خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

راه های از بین بردن بوی ادویه در غذا چیست؟

1. کمتر از ادویه استفاده کنید. ساده ترین راه برای کاهش ادویه در غذا، استفاده کمتر از آن است. اگر مطمئن نیستید که چه مقدار ادویه استفاده کنید، با مقدار کمی شروع کنید و مقدار بیشتری را به طعم اضافه کنید.

2. ادویه را با مواد دیگر بپزید. پختن ادویه ها با مواد دیگر می تواند به ملایم شدن طعم آنها کمک کند و آنها را کمتر تند کند. به عنوان مثال، می توانید زنجبیل را با سیر یا پیاز بپزید یا فلفل چیلی را با گوجه فرنگی یا سبزیجات دیگر بپزید.

3. محصولات لبنی را اضافه کنید. محصولات لبنی مانند شیر، ماست یا خامه ترش می توانند به خنثی کردن حرارت ادویه ها کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید یک ماست را به کاری یا یک قطره شیر به فلفل چیلی اضافه کنید.

4. از گیاهان استفاده کنید. گیاهان می توانند بدون افزودن حرارت به غذای شما طعم دهند. به عنوان مثال، می توانید ریحان را به سس گوجه فرنگی یا رزماری را به سبزیجات برشته اضافه کنید.

5. با نشاسته سرو کنید. نشاسته ها مانند برنج، سیب زمینی یا نان می توانند به جذب گرمای ادویه ها کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید کاری را با برنج یا فلفل قرمز را با نان سرو کنید.

راه های از بین بردن بوی ادویه در غذا چیست؟

6. با غذاهای اسیدی سرو کنید. غذاهای اسیدی، مانند آب لیمو یا سرکه، می توانند به خنثی کردن حرارت ادویه ها کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید کمی آب لیمو را به کاری یا کمی سرکه به فلفل چیلی اضافه کنید.

7. با غذاهای شیرین سرو کنید. غذاهای شیرین، مانند عسل یا شکر، می توانند به متعادل کردن حرارت ادویه ها کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید یک قاشق چای خوری عسل را به کاری یا یک قاشق غذاخوری شکر را به فلفل قرمز اضافه کنید.

8. با غذاهای خنک سرو کنید. غذاهای خنک مانند خیار یا نعناع می توانند به کاهش حرارت ادویه ها کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید کاری را با خیار رایتا یا فلفل قرمز را با چاتنی نعنا سرو کنید.

9. از پخش کننده ادویه استفاده کنید. پخش کننده ادویه وسیله ای است که اسانس ها را در هوا آزاد می کند. این روغن ها می توانند به پوشاندن بوی ادویه ها در غذا کمک کنند.

10. یک پنجره را باز کنید. باز کردن پنجره می تواند به تهویه هوا و از بین بردن بوی ادویه کمک کند.

11. از پنکه استفاده کنید. استفاده از پنکه می تواند به گردش هوا و از بین بردن بوی ادویه ها کمک کند.

12. از شمع استفاده کنید. شمع می تواند به پوشاندن بوی ادویه ها در غذا کمک کند.

13. از اسپری اتاق استفاده کنید. اسپری اتاق می تواند به تازگی هوا و از بین بردن بوی ادویه ها کمک کند.

14. از یک خوشبو کننده استفاده کنید. یک خوشبو کننده می تواند به از بین بردن بوهای هوا کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا