خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

ترفندهای تمیز کردن سرخ کن هواپز

در چند سال گذشته استفاده از سرخ کن هواپز در آشپزخانه ها جای خودش را باز کرده کرده است. این وسیله کاربردی با پختن غذاهای خوش طعم و ترد با کمترین مقدار روغن، طرفداران زیادی پیدا کرده است. اکثر غذاها از بال مرغ گرفته تا رولت تخم مرغ را می توان در هواپز پخت. تنها مشکلی که این وسیله پرکاربرد آشپزخانه دارد این است که تمیز کردن آن آسان نیست. بنابراین، روش های آسان و ترفندهای موثر برای تمیز کردن سرخ کن هواپز و راه های از بین بردن چربی داخل آن را باهم مرور کنیم.

نحوه تمیز کردن سرخ کن هواپز

برای از بین بردن چربی های سرخ کن هواپز و تمیز کردن آن به مایع ظرفشویی، دستمال و اسفنج نرم نیاز دارید. ابتدا سینک ظرفشویی خود را با آب داغ و مایع ظرفشویی پر کنید. بخش های جداشونده هواپز را از آن جدا کنید. سپس اجزای هواپز را در سینک ظرفشویی و محلولی که آماده کرده اید، بگذارید تا به مدت 10 دقیقه خیس بخورد. این کار باعث می شود چربی و باقی مانده غذایی که روی اجزای سرخ کن هواپز مانده اند، شل شوند. تابه و سبد هواپز را با یک اسفنج نرم تمیز کنید تا چربی ها از بین بروند.

برای تمیز کردن قسمت خارجی سرخ کن هواپز، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و هرگز بدنه دستگاه را در آب فرو نبرید. اگر باقی مانده مواد غذایی روی دستگاه هواپز چسبیده، با یک اسفنج یا برس نرم آن را تمیز کنید.

تمیز کردن سرخ کن هواپز با جوش شیرین

اگر چربی ها و باقی مانده مواد غذایی به اندازه ای سرسخت هستند که از بین بردن آن ها مشکل است، از ترفند جوش شیرین استفاده کنید. همیشه مقداری جوش شیرین در خانه نگه دارید. به اندازه ای که این ماده به عنوان یک تمیزکننده طبیعی در نظافت منزل و تمیزکاری وسایل خانه به کار می آید، در آشپزی از آن استفاده نمی شود!

با جوش شیرین و آب، خمیر درست کنید و با آن قسمت های مختلف هواپز را پاک کنید. جوش شیرین چربی ها را به راحتی از بین می برد. از طرفی هیچ خراشی روی دستگاه ایجاد نمی کند و می توانید با خیال راحت از این ترفند برای تمیز کردن سرخ کن هواپز استفاده کنید. برای تمیز کردن قسمت هایی از هواپز که دسترسی راحتی به آن ندارید، از یک برس کوچک یا مسواک قدیمی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش صحیح استفاده از مایکروویو

با سرکه چربی هواپز را از بین ببرید

آب و سرکه را با هم ترکیب کنید و به مدت 15 دقیقه اجزای هواپز را داخل آن قرار دهید. سرکه در از بین بردن چربی و از بین بردن بوی بد هواپز موثر است.

تمیز کردن هواپز با آبلیمو و سرکه

برای از بین بردن بوی بد سرخ کن هواپز ترفند لیمو و سرکه را با هم اجرا کنید. ظرفی کوچک را داخل سبد هواپز قرار دهید. سپس به مقدار مساوی آب لیمو و سرکه را با هم ترکیب کنید و داخل ظرف بریزید. حالا سرخ کن هواپز را روشن کنید. دو دقیقه منتظر بمانید و در نهایت هواپز را خاموش کنید. با این ترفند ساده و موثر خواهید دید که چگونه هواپز شما از چربی و بوی ناخوشایند پاک خواهد شد.

ارائه خدمات منزل با بهترین نیروهای سرویک

منبع: realsimple

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

خدمتکار منزلپرستار کودک شبانه روزیپرستار کودک غرب تهرانپرستار کودک ساعتیخدمتکار منزل شهرک غرب
خدمتکار منزل آقاخدمتکار منزل خانمنظافتچی منزل تهرانکارگر خانم برای نظافت منزل تهرانکارگر نظافت منزل تهران
نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا