فویل بپیچید و به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که حبه ها نرم شوند تفت دهید. حبه های سیر تفت داده شده را به همراه شیر، کره، خامه ترش، سس مایونز، تن ماهی ، کرفس، خرده نان، نمک و فلفل داخل سیب زمینی ها بریزید.
پوره سیب زمینی خامه ای با تن ماهی : 1/2 فنجان خامه غلیظ را به همراه شیر، کره، خامه ترش، سس مایونز، تن ماهی ، کرفس، خرده نان، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کنید.

اطلاعات تغذیه ای

یک وعده پوره سیب زمینی با تن ماهی (1/2 فنجان) تقریباً حاوی
کالری: 350
چربی: 18 گرم
چربی اشباع شده: 10 گرم
کلسترول: 75 میلی گرم
سدیم: 600 میلی گرم
کربوهیدرات: 35 گرم
فیبر: 4 گرم
شکر: 3 گرم
پروتئین: 15 گرم

طرز تهیه پوره سیب زمینی با تن ماهی

نتیجه

پوره سیب زمینی با تن ماهی یک غذای خوشمزه و آسان است که برای یک وعده غذایی سریع و آسان در شب مناسب است. سیب زمینی ها را با شیر، کره و خامه ترش له می کنند و سپس با تن ماهی ، سس مایونز و کرفس مخلوط می کنند. سپس روی ظرف را با خرده نان ریخته و تا زمانی که طلایی رنگ شود پخته می شود.

این غذا منبع خوبی از پروتئین و کربوهیدرات است. همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C، ویتامین B6 و پتاسیم است.

با این حال، این غذا پر کالری و چربی است. همچنین سدیم بالایی دارد. اگر مراقب کالری مصرفی، مصرف چربی یا مصرف سدیم خود هستید، ممکن است بخواهید اندازه وعده خود را محدود کنید یا غذای دیگری انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا