خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

خوشبو کردن خانه با سرکه؛ روشی آسان و طبیعی

با سرکه از شر بوی بد خانه راحت شوید

همه بوی تمیزی را دوست دارند. وقتی وارد خانه ای می شویم، احتمالاً اولین چیزی که توجه ما را جلب می کند، بویی است که به مشام می رسد.. خوشبو کردن خانه و از بین بردن بوی بد خانه یکی از دغدغه های نظافت منزل است. به جای استفاده از اسپری های خوشبوکننده شیمیایی، می توان از ترفندها و روش های خانگی برای خوشبو کردن خانه استفاده کرد. خوشبو کردن خانه با سرکه یکی از روش های ساده، طبیعی و موثر است. 

خوشبو کردن خانه با سرکه

اگر نمی خواهید از خوشبوکننده های هوا و اسپری ها برای خوشبو کردن خانه و وسایل منزل استفاده کنید، سرکه جایگزین مناسبی است. برای تمیز کردن و نظافت منزل به دنبال روش خانگی، طبیعی و امن هستید؟ تا پایان این مطلب همراه سِرویک باشید.

نحوه استفاده از سرکه به عنوان خوشبو کننده هوا

سرکه سفید از 5 تا 8 درصد اسید استیک تشکیل شده است و بوی قلیایی را خنثی می کند. برای استفاده از سرکه به عنوان خوشبو کننده هوا، به بطری اسپری مه پاش یا دستگاه بخور نیاز دارید. هرچه قطرات سرکه کوچک تر باشد، روی سطح بیشتری پاشیده می شود و مولکول های بوی بد موجود در هوا را از بین می برد.

از سرکه سفید استفاده کنید و با آن محیط خانه را اسپری کنید. نگران بوی سرکه نباشید، به سرعت بوی بد سرکه از بین می رود. اگر بوی سرکه برای مشام شما تند است، قبل از اسپری کردن، سرکه را رقیق کنید. برای رقیق کردن، یک لیوان آب را با یک قاشق سرکه ترکیب کنید.

یکی از مزیت های خوشبو کردن خانه با سرکه این است که بوی بد و ناخوشایند خانه را نه تنها از بین می برد، بلکه بوی مطبوعی هم به خانه می دهد. اگر می خواهید رایحه ای به ترکیب آب و سرکه اضافه کنید، اسطوخودوس انتخاب ایده آلی است. چند قطره از اسنشیال اویل های محبوب خود را به آن اضافه کنید تا بوی مورد علاقه شما در خانه بپیچد. کاربردهای اسنشال اویل ها در نظافت منزل و خوشبو کردن خانه را دست کم نگیرید.

سایر روش های خوشبو کردن خانه با سرکه

اگر اسپری کردن محلول خوشبو کننده را دوست ندارید، روش دیگری برای استفاده از سرکه برای خوشبو کردن خانه وجود دارد؛ از یک کاسه استفاده کنید. محلول خوشبو کننده خانگی را داخل یک کاسه بریزید و به مدت چند ساعت در اتاق یا قسمت های دیگر خانه قرار دهید.

خوشبو کردن فرش و وسایل خانه با سرکه

اثاثیه خانه هم نیاز دارند خوشبو شوند. برای از بین بردن بوی نم فرش، از بین بردن بوی بد سطل زباله، از بین بردن بوی بد کفش و سایر سطوح، سرکه معجزه می کند. سرکه رقیق شده را به هر جایی که بوی بد می دهد، اسپری کنید تا بعد از مدتی بوی بد خنثی شود.

برای خوشبو کردن هوای یخچال، میز ناهار خوری و سایر سطوح، یک اسفنج را با سرکه نم دار کنید و از آن برای پاک کردن و تمیز کردن سطوح مختلف آشپزخانه استفاده کنید. وقتی سرکه خشک شد، بوی بد و بوی سرکه از بین می روند.

این مطلب را از دست ندهید! ۸ روش برای از بین بردن بوی رنگ خانه

فواید سرکه به عنوان خوشبو کننده هوا

ارزان: اولین فایده این خوشبو کننده خانگی این است که ارزان و در دسترس است. خرید اسپری های خوشبو کننده شیمیایی قطعا گران تر از تهیه اسپری خوشبو کننده با سرکه است.

سالم و طبیعی: خوشبو کردن خانه با سرکه برای اهالی خانه به ویژه کودکان و نوزادان بی خطر است. سرکه یک ماده خوراکی است و استفاده از آن به عنوان خوشبو کننده هوا هیچ خطری برای سلامتی ندارد. در حالی که اسپری های خوشبو کننده شیمیایی با دارا بودن مواد خطرناک در دراز مدت برای سلامت به ویژه برای دستگاه تنفسی مضر خواهد بود.

اگر برای نظافت منزل به خدمات حرفه ای نیاز دارید، می توانید از خدمات نظافت سِرویک استفاده کنید. متخصصان نظافت سرویک انواع نظافت منزل را مطابق با نیاز و زمان موردنظر شما و با هزینه به صرفه ارائه می دهند.

منبع: thespruce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا