خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

8 روش از بین بردن بوی رنگ خانه

رفع بوی رنگ از خانه تازه نقاشی شده

یکی از روش های پرطرفدار برای بازسازی خانه یا آپارتمان رنگ کردن در و دیوارهای آن است. با وجود جلوه زیبا و تازه ای که رنگ کردن خانه ایجاد می کند، بوی رنگ ناخوشایندی هم برای مدتی فضای خانه را در بر می گیرد که معمولاً برای اهالی خانه قابل تحمل نیست. گاهی باز کردن پنحره های خانه امکان پذیر نیست ولی خوشبختانه روش های طبیعی زیادی برای از بین بردن بوی رنگ خانه وجود دارد. در ادامه به 8 مورد از آن ها اشاره می کنیم.

از بین بردن بوی رنگ با مواد طبیعی

برای جذب بخار و بوی رنگ تازه می توان از مواد طبیعی و در دسترس استفاده کرد. برای آنکه بوی رنگ تازه به ریه و دستگاه تنفسی شما و به ویژه کودکان و نوزادان و یا زنان باردار آسیبی نزند، با چند ماده طبیعی از شر بوی رنگ تازه خانه خلاص شوید.

جوش شیرین

جوش شیرین در از بین بردن بوی ماشین لباسشویی و بوی بد یخچال بسیار کارساز است و بوی بد را جذب می کند. از جوش شیرین می توان برای جذب بخار و بوی رنگ تازه هم استفاده کرد. پودر جوش شیرین را در چند ظرف کم عمق بریزید و آن ها را در گوشه کنار خانه خود قرار دهید. چند بار این کار را تکرار کنید و در آخر، جوش شیرین را دور بریزید. اگر هنوز هم خانه بوی رنگ می دهد، مقداری از پودر جوش شیرین را روی فرش و یا مبلمان بریزید و صبح روز بعد با جاروبرقی پودر را جمع کنید.

8 روش برای از بین بردن بوی رنگ
جوش شیرین هر بوی بدی را جذی می کند و به عنوان خوشبو کننده طبیعی شناخته می شود.

پیاز 

قطعا بوی پیاز قابل تحمل تر از بوی رنگ است و حداقل آسیبی به ریه ها وارد نمی کند. دو عدد پیاز متوسط ​​را ورقه ورقه کرده و درون بشقاب ها قرار داده و هر یک را در گوشه ای از اتاق بگذارید. وقتی بوی رنگ جذب پیازها شد، پیازها را دور بریزید.  

    8 روش برای از بین بردن بوی رنگ
پیاز علاوه بر جذب باکتری، ترکیبات آلی فرار موجود در رنگ را هم جذب می کند.

 

ذغال چوب

ذغال چوب گزینه ای عالی برای جذب بوی بد و ناخوشایند بوی رنگ است، همانطور که برای از بین بردن بوی بد کفش هم می توان از تکه های ذغال کمک گرفت. تکه های ذغال را در ظرف های کوچک و در قسمت ای مختلف خانه قرار دهید تا بوی بد رنگ جذب ذغال ها شود. در آخر ذغال ها را حتماً دور بریزید و از آن برای پخت و پز استفاده نکنید.

    8 روش برای از بین بردن بوی رنگ
ذغال چوب در از بین بردن بوی رنگ خانه ای که تازه نقاشی شده، جادو می کند.

آب لیمو

آب به خودی خود ترکیبات آلی فرار موجود در رنگ را جذب می کند. هرچند اضافه کردن چند برش لیموی تازه می تواند باعث ایجاد طراوت بیشتری در فضای خانه بعد از رنگ آمیزی آن شود. آب کمی دیرتر بوی رنگ تازه خانه را از بین می برد. بنابراین یک شب صبر کنید تا کاسه های آب لیمو کارشان را انجام دهند.  

    8 روش برای از بین بردن بوی رنگ
مرکبانی مثل لیمو را حلقه حلقه کنید و در آب بیندازید تا بوی رنگ دیوارها را جذب کند.

سرکه

ماه طبیعی بعدی که در از بین بردن بوی رنگ مؤثر است، سرکه است. سرکه سفید بدون هیچ عنصر شیمیایی بخارات و گاز رنگ را جذب می کند و بوی رنگ را سریع تر از خانه خارج می کند. کاسه های سرکه را در گوشه های خانه قرار دهید تا بوی بد رنگ کم و کمتر شود.

قهوه

قهو از هر نوعی که باشد مانند دانه های آسیاب نشده و یا پودر قهوه و حتی تفاله قهوه می تواند بوی بد رنگ خانه را به سرعت از بین ببرد. قهوه هم بوی بد رنگ را جذب می کند، هم سطح هوشیاری شما را در محیط تازه رنگ شده خانه بیشتر می کند. حتماً بعد از پایان کار، قهوه را دور بریزید.

اسانس ها یا عصاره های طبیعی

وانیل و نعناع دو تا از بهترین عصاره های طبیعی برای از بین بردن بوی رنگ تازه هستند. چند قطره از این عصاره های طبیعی را روی گلوله های پنبه ای بریزید و آن ها را در کاسه های کوچک یا بشقاب در اطراف اتاق قرار دهید. برخی از نقاش ها قبل از شروع کار با  اضافه کردن یک یا دو قطره از عصاره ها یا اسانس های طبیعی به قوطی رنگ، بوی تند رنگ را کمتر می کنند.

    8 روش برای از بین بردن بوی رنگ
اسنشال اویل ها در خوشبو کردن خانه سرآمد هستند. چند رایحه دلپذیر و موردعلاقه تان از عصاره های روغنی را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: روغن های اسنشال اویل چه کاربردهایی دارند

شمع ها

شعله شمع به سوزاندن ترکیبات آلی موجود در گاز و بخار رنگ کمک می کند. اما در انتخاب نوع شمع دقت کنید. شمع های دارای پارافین احتمالاً سموم بیشتری به هوا اضافه می کنند. یک شمع طبیعی و معطر بهترین انتخاب برای از بین بردن بوی رنگ خانه است.  

8 روش برای از بین بردن بوی رنگ
شمع هایی که دارای اسانس هستند گزینه خوبی برای از بین بردن بوی رنگ خانه به شمار می روند.

نکات کم کردن بوی رنگ هنگام نقاشی خانه

برای اینکه بعد از نقاشی ساختمان، بوی رنگ کمتر شود، چند نکته را در زمان رنگ آمیزی درها و دیوارهای خانه به خاطر داشته باشید. بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد بوی بد رنگ بعد از نقاشی خانه این است که در انتخاب نوع رنگ دقت کنیم. در واقع رنگی را انتخاب کنیم که ترکیبات آلی فرار یا VOC کمتری دارند.

قبل از آنکه نقاشی خانه را آغاز کنید، دما و رطوبت هوا را بررسی کنید. در روزهایی که رطوبت هوا بسیار بالاست، خانه را رنگ نکنید. رطوبت هوا جلوی خشک شدن رنگ را می گیرد و هرچه رنگ دیوارها دیرتر خشک شود، دردسر بیشتری برای تحمل بوی رنگ خواهید داشت. علاوه بر آن اثاثیه، مبلمان و فرش های خانه هم بوی رنگ می گیرند.

اگر قرار است به صورت لایه لایه خانه خود را رنگ آمیزی یا نقاشی کنید، بعد از لایه اول صبر کنید تا کاملاً سطح دیورا ها و درهای خانه خشک شود. سپس لایه بعدی رنگ را شروع کنید. چون رطوبت دیوار بخار و گاز موجود در ترکیبات رنگ را در خود حبس می کند و به مدت طولانی تری بخارهای سمی رنگ در هوای خانه منتشر می شود. برای کم کردن اثرات بوی رنگ در زمان نقاشی خانه، درب قوطی های رنگ را ببندید و یا با چیزی بپوشانید.

وقتی اتاقی را رنگ می کنید، درِ اتاق های دیگر خانه را ببندید ولی در و پنجره اتاقی را که رنگ می کنید، باز نگه دارید.

نظافت منزل بعد از بازسازی را به نیروهای سرویک بسپارید

منبع:thespruce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا