خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

چگونه از شر بوی لوبیا سبز خلاص شویم؟

لوبیا سبز یک سبزی سالم و خوشمزه است، اما گاهی اوقات بوی قوی و نامطبوعی دارد. اگر تا به حال یک کیسه لوبیا سبز را باز کرده اید و موجی از بو به شما برخورد می کند، می دانید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم.

چند دلیل وجود دارد که چرا لوبیا سبز بوی بدی می دهد. یکی از دلایل این است که آنها حاوی ترکیبات گوگردی هستند که می توانند در هنگام تجزیه بوی قوی ایجاد کنند. دلیل دیگر این است که لوبیا سبز را می توان در شرایط مرطوب نگهداری کرد که می تواند رشد باکتری ها و کپک ها را تشویق کند.

اگر با لوبیا سبزی سر و کار دارید که بوی قوی دارد، چند کار وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر آن انجام دهید.

1. لوبیا سبز را کاملا بشویید

اولین قدم این است که لوبیا سبز را کاملا زیر آب سرد بشویید. این کار به از بین بردن هرگونه آلودگی، زباله یا باکتری که ممکن است روی سطح لوبیا باشد کمک می کند.

2. انتهای لوبیا سبز را کوتاه کنید

انتهای لوبیا سبز اغلب جایی است که قوی ترین بو در آن متمرکز است. کوتاه کردن انتهای لوبیا می تواند به کاهش بو کمک کند.

3. لوبیا سبز را سفید کنید

بلانچ یک روش پخت سریع است که به حفظ رنگ و مواد مغذی سبزیجات کمک می کند. بلانچ کردن لوبیا سبز همچنین می تواند به حذف برخی از ترکیبات گوگردی که باعث بوی قوی می شود کمک کند.

برای سفید کردن لوبیا سبز، یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. لوبیا سبز را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که سبز روشن شود تفت دهید. لوبیا سبز را فوراً آبکش کرده و در آب یخ فرو کنید تا فرآیند پخت متوقف شود.

4. لوبیا سبز را در سرکه خیس کنید

خیساندن لوبیا سبز در سرکه می تواند به حذف برخی از ترکیبات گوگردی که باعث بوی تند می شود کمک کند. برای خیساندن لوبیا سبز در سرکه، 1 فنجان سرکه سفید را با 2 لیتر آب سرد ترکیب کنید. لوبیا سبز را اضافه کنید و 30 دقیقه خیس کنید. لوبیا سبز را آبکش کرده و با آب سرد کاملا بشویید.

 5. لوبیا سبز را با سبزیجات دیگر بپزید

پختن لوبیا سبز با سبزیجات دیگر می تواند به پوشاندن بوی قوی کمک کند. برخی از سبزیجات خوب برای طبخ با لوبیا سبز عبارتند از پیاز، هویج، کرفس و سیب زمینی.

 6. گیاهان و ادویه ها را اضافه کنید

افزودن گیاهان و ادویه ها به لوبیا سبز نیز می تواند به پوشاندن بوی قوی کمک کند. برخی از گیاهان و ادویه های مفید برای افزودن به لوبیا سبز عبارتند از سیر، زنجبیل، آویشن و رزماری.

 7. لوبیا سبز را با سس سرو کنید

یک سس می تواند به پوشاندن بوی تند لوبیا سبز کمک کند. برخی از سس‌های خوب برای سرو با لوبیا سبز شامل وینگرت، هلندیز و بشامل هستند.

8. هر لوبیا سبزی که بوی بدی دارد را دور بریزید

اگر یک کیسه لوبیا سبز را باز کردید و بوی ترش یا گندیدگی داد، فورا آنها را دور بریزید. لوبیا سبزی که بوی بدی دارد نخورید زیرا ممکن است فاسد شده و شما را بیمار کند.

با رعایت این نکات به راحتی می توانید بوی تند لوبیا سبز را از بین ببرید و از این سبزی سالم و خوشمزه لذت ببرید.

چگونه از شر بوی لوبیا سبز خلاص شویم؟

نکات اضافی

* لوبیا سبز را در یخچال در ظرف در بسته نگهداری کنید. این به جلوگیری از جذب بوهای سایر غذاها کمک می کند.
* از لوبیا سبز ظرف چند روز پس از خرید استفاده کنید. هر چه مدت زمان نگهداری آنها بیشتر باشد، بوی آن قوی تر می شود.
* اگر لوبیا سبزی دارید که بوی تند دارد، می توانید از یکی از روش های بالا برای کاهش بو استفاده کنید. اگر بو هنوز قوی است، ممکن است لازم باشد لوبیاها را دور بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا