خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

روشهای از بین بردن جوش در یک شب

جوش ها می توانند یک مشکل خسته کننده و شرم آور باشند، به خصوص زمانی که یک شبه ظاهر شوند. در حالی که هیچ راه تضمینی برای خلاص شدن از شر جوش ها در یک شب وجود ندارد، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر آنها و جلوگیری از بدتر شدن آنها انجام دهید. در این پست وبلاگ، در مورد چگونگی خلاص شدن از شر جوش ها در یک شب صحبت می کنیم و نکاتی را برای جلوگیری از جوش های بعدی به اشتراک می گذاریم.

روشهای از بین بردن جوش در یک شب

چه چیزی باعث ایجاد جوش می شود؟

جوش ها در اثر چربی اضافی، سلول های مرده پوست و باکتری هایی که منافذ پوست را می بندند، ایجاد می شوند. تغییرات هورمونی، استرس و برخی داروها نیز می توانند در ایجاد جوش نقش داشته باشند. هنگامی که یک جوش ایجاد می شود، می تواند قرمز، متورم و ملتهب شود، که باعث می شود بیشتر قابل توجه باشد و پنهان کردن آن سخت تر شود.

چگونه یک شبه از شر جوش خلاص شویم؟

در حالی که ممکن است نتوان به طور کامل جوش را یک شبه از بین برد، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر آن و کمتر دیده شدن آن انجام دهید. در اینجا چند نکته برای خلاص شدن از شر جوش ها در طول شب آورده شده است:

یخ را اعمال کنید

قرار دادن یخ روی جوش می تواند به کاهش التهاب و قرمزی کمک کند. یک تکه یخ را در یک پارچه تمیز بپیچید و آن را برای چند دقیقه و چند بار در طول روز روی جوش نگه دارید.

از درمان نقطه ای استفاده کنید

درمان های لکه بینی برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از پوست طراحی شده اند و می توانند در کاهش اندازه و ظاهر جوش ها موثر باشند. به دنبال درمان‌هایی باشید که حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک هستند که می‌توانند به باز کردن منافذ و کشتن باکتری‌ها کمک کنند.

روغن درخت چای را بمالید

روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می تواند به کاهش ظاهر جوش کمک کند. یک سواب پنبه ای را به روغن درخت چای آغشته کنید و آن را مستقیماً روی جوش بمالید.

از عسل استفاده کنید

عسل دارای خواص ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند به کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت کمک کند. مقدار کمی عسل را روی جوش بمالید و بگذارید یک شب بماند.

جوش را انتخاب نکنید

کندن جوش می تواند باعث التهاب بیشتر آن شود و منجر به زخم شود. در مقابل میل به کندن جوش مقاومت کنید و اجازه دهید به طور طبیعی بهبود یابد.

جلوگیری از شکست های آینده

در حالی که ممکن است نتوان به طور کامل از ایجاد جوش جلوگیری کرد، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر جوش های آینده خود انجام دهید. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از جوش وجود دارد:

پوست خود را تمیز نگه دارید
صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم بشویید تا چربی اضافی و آلودگی از روی پوست پاک شود.

از محصولات غیر کومدوژنیک استفاده کنید
محصولات مراقبت از پوست و آرایشی را انتخاب کنید که برچسب “غیر کومدون زا” دارند، به این معنی که منافذ شما را مسدود نمی کنند.

صورت خود را لمس نکنید
از دست زدن به صورت خود در طول روز خودداری کنید، زیرا این کار می تواند باکتری ها و چربی را از دستان شما به پوست شما منتقل کند.

به اندازه کافی خوابیدن
کمبود خواب می تواند در ایجاد جوش نقش داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که هر شب به اندازه کافی بخوابید.

استرس را مدیریت کنید
استرس می تواند باعث تغییرات هورمونی شود که می تواند منجر به جوش شود، بنابراین راه هایی برای مدیریت استرس پیدا کنید، مانند ورزش، مدیتیشن یا تنفس عمیق.

 

نتیجه

اگرچه ممکن است خلاص شدن از شر جوش ها در یک شب امکان پذیر نباشد، چندین قدم وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر آنها و جلوگیری از جوش های بعدی انجام دهید. از یخ استفاده کنید، از درمان لک استفاده کنید، روغن درخت چای یا عسل را بمالید و از ایجاد جوش خودداری کنید. برای جلوگیری از جوش های آینده، پوست خود را تمیز نگه دارید، از محصولات غیر کومدون زا استفاده کنید، از دست زدن به صورت خودداری کنید، به اندازه کافی بخوابید و استرس را مدیریت کنید. با انجام این مراحل می توانید به شفافیت و سلامت پوست خود کمک کنید.

مجموعه سرویک با دارا بودن ۱۵ سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از ۳۰ هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا