خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

راه های تميز كردن فر با سركه

تمیز کردن فر کاری است که بسیاری از ما از آن می ترسیم. این یک کار کثیف است که به مقدار زیادی چربی آرنج نیاز دارد و مواد شیمیایی خشن می توانند آن را حتی ناخوشایندتر کنند. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید فر خود را با استفاده از مواد طبیعی و ارزان‌قیمتی که احتمالاً از قبل در آشپزخانه خود دارید، تمیز کنید؟ درست است، ما در مورد سرکه صحبت می کنیم!

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد تمیز کردن فر با سرکه بدانید، از جمله چرایی کارکرد آن، مراحلی که باید دنبال کنید و نکاتی برای آسان‌تر کردن کار را مرور می‌کنیم.

چرا فر خود را با سرکه تمیز کنید؟

ابتدا اجازه دهید در مورد اینکه چرا سرکه یک انتخاب عالی برای تمیز کردن فر شما است صحبت کنیم. سرکه یک پاک کننده طبیعی است که استفاده از آن در خانه بی خطر است. همچنین یک ماده اسیدی است که آن را در تجزیه چربی، کثیفی و مواد غذایی پخته شده موثر می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از سرکه این است که یک خوشبو کننده عالی است. اگر اجاق شما بویی ماندگار از جلسات پخت قبلی دارد، سرکه می تواند به خنثی کردن آن کمک کند و بوی تازه و تمیزی در اجاق شما ایجاد کند.

راهنمای گام به گام تمیز کردن فر با سرکه

اکنون که به این موضوع پرداختیم که چرا سرکه یک گزینه عالی برای تمیز کردن فر شما است، بیایید مراحلی را که باید برای انجام کار دنبال کنید، مرور کنیم.

مرحله 1: لوازم خود را جمع آوری کنید

قبل از شروع به تمیز کردن اجاق گاز خود، باید چند وسیله را جمع آوری کنید:

سرکه سفید
اب
بطری اسپری
جوش شیرین
برس یا اسفنج اسکراب
پارچه یا دستمال کاغذی تمیز
مرحله 2: قفسه های فر را بردارید

قفسه های فر را بردارید و کنار بگذارید. بعداً اینها را جداگانه تمیز خواهید کرد.

مرحله 3: محلول تمیز کننده را مخلوط کنید

مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. بطری را تکان دهید تا مواد ترکیب شوند.

مرحله 4: محلول را در فر اسپری کنید

محلول تمیز کننده را در تمام قسمت داخلی فر خود اسپری کنید و به قسمت هایی که دارای کثیفی یا گریس هستند توجه ویژه ای داشته باشید.

مرحله 5: بگذارید محلول بنشیند

در فر را ببندید و اجازه دهید محلول به مدت حداقل 30 دقیقه یا تا یک ساعت برای لکه های سخت تر بماند.

مرحله 6: فضای داخلی را تمیز کنید

بعد از اینکه محلول زمان زیادی برای کار کردن داشت، از یک برس یا اسفنج برای پاک کردن لکه و چربی استفاده کنید. برای لکه های سخت تر، جوش شیرین را روی محلول بپاشید و به آرامی بشویید.

مرحله 7: پاک کنید

با استفاده از یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی، محلول تمیز کننده و هرگونه کثیفی باقی مانده را پاک کنید. اگر لکه ها یا لکه های سرسختی وجود داشت، فرآیند تمیز کردن را تکرار کنید تا زمانی که از بین بروند.

مرحله 8: قفسه های فر را تمیز کنید

در حالی که فر هنوز خالی است، قفسه های فر را با استفاده از همان محلول تمیز کننده و برس یا اسفنج تمیز کنید. آنها را با آب بشویید و قبل از قرار دادن دوباره در فر خشک کنید.

نکاتی برای تمیز کردن آسان اجاق گاز

تمیز کردن فر با سرکه ممکن است کمی نامرتب و وقت گیر باشد، اما چند نکته وجود دارد که می تواند کار را آسان تر کند:

هر چه زودتر ریزش ها را تمیز کنید تا از پختن آنها روی سطح فر خود جلوگیری کنید.
از یک ورقه پخت یا فویل آلومینیومی برای جلوگیری از ریزش و چکه ها استفاده کنید تا بعداً تمیز کردن آن آسان تر شود.
یک پارچه یا اسفنج مرطوب را پس از پخت در فر در حالی که هنوز گرم است قرار دهید تا بقایای مواد غذایی از بین برود.
اگر اجاق گاز شما دارای یک عملکرد خود تمیز شونده است، استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که می تواند دود و بخار زیادی تولید کند.
برای لکه‌های سخت یا کثیفی، می‌توانید علاوه بر سرکه، از پاک‌کننده‌های تجاری فر استفاده کنید.

تمیز کردن فر با سرکه راهی ایمن، طبیعی و موثر برای از بین بردن لکه‌های سخت و کثیفی بدون تکیه بر مواد شیمیایی خشن است. اسید موجود در سرکه می‌تواند چربی‌ها و بقایای مواد غذایی را از بین ببرد و فر شما را براق و جدید نشان دهد.

با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این راهنما، می توانید به راحتی فر خود را با سرکه در چند مرحله ساده تمیز کنید. به یاد داشته باشید که همیشه دستکش بپوشید و از استفاده از مواد ساینده یا مواد شیمیایی خشن خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند به سطح فر شما آسیب برسانند.

راه های تميز كردن فر با سركه

با تمیز کردن منظم، فر شما نه تنها ظاهر بهتری پیدا می‌کند، بلکه عملکرد موثرتری نیز دارد و به شما امکان می‌دهد غذاهای مورد علاقه خود را به راحتی بپزید. بنابراین، دفعه بعد که متوجه تجمع در فر خود شدید، سرکه را امتحان کنید و خودتان تفاوت را ببینید.

مجموعه سرویک با دارا بودن ۱۵ سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از ۳۰ هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا