خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

چه سمی برای کک خوبه؟

تعدادی سم مختلف وجود دارد که می توان از آنها برای از بین بردن کک ها استفاده کرد. برخی از رایج ترین عبارتند از:

درمان های نقطه ای: درمان های نقطه ای روی پوست حیوان اعمال می شود و کک ها را در اثر تماس با آن از بین می برند. آنها اغلب موثرتر از قلاده کک هستند.
پودرها: پودرهای کک را می توان روی فرش و مبلمان پاشید تا کک ها را از بین ببرد. آنها به اندازه روش های دیگر موثر نیستند، اما می توانند برای کشتن کک هایی که در مکان های صعب العبور پنهان شده اند مفید باشند.
اسپری ها: از اسپری های کک می توان برای از بین بردن کک ها در تماس استفاده کرد. آنها به اندازه روش های دیگر موثر نیستند، اما می توانند برای از بین بردن کک ها روی سطوح مفید باشند.
محلول های خانگی: تعدادی محلول خانگی وجود دارد که می توان از آنها برای از بین بردن کک ها استفاده کرد. برخی از رایج ترین عبارتند از:
جوش شیرین: جوش شیرین را می توان روی فرش و مبلمان پاشید تا کک ها را از بین ببرد. به اندازه روش های دیگر موثر نیست، اما استفاده از آن در اطراف حیوانات خانگی و کودکان بی خطر است.
سرکه سفید: سرکه سفید را می توان با آب رقیق کرد و روی فرش و مبلمان اسپری کرد تا کک ها را از بین ببرد. به اندازه روش های دیگر موثر نیست، اما استفاده از آن در اطراف حیوانات خانگی و کودکان بی خطر است.
روغن‌های ضروری: روغن‌های ضروری مانند سیترونلا، اکالیپتوس و اسطوخودوس را می‌توان با آب رقیق کرد و روی فرش و مبلمان اسپری کرد تا از کک‌ها جلوگیری کند. آنها به اندازه روش های دیگر موثر نیستند، اما استفاده از آنها در اطراف حیوانات خانگی و کودکان بی خطر است.

چه سمی برای کک خوبه؟

توجه به این نکته ضروری است که تمامی این روش ها در صورت عدم استفاده صحیح می توانند برای حیوانات خانگی و کودکان مضر باشند. همیشه بهتر است قبل از استفاده از هر محصول کنترل کک با دامپزشک یا متخصص کنترل آفات مشورت کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای کنترل کک وجود دارد:

خانه خود را مرتباً جاروبرقی بکشید. جاروبرقی به حذف تخم کک و لارو از خانه شما کمک می کند.
به طور منظم ملافه حیوان خانگی خود را بشویید. کک ها می توانند در رختخواب حیوانات خانگی زندگی کنند، بنابراین شستن مرتب آن مهم است.
 حیوان خانگی خود را برای معاینات منظم نزد دامپزشک ببرید. دامپزشک می تواند حیوان خانگی شما را از نظر کک بررسی کند و گزینه های درمانی را توصیه کند.
با یک شرکت کنترل آفات تماس بگیرید. اگر مشکل جدی کک دارید، ممکن است لازم باشد با یک شرکت کنترل آفات تماس بگیرید.

با رعایت این نکات می توانید به کنترل کک ها در خانه کمک کنید و از حیوانات خانگی خود در برابر نیش کک محافظت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا