خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

برای نظافت سریع منزل چیکار کنیم ؟

با استفاده از خدمات نظافت منزل فوری شما می توانید در کمترین زمان ممکن بیشترین نتیجه را از تمیزکاری منزل خود بگیرید. زیرا شرکت های نظافت منزل فوری با کمک افراد حرفه ای و همچنین استفاده از مواد مناسب می توانند منزل شما را بهترین شکل ممکن تمیز و مرتب نمایند.

آماده سازی خانه از قبل برای رویداد های سریع

اگر فکر می کنید با پاک کردن کانترها، پاشیدن مقداری خوشبوکننده هوا در حمام و یک جاروبرقی سریع، خانه شما برای مهمانان آماده می شود، بهتر است طرز فکر خود را تغییر دهید. هیچ کس نمی گوید که باید یک نظافت فصلی کامل انجام دهید، اما با تمرکز بر قسمت های اصلی تر و با یک بار تکرار سریع، می توانید خانه خود را تمیز و جذاب کنید. این نکات سریع نظافت خانه نه تنها خانه شما را تمیز و تازه می کند، بلکه تضمین می کند که تمام «ابزار» شما مانند فر، جاروبرقی و ماشین ظرفشویی برای استفاده در تعطیلات آماده هستند.

راهنمای نظافت منزل فوری بر اساس زمان

یکی از کارهای اصلی که هنگام  نظافت منزل باید انجام دهید، نظافت وسایل و ابزارهای موردنیازتان برای روزهای تعطیل است. اغلب این وسایل مربوط به تجهیزات آشپزخانه می شوند که  باید نظافت شده و برای استفاده مجدد آماده شوند. در ادامه نحوه نظافت آن ها را بررسی خواهیم کرد.

برای نظافت سریع منزل چیکار کنیم ؟

نظافت مایکروویو

از آماده سازی پخت و پز گرفته تا گرم کردن غذاها و بسیاری عملیات دیگر، مایکروویو بیشتر از هر وسیله دیگری در آشپزخانه کاربرد دارد. برای تمیزکردن ماکروویو می توانید از برداشتن صفحه چرخان و غلتک زیر آن شروع کنید و به آنها یک تمیز کننده زده و یا داخل ماشین ظرف شویی بیندازید. به علاوه می توانید قسمت های داخلی و بیرونی را پاک کنید و مطمئن شوید که دریچه ها عاری از گرد و غبار و چربی هستند.

نکته: سرکه رقیق شده را در یک بطری اسپری خالی بریزید و به مقدار زیاد روی سطوح چرب اسپری کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند، سپس با یک دستمال ظرفشویی یا اسکرابر غیر ساینده پاک کنید.

نظافت فر

فر نیز ازجمله مواردی است که باید حتماً برای تمیز کردن آن مدتی را در نظر داشته باشید. بیرون فر را خوب تمیز کنید و کف فر را فویل بگذارید. این فویل نه تنها رسوبات را به خود جذب می کند بلکه ظاهر بهتری را نیز به فر شما خواهد داد.

نکته حرفه ای : برای اجاق هایی که خاصیت خود تمیز شوندگی ندارند، خمیری که از سرکه و جوش شیرین ساخته شده است، عالی عمل می کند اگر آن را روی فر بمالید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد، فقط خمیر را پاک کنید و کار تان تمام است.

برای نظافت سریع منزل چیکار کنیم ؟

نظافت سطوح

برای سطوح صاف، همان مخلوط سرکه و جوش شیرین که در فر استفاده کردید برای تمیز کردن سریع بسیار عالی است. فقط آن را مخلوط کنید، بریزید، بگذارید چند دقیقه بماند و با یک پارچه یا اسکرابر روی آن را تمیز نمایید.

نظافت یخچال

تمیز کرد یخچال نیز مانند ماکروویو کار آسانی نیست. ما در یخچال غذهای باقی مانده از روزهای قبل را نگهداری کرده و همچنین تمامی غذاهایی که به تازگی آماده کرده ایم، نگهداری می کنیم.

برای تمیز کردن یخچال نیاز است که ابتدا لکه های بیرونی و روی بدنه آن را تمیز نمایید. در هنگام تمیز کردن یخچال حتماً غذاهای اضافی را دور بریزید. با خالی کردن غذاهای اضافی یخچال شما خنک تر خواهد شد.

نظافت قهوه ساز

شاید قهوه ساز را در بیشتر مواقع تمیز نکنید؛ اما برای تمیز کردن منزل به صورت اصولی نیاز است که حتماً قهوه ساز نیز تمیز شود. اگر قهوه سازتان را مرتب تمیز نکنید، هر بار که قهوه می نوشید، طعم کهنگی را در آن احساس خواهید کرد. بنابراین تا زمان دارید، سریع یک پارچه مرطوب برداشته و با مقداری پاک کننده آن را تمیز نمایید.

در قابلمه ای نصف آب و نصف سرکه سفید بریزید و بدون فیلتر دم کنید. این مخلوط سرکه و آب رسوب آهک و رسوب داخل قهوه ساز را از بین می برد. وقتی دم کشیدن آن تمام شد، محتویات قابلمه را دوباره داخل قهوه ساز بریزید و دوباره آن را اجرا کنید. قهوه جوش را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، و اجازه دهید خوب شسته و تمیز شود.

برای نظافت سریع منزل چیکار کنیم ؟

نظافت ماشین ظرفشویی

شستن ماشین ظرف شویی نیز یکی از قسمت های اصلی در تمیز کردن آشپزخانه است. در ابتدا بهتر است قسمت پایینی آن را تمیز کنید و بقایای غذاهای باقی مانده را پاک نمایید. سپس درب واشر را پاک کرده و قسمت بیرونی آن را نیز تمیز کنید. بعد یک فنجان جوش شیرین را در اطراف آن ریخته و آب گرم را باز کنید تا داخل آن را شستشو دهد.

جوش شیرین به از بین بردن هرگونه لکه کمک می کند و بوی تازگی و بدون بو را در ماشین ظرفشویی شما ایجاد خواهد کرد.

نظافت سطل زباله

یکی دیگر از وسایلی که معمولاً هنگام تمیز کردن نادیده گرفته می شود، سطل زباله است. سطل زباله اگرچه محل نگهداری زباله است، اما لازم است هر چند وقت یک بار تمیز نگاه داشته شود. برای خوشبو شدن داخل سطل می توانید از پوست لیمو استفاده کنید. بعد از لیمو می توانید از چند تکه یخ نیز استفاده کنید.

برای نظافت سریع منزل چیکار کنیم ؟

نظافت جارو برقی

یک جاروبرقی تمیز نه تنها عملکرد بهتری دارد، بلکه می تواند به از بین بردن هر گونه بوی بد از هوا نیز کمک بسیاری نماید. برای تمیز کردن جارو برقی ابتدا باید کیسه آن را تعویض نمایید سپس فیلترها را بیرون بیاورید و آنها را سریع بشویید. مطمئن شوید که تمامی قسمت ها بعد از شستن خیلی خوب خشک شده اند؛ زیرا اگر در آن آب باقی مانده باشد منجر به سوختن موتور جارو خواهد شد. می توانید از جوش شیرین نیز برای از بین بردن بوهای اضافی آن استفاده نمایید.

پاک کردن قسمت بیرونی جاروبرقی نیز ضرری ندارد، زیرا آنها معمولاً بین جاروبرقی قرار می گیرند و گرد و غبار را جمع می کنند.

چک لیست تمیز کردن خانه

اکنون که می دانید همه وسایل آشپزی و نظافت شما تمیز و سالم هستند، وقت آن است که چند کار سریع نظافت خانه را انجام دهید تا خانه تان زیبا به نظر برسد. پاکسازی خود را با پر کردن هوا با بوهای خوب شروع کنید. برای این کار می توانید از خوشبوکننده ها استفاده نمایید. بعد می توانید ملحفه و پتوهای خود را به خشک شویی بدهید تا برای شما بشویند.

در آشپزخانه همه چیز را خوب و مرتب بشویید و پاک کنید.

نکته حرفه ای تمیز کردن آشپزخانه: صفحات کلید، سوئیچ ها و پریزها را پاک کنید زیرا آنها بسیار کثیف می شوند و به ندرت برای تمیز کردنشان اقدامی انجام خواهد شد، به علاوه شما از مزایای کاهش انتشار میکروب ها بهره مند خواهید شد.

تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی نیز بسیار مهم است. وان حمام و قسمت های سنگ شده سرویس از اهمیت بسیاری برای تمیزکاری برخوردار هستند.

بعد از این موارد می توانید به تمیز کردن قسمت های دیگر بپردازید و هر گونه به هم ریختگی را برطرف کنید.

برای نظافت سریع منزل چیکار کنیم ؟

سرویس نظافت منزل فوری سرویک چیست؟

خانه های امروزی شلوغ تر از همیشه هستند، به همین دلیل هم زودتر کثیف می شوند.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید وقت آزاد با ارزش خود را صرف نظافت خانه کنید. امروزه شرکت های بسیاری وجود دارند که خدمات نظافت منزل را ارائه می دهند.

تمیز نگاه داشتن منزل می تواند گاهی چالش برانگیز باشد؛ تفاوتی هم ندارد شما کارمندی باشید که از خانه کارهای تان را انجام می دهید و یا در بیرون از خانه مشغول کار هستید. در هر صورت شما برای تمیز نگاه داشتن منزل خود باید برنامه ریزی داشته باشید و یا از شرکت های خدماتی در این حوزه کمک بگیرید. فراموش نکنید هر چه منزل شما تمیزتر بوده و گرد و غبار کمتری داشته باشید، آرامش خودتان نیز بیشتر شده و احتمال بیمار شدن شما کمتر خواهد شد.

شرکت های خدماتی منازل شما را از سقف تا کف تمیز کرده و گرد و غبار کثیفی ها را برطرف می کنند. به علاوه ضدعفونی کردن قسمت های مختلف منازل نیز توسط شرکت های خدماتی نظافت منزل فوری انجام می شود که می تواند بسیار حرفه ای تر از انجام کار توسط خودتان باشد. اغلب شرکت های نظافت منزل فوری با مواد و تمیز کننده هایی آشنایی دارند که می تواند بسیار بهتر و سریع تر نتیجه مورد نظر را برای شما به وجود بیاورد.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن نظافتی ثبت نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا