خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

از دردسر پاک کردن لکه چسب خلاص شوید

زمانی که گوشه لپتاپم شکست و برای چسباندن آن از چسب قطره ای قوی استفاده کردم، گوشه لپتاپم را درست کردم اما میز، لباس و پوست دستم به چسب آغشته شد. کار اشتباهی که کردم این بود که بدون اینکه منتظر بمانم لکه چسب خشک شود، سریع شروع به پاک کردن آن کردم و همین اشتباه مرا به دردسر بزرگی انداخت. اما اینجا چند ترفند ساده اما فوق العاده کاربردی برای پاک کردن لکه چسب قطره ای معرفی می کنیم تا به محض آغشته شدن سطوح یا لباس به چسب، دست به کار شوید تا هیچ نشانی از چسب باقی نماند. برای پاک کردن لکه چسب، ابتدا باید حلال چسب را بشناسیم.

نحوه پاک کردن لکه چسب از روی مبل یا فرش

اگر هنگام چسباندن چیزی، مقداری از چسب قطره ای روی فرش یا مبل ریخت، مراحل زیر را برای از بین بردن لکه چسب دنبال کنید. این روش ها برای پاک کردن لکه چسب نواری روی لباس، چوب و سایر سطوح هم موثر هستند.

اجازه دهید چسب خشک شود

وقتی چسب قطره ای روی مبل، فرش یا پارچه لباس ریخت، ابتدا اجازه دهید چسب خشک شود. اگر از همان ابتدا شروع به پاک کردن آن کنید، نه تنها لکه چسب از بین نمی رود، بلکه بیشتر کمک می کنید تا مواد چسب وارد الیاف مبل، فرش یا لباستان شود. در این صورت پاک کردن چسب سخت تر می شود. اگر موقع کار با چسب حرارتی، متوجه شدید که مقداری از چسب روی لباس ریخته، منتظر بمانید چسب خنک شود. هرگز شروع به پاک کردن چسب داغ نکنید. چون با این کار چسب بیشتر به الیاف نفوذ می کند.

چسب اضافی را بردارید

مقدار اضافی چسب را با چاقو یا سوهان بردارید و سپس منتظر بمانید لکه باقی مانده چسب کاملاً خشک شود.

استفاده از یخ برای پاک کردن لکه چسب

اگر پارچه لباستان به چسب آغشته شد، آن را در فریزر یخچال قرار دهید. سرمای فریزر کمک می کند تا لکه چسب از لباس راحت تر جدا شود. برای پاک کردن چسب از روی مبل و یا فرش هم از چند تکه یخ استفاده کنید. قطعات یخ را در کیسه فریزر بریزید و به مدت چند ثانیه آن را روی لکه نگه دارید. وقتی لکه باقی مانده از چسب به اندازه کافی سرد شد، آن را از روی سطوح پاک کنید.

پاک کردن لکه چسب با سرکه

سرکه یکی دیگر از حلال های چسب است که در هر خانه ای پیدا می شود. پارچه یا پنبه ای را به سرکه آغشته کنید و آن را روی چسبی که خشک شده و نرم است، بکشید. 

آب لیمو؛ ماده پاک کننده جای چسب

آب لیمو با دارا بودن مواد اسیدی، در پاک کردن لکه چسب روی پوست و سطوح مختلف اثربخش است و به راحتی لکه چسب را شل می کند. از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن راحت تر لکه استفاده کنید.

از سری ترفندهای خانگی: نحوه تمیز کردن مایکروویو

کره بادام زمینی

روغن های موجود در کره بادام زمینی قدرت چسبندگی چسب را از بین می برند. مقداری از کره بادام زمینی را روی پوست دست خود بمالید و این کار را تا زمانی که لکه چسب جدا شود، تکرار کنید.

بالم لب

بالم لب یا وازلین به دلیل دارا بودن ماده پترولیوم، چسبندگی لکه ناشی از چسب قطره ای را از بین می برد. مقداری از آن را روی پوست خود بمالید تا چسب شل شود و از روی سطوج برداشته شود.

پاک کردن لکه چسب از روی پوست بدن

لکه چسب روی پوست بدن به ویژه انگشتان دست قابل تحمل نیست اما ترفندهای زیادی برای پاک کردن لکه چسب از روی پوست وجود دارد. به لوازم آشپزخانه که همیشه در دسترستان هستند، نگاهی بیندازید و دست به کار شوید.

پاک کردن لکه چسب
لکه چسب روی پوست بدن بسیار عذاب آور است. برای پاک کردن جای چسب قطره ای روی پوست از مواد طبیعی و خانگی کمک بگیرید.

جوش شیرین و روغن نارگیل

مقداری روغن نارگیل و جوش شیرین را باهم ترکیب کنید. وقتی این ترکیب شکل خمیری به خود گرفت، آن را روی لکه چسب روی پوست بدن بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس پوست بدن را با آب و صابون بشویید. اگر روغن نارگیل نداشتید، می توانید از سایر روغن ها مثل روغن زیتون استفاده کنید.

نمک و آب گرم

ابتدا پوست دست یا جایی را که به چسب آغشته شده، در آب گرم بخیسانید. دستتان را در کاسه آب گرم فرو کنید و برای مدت کوتاهی نگه دارید. سپس نمک را روی پوست بمالید. با اسکراب کردن نمک روی پوست، چسب شروع به جدا شدن می کند. دوباره یا چند باره این کار را تکرار کنید تا لکه چسب کاملاً از روی پوست پاک شود.

الکل و استون حلال چسب قطره ای

یکی از حلال های چسب قطره ای الکل و استون هستند. ابتدا چسبی را که روی پوست به جا مانده و خشک شده، با آب گرم نرم و سست کنید. سپس پنبه ای را به الکل یا استون آغشته کنید و آن را بر لکه چسب روی پوست بمالید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. استفاده از الکل و استون روی پوست، سبب خشکی یا اگزما در پوست های حساس می شود. اما برای جلوگیری از خشکی پوست بعد پاک کردن لکه چسب، از مرطوب کننده استفاده کنید. 

پاک کردن لکه چسب
نیروهای نظافت خانم و آقای سِرویک با تسلط به نکات و ترفندهای نظافت منزل، آماده ارائه خدمات مطمئن و فوری هستند.

منبع: thespruce

هم می صرفه هم باکیفیته: نظافت منزل سرویک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا