خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

طرز تهیه آب میوه هلو

آب هلو یک نوشیدنی خوشمزه و با طراوت است که از هلو، نوعی میوه هسته دار تهیه می شود. هلو منبع خوبی از ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم است. آنها همچنین کالری و چربی کمی دارند، که آنها را به گزینه ای سالم برای میان وعده یا نوشیدنی تبدیل می کند.

طرز تهیه آب هلو

آب هلو را می توان به راحتی در خانه با آبمیوه گیری یا مخلوط کن درست کرد. اگر آبمیوه‌گیری ندارید، می‌توانید از غذاساز برای خرد کردن هلوها نیز استفاده کنید و سپس آب آن را با پارچه پنیر یا صافی مشبک صاف کنید.

در اینجا یک دستور ساده برای تهیه آب هلو وجود دارد:

مواد لازم برای طرز تهیه آب میوه هلو:

* 6 عدد هلو، پوست کنده و بدون هسته
* 1/2 فنجان آب
* عسل یا شکر، به مزه (اختیاری)

دستورالعمل ها برای طرز تهیه آب میوه هلو:

1. هلوها را بشویید و پوست آن را بردارید.
2. هلوها را از وسط برش دهید و با چاقو یا قاشق هسته آن را بردارید.
3. هلوها را به آبمیوه گیری یا مخلوط کن اضافه کنید.
4. آب را به آبمیوه گیری یا مخلوط کن اضافه کنید.
5. هلو و آب را آب بگیرید یا مخلوط کنید تا یکدست شود.
6. آب را از طریق یک پارچه پنیر یا صافی مشبک صاف کنید تا دانه ها یا تفاله آن از بین برود.
7. در صورت تمایل آب میوه را با عسل یا شکر شیرین کنید.
8. سرد سرو کنید.

طرز تهیه آب میوه هلو

نکاتی برای درست کردن آب هلو

در اینجا چند نکته برای تهیه آب هلو وجود دارد:

* از هلوهای رسیده استفاده کنید. هلوهای رسیده بهترین طعم را خواهند داشت.
* اگر آبمیوه گیری ندارید می توانید از مخلوط کن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که بعد از مخلوط کردن، آب آن را صاف کنید تا دانه ها و پالپ آن جدا شود.
* می توانید میوه های دیگری مانند شلیل، آلو یا زردآلو را به آب آن اضافه کنید.
* آب هلو را می توان تا 2 روز در یخچال نگهداری کرد.

فواید آب هلو برای سلامتی

آب هلو منبع خوبی از ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم است. ویتامین A برای بینایی، سلامت پوست و ایمنی مهم است. ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن، پروتئینی که به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک می کند، مهم است. پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که به تنظیم فشار خون و سلامت قلب کمک می کند.

راه هایی برای لذت بردن از آب هلو

آب هلو را می توان به تنهایی میل کرد یا به نوشیدنی های دیگر مانند اسموتی، کوکتل یا ماکتل اضافه کرد. همچنین می توان از آن به عنوان ماریناد برای گوشت یا مرغ استفاده کرد. در اینجا چند ایده برای لذت بردن از آب هلو وجود دارد:

آن را به تنهایی بنوشید. آب هلو یک نوشیدنی با طراوت و خوشمزه است که می توان آن را به تنهایی میل کرد. مخصوصاً در روزهای گرم با طراوت است.
آن را به اسموتی ها اضافه کنید. آب هلو یک راه عالی برای افزودن طعم و مواد مغذی به اسموتی ها است. سعی کنید آن را با میوه های دیگر مانند شلیل، آلو یا زردآلو مخلوط کنید.
کوکتل یا ماکت درست کنید. از آب هلو می توان برای تهیه انواع کوکتل و ماکتل استفاده کرد. سعی کنید آن را با ودکا، جین یا تکیلا مخلوط کنید تا یک نوشیدنی با طراوت برای بزرگسالان داشته باشید. برای یک نوشیدنی غیر الکلی، سعی کنید آن را با آب گازدار یا نوشابه کلاب مخلوط کنید.
از آن به عنوان ماریناد استفاده کنید. از آب هلو می توان برای تهیه یک ماریناد خوشمزه برای گوشت یا مرغ استفاده کرد. اسیدی بودن آب به لطیف شدن گوشت و اضافه کردن طعم آن کمک می کند.

نتیجه

آب هلو یک نوشیدنی خوشمزه و سالم است که به راحتی در خانه درست می شود. سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین A، C و پتاسیم است. نشان داده شده است که آب هلو به بهبود هضم، تقویت ایمنی و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کند. راه های زیادی برای لذت بردن از آب هلو وجود دارد، بنابراین خلاق باشید و دستور العمل های مختلف را آزمایش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا