خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

از کجا بفهمیم کودک ما به پرستار نیاز دارد؟

مزایای استفاده از پرستار کودک در منزل

از کجا بفهمیم کودک ما به پرستار نیاز دارد؟

 

اگر مشغله زیادی دارید و اغلب خارج از منزل حضور دارید، یا باید سفرهای زیادی بروید، حتما برای نگهداری از کودک خود فکر راه حل و چاره ای بوده اید. معمولا مادربزرگ ها و پدربزرگ ها وظیفه نگهداری از کودک را به عهده می گیرند. یا فرزند خود را برای چند ساعت، به یکی از اطرافیان نزدیک می سپارید. همه این راه حل ها چالش های فراوانی دارد. به همین دلیل هر بار شاید مجبور شوید از فردی دیگر درخواست کنید تا در نبود شما از کودک مراقبت کند. اینجاست که نیاز کودک به پرستار پررنگ می شد.

در حال حاضر بسیاری از والدین شاغل و حتی غیرشاغل ترجیح می دهند از پرستار کودک کمک بگیرند. استخدام پرستار کودک کار ساده ای نیست. شما به شخصی احتیاج دارید که بتواند از کودک شما مراقبت کند و با کودک به گونه ای رفتار کند که با سبک و سیاق شما در تربیت کودک هماهنگ باشد. اگر هنوز مطمئن نیستید که کودک شما به پرستار نیاز دارد یا نه و یا می خواهید با جوانب مثبت استخدام پرستار کودک آشنا شوید تا برای کودک خود پرستار مطمئنی انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

نیاز کودک به پرستار

فواید استفاده از پرستار کودک در منزل

نیاز کودک به پرستار وقتی مورد توجه بیشتری قرار می گیرد که والدین شاغل باشند و فرصتی برای نگهداری و مراقبت از کودک خود نداشته باشند. در چنین شرایطی باید سراغ فردی متخصص رفت که در حوزه پرستاری کودک آموزش های لازم را دریافت کرده و از نظر اخلاقی کاملا قابل اعتماد است. استفاده از پرستار برای کودک فواید زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از والدین تمایل دارند در مواقع ضروری و یا به صورت ثابت نگهداری از کودک را به پرستار بسپارند. در ادامه به نتایج موثر استفاده از پرستار کودک اشاره می کنیم:

وقت آزاد برای کارهای شخصی

یکی از فواید استفاده از پرستار کودک این است که والدین زمان آزاد بیشتری خواهند داشت تا به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند یا اوقات بیشتری را با هم بگذارنند. ممکن است در رابطه با حالات کودک مثل علت گریه کردن او اطلاعات کافی نداشته باشید. شاید کودک اولتان است و کاملا طبیعی است که کم تجربه باشید. در این صورت، باید وقت زیادی را برای حل مشکلات جزئی کودک خود صرف کنید. در مواقعی که مبتلا به بیماری های واگیر دار می شوید، نقش پرستار کودک پررنگ تر می شود. بدون نگرانی می توانید مراقبت از کودک را به او بسپارید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید.

تقویت مهارت های ارتباطی کودک

با استخدام پرستار کودک، این فرصت را برای کودک خود فراهم می کنید تا با افراد خارج از خانواده نیز تعامل داشته باشد. گاهی پرستارها نقش معلم را هم ایفا می کنند و اگر به زبانی مسلط باشند، امکان یادگیری زبان جدید برای کودک شما فراهم می شود. پرستار فرصت زیادی را برای تعامل با کودک سپری می کند و دیگر کودک شما بی حوصله و منزوی نخواهد شد.

نیاز کودک به پرستار

سپردن کارهای منزل به پرستار

اگر تمام وقت کار می کنید، به احتمال زیاد انرژی زیادی پس از یک روز طولانی صرف کرده اید. یک پرستار کودک می تواند به شما در کاهش کار خانه کمک کند. وقتی از سرکار به خانه می آیید با خانه مرتب رو به رو می شوید که انرژی شما را دوچندان می کند.

محدودیتی برای فعالیت های خارج از منزل ندارید

در مواقع ضروری که بخواهید جایی بروید، شاید به دلیل محدودیت هایی نتوانید کودک خود را با خود ببرید. معمولا کودک را به مادربزرگ می سپارید. اما مادربزرگ ها هم مشغله های کمی ندارند. با استخدام پرستار مجرب، از دغدغه های این چنینی نیز رها می شوید. در این صورت مجبور نیستید کار خود را کنسل کنید یا زمان زیادی را برای هماهنگ کردن با اطرافیان خود تلف کنید.

برخورداری از پرستار جوان و پرانرژی

معمولا پرستار کودک فردی جوان و تحصیل کرده است. کسی که دارای انرژی و انگیزه زیادی برای برقراری ارتباط صمیمانه با کودک است. درنتیجه کودک شما به خوبی با فردی جدید خو می گیرد و بهانه بودن با شما را نخواهد گرفت. در نهایت به استقلال کودک شما کمک زیادی می شود.

نیاز کودک به پرستار

بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد مراقبت از سالمند چاق

خدمات پرستار کودک

اگر بخواهید برای کودک خود پرستار بگیرید، ابتدا باید مطمئن شوید که پرستار مورداعتماد و مسئولیت پذیری را به کار می گیرید. این امکان وجود دارد که پرستار کودک علاوه بر نگهداری از فرزند شما، کارهای منزل را نیز بر عهده بگیرد. کودک شما را سرگرم کند یا در صورت هماهنگی با شما به پارک و شهربازی ببرد. در این صورت کودک به خاطر مشغله های ضروری زندگی شما، احساس کمبود نخواهد کرد.

اگر برای مراقبت و نگهداری از کودک خود وقت کافی ندارید، می توانید از خدمات پرستاری سرویک استفاده کنید. پرستار کودک سرویک دارای گواهی های معتبر از وزارت بهداشت و توانایی های تاییدشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا