خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

ویزیت پزشک در منزل تهران چه مزایایی دارد؟

در عصر دیجیتال امروز مردم به راحتی گرایش دارند و به همین دلیل خدمات در منزل بسیار رایج شده اند. از زمانی که کرونا شروع شد خرید های آنلاین، کلاس های ورزش آنلاین و سفارش آنلاین غذا تبدیل به عادت مردم شده است. انجام وظایف شغلی و خانوادگی باعث شده است که وقت نداشته باشید به بیمارستان و پزشک مراجعه کنید. ویزیت پزشک در منزل تهران مزایای زیادی دارد. ما در این مقاله به طور کامل به مزایای ویزیت پزشک در منزل پرداخته ایم.

مزایای ویزیت پزشک در منزل تهران

ویزیت پزشک در منزل تهران چه مزایایی دارد؟

  1. راحتی

زمان برای همه ما ارزشمند است. اگر بخواهید در زمانی که سرتان شلوغ است و بیمار شده اید به پزشک مراجعه کنید، شرایط سخت و پیچیده می شود. یکی از دلایل اصلی ویزیت پزشک در منزل تهران راحتی است. شما در منزل خود راحت هستید و می توانید در زمان بیماری استراحت کنید. در این زمان دیگر نیازی به رفت و آمد به مطب دکتر و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نخواهید داشت. حتی دیگر نیازی نیست تا مطب دکتر رانندگی کنید و در ترافیک بمانید.

شما دوست دارید در زمانی که مریض شده اید تا جایی که می توانید استراحت کنید. مخصوصا در این زمان که اکثر بیماری ها واگیردار شده اند و خیلی زود شیوع پیدا می کنند، اکثر مردم ترجیح می دهند به مکان های پر رفت و آمد نروند تا دیگران را مریض نکنند. همچنین حضور در مکان های شلوغ ممکن است بیماری شما را شدید تر کند. سیستم ایمنی شما بر اثر بیماری ضعیف شده است و ممکن است با حضور در بیمارستان و مطب پزشک به بیماری های دیگری مبتلا شوید.

یکی از مهم ترین مزایای ویزیت پزشک در منزل تهران برای سالمندان و کودکان است. افرادی که بچه دارند، نمی توانند کودک خود را به مطب پزشک یا بیمارستان ببرند؛ زیرا این محیط ها برای کودکان مناسب نیست و با توجه به سیستم ایمنی ضعیف آن ها، بیشتر از بزرگسالان مریض می شوند. همچنین اکثر والدین نمی توانند کودکان خود را به شخص دیگری بسپارند یا آن ها را در خانه تنها بگذارند. به همین دلیل بهتر است که والدین گزینه ویزیت در منزل را انتخاب کنند.

بیماران مسن معمولا بسیار ضعیف شده اند و در برابر عفونت آسیب پذیر هستند. حضور در بیمارستان ها و کلینیک ها بر سیستم ایمنی بدن آن ها تاثیر می گذارد و آن ها را به بیماری های مختلفی مبتلا می کند. همچنین اکثر سالمندان مشکلات حرکتی دارند و برای رفتن به مطب پزشک به کمک دیگران احتیاج دارند. در این شرایط بهتر است که از خدمات پزشک در منزل استفاده کنند.

همچنین با بیشتر شدن آلودگی هوا، گروهای حساس از جمله سالمندان، کودکان و کسانی که به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند، بهتر است در خانه بمانند. به این افراد توصیه می شود که به بیمارستان یا مطب دکتر نروند و در عوض پزشک برای ویزیت به منزل آن ها مراجعه کنند:

  • سالمندان مبتلا به بیماری های مزمن ریوی
  • مبتلایان به بیماری دیابت
  • بیماران قلبی
  • بیماران مبتلا به آنفلوانزا و سایر عفونت های ویروسی
  1. مدیریت زمان

با ویزیت پزشک در منزل تهران دیگر نیازی نیست در صف بیمارستان ها و در مطب پزشک منتظر بمانید. مخصوصا در زمانی که بیمار ضعیف و آسیب پذیر است، نمی تواند بیش از حد منتظر بماند. همه بیماران هم نمی توانند یک همراه با خود ببرند تا مراقب آن ها باشد. اگر پزشک به خانه شما بیاید، دیگر نیازی نیست یک همراه داشته باشید.

حتی محدودیت های زمانی بر سلامت جسمی و روانی پزشکان و بیماران نیز تاثیر می گذارد. پزشکانی که در مطب و بیمارستان کار می کنند، بیش از حد کار می کنند و اغلب احساس خستگی دارند. آن ها اغلب این احساس را دارند که از بیماران خود نمی توانند به خوبی مراقبت کنند.

ویزیت پزشک در منزل تهران چه مزایایی دارد؟

  1. انعطاف پذیری

در ویزیت پزشک در منزل تهران، زمان های قرار ملاقات با پزشک انعطاف پذیر است. هنگامی که می خواهید به مطب پزشک مراجعه کنید، مجبورید تماس بگیرید و در همان زمانی که هماهنگ کرده اید به پزشک مراجعه کنید. اما ویزیت پزشک در منزل، با زمان های شما هماهنگ است. شما می توانید در هر روز از هفته در زمانی که می خواهید و راحت تر هستید، وقت ملاقات را تعیین کنید. همچنین گزینه های مشاوره تلفنی و قرار ملاقات های ویدیویی با پزشک هم در این زمان امکان پذیر است.

بسیاری از افراد به دلیل مشغله های کاری، درمان خود را به تاخیر می اندازند و به بیماری اهمیت نمی دهند. درست در زمانی که بیماری مزمن می شود و آن ها را اذیت می کند، به فکر مرخصی می افتند و به پزشک مراجعه می کنند. بهتر است پیش از مزمن شدن بیماری یک قرار ملاقات با انواع پزشک ها در منزل، چه پزشک متخصص چه پزشک عمومی، داشته باشید تا زودتر بیماری تان درمان شود.

پس از مشاوره و معاینه، پزشک دارو هایی را برای شما تجویز می کند که آن دارو ها را می توانید در منزل تحویل بگیرید. حتی تزریقات نیز در منزل انجام می شود. پزشکان آزمایش خون را نیز در منزل انجام می دهند و نمونه های گرفته شده را به سرعت آزمایشگاه منتقل می کنند. اگر حال شما وخیم باشد و به پرستار احتیاج داشته باشید، مراقبت های پرستاری در برنامه اکثر مراکز خدمات در منزل قرار دارد. این مراقبت ها می تواند پاره وقت یا تمام وقت در تمام ساعات روز و هفته باشد.

در زمان کرونا ممکن است کل خانواده به بیماری کووید یا کرونا مبتلا شوند و هیچ کس نتواند به پزشک مراجعه کند. در این شرایط همه نیاز دارند تست کرونا بدهند و به سرعت بهبود یابند. یکی از مزایای ویزیت پزشک در منزل تهران این است که در زمان کرونا به منزل شما می آیند و داروهای لازم را به شما می دهند. با این تفاسیر دیگر نیازی نیست که به بیرون از منزل مراجعه کنید و می توانید کار های خود را در منزل انجام دهید.

  1. ارجاع سریع به پزشکان متخصص

پزشک عمومی در بیشتر موارد شما را در خانه درمان می کند؛ اما گاهی اوقات به پزشک متخصص نیاز است. اگر پزشک عمومی احساس کند که یک بیمار به معاینه بیشتری نیاز دارد و بیماری اش باید دقیق تر بررسی شود، او را به پزشک متخصص ارجاع می دهد. بیشتر مراکز خدمات در منزل، ویزیت پزشک متخصص را نیز در دستور کار خود قرار داده اند و دیگر نیازی نیست که به مطب پزشک مراجعه کنید.

این مراکز خدماتی با متخصصان بسیاری از جمله متخصص زنان، متخصص کلیه و مجاری ادرار، متخصص عفونی، متخصص ریه، متخصص ارتوپد، متخصص اطفال، متخصص قلب، متخصص گوارش، متخصص داخلی، متخصص مغز و اعصاب، روان پزشک و … همکاری می کنند. به همین دلیل اگر پزشک عمومی توصیه کند که به پزشک متخصص مراجعه کنید، شما به راحتی می توانید وقت ملاقاتی با هر یک از این پزشکان متخصص تعیین کنید. شما می توانید متخصص دلخواه خود را انتخاب کنید و درمورد بیماری خود به راحتی از آن ها مشاوره بگیرید. این متخصصان شرایط شما را ارزیابی می کنند و در نهایت با توجه به نوع بیماری شما را راهنمایی می کنند.

برای مثال فرض کنید که بیماری عفونت ادراری دارد. پزشکان می توانند آن ها را ارزیابی کنند و برای آن ها آزمایش ادرار تجویز کنند. شما می توانید این آزمایش را در منزل انجام دهید و تیم اجرایی نمونه را به آزمایشگاه برسانند. اگر عفونت ادراری در آزمایش مشخص شد، پزشک عمومی برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند و آن را در منزل به شما تحویل می دهد. اگر آنتی بیوتیک اثر نکرد، احتمالا بیماری شما با یک آنتی بیوتیک ساده درمان نمی شود. در این شرایط پزشک شما را به یک متخصص زنان یا متخصص کلیه و مجاری ادرار ارجاع می دهد تا بیماری شما دقیق تر بررسی شود.

ویزیت پزشک در منزل تهران چه مزایایی دارد؟

  1. مراقبت شخصی

ویزیت پزشک در منزل تهران شخصی تر از مراقبت هایی است که اکثر بیماران در بیمارستان ها یا مطب پزشک انجام می دهند. پزشکان عمومی در بیمارستان ها و درمانگاه ها به دلیل ازدحام و شلوغی، برای هر بیمار وقت زیادی نمی گذارند و سعی می کنند هر چه سریع تر بیمار را معاینه کنند. پزشک در منزل، شما را بهتر ارزیابی می کند و سوالات بیشتری از شما می پرسد. همچنین اگر با پزشک آشنا باشید، آن ها سوابق خانوادگی و فردی شما را بیشتر می شناسند و می توانند زودتر دلیل بیماری شما را پیدا کنند.

پزشکان در منزل به بیمار بیشتر توجه می کنند و کمتر حواسشان پرت می شود؛ زیرا شما تنها بیمار آن ها هستید و توجه آن ها به سمت شماست. همچنین می توانید هر سوالی که درمورد روند درمان خود دارید، از پزشک خود بپرسید و آن ها شما را کاملا در جریان می گذارند. همچنین برای درمان بعضی از بیماری ها لازم است که سبک زندگی خود را تغییر دهید. شاید تغییر سبک زندگی برای شما سخت و گیج کننده باشد. شما می توانید با پزشک مشورت کنید و آن ها شما را در جریان جزئیات قرار می دهند.

در موارد خاص، شما ترجیح می دهید که یک پزشک به خانه شما بیاید و شما را معاینه کند تا اینکه تخت بیمارستان را اشغال کنید. با انجام این کار، کلینیک ها و بیمارستان ها خلوت می مانند و در موارد اضطراری و اورژانسی اشغال می شوند.

  1. مقرون به صرفه

اگر شما هم مثل اکثر مردم هستید، احتمالا بعد از ساعت کاری به بیمارستان یا مطب پزشک رفته اید. بیشتر مردم همین کار را می کنند و به همین دلیل راه های منتهی به بیمارستان یا مطب پزشک ترافیک شدیدی دارد. حتی اگر بخواهید با وسایل نقلیه عمومی مانند مترو یا اتوبوس به مطب پزشک بروید، باز هم با شلوغی مواجه می شوید. اگر هم بخواهید در صبح به مطب یا بیمارستان مراجعه کنید، باید مرخصی بگیرید. در کنار همه این دردسر ها، باید هزینه رفت و آمد و هزینه بیمارستان را نیز در نظر بگیرید. در مقایسه با هزینه های معمول بیمارستان، هزینه ویزیت پزشک در منزل به طور قابل توجهی کمتر است. استفاده از خدمات ویزیت پزشک در منزل تهران در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

ویزیت پزشک در منزل تهران توسط سرویک

در شرایطی که بیماری کرونا و انواع بیماری های دیگر شیوع پیدا کرده است و هر روز شاهد آلودگی هوا هستیم، بیرون آمدن از منزل برای خیلی از افراد مشکل شده است. مخصوصا گروه های حساس مانند کودکان و بزرگسالان و افرادی که به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند، کمتر می توانند در این شرایط از خانه خارج شوند. با این شرایط، خدمات پزشک در منزل بهترین گزینه است. این خدمات در این روز ها بسیار محبوب شده اند و مزایای زیادی دارند. ما در این مقاله به چند مزیت ویزیت پزشک در منزل تهران مانند صرفه جویی در زمان، راحتی، مراقبت شخصی، ارجاع به پزشک متخصص و … اشاره کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا