خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

آنچه قبل از استخدام پرستار بچه باید بدانیم

پرستار کودک قابل اعتماد چه ویژگی هایی دارد؟

در زندگی مدرن، پدرها و مادرها مشغله های فراوانی دارند، دیگر فرصت نمی کنند شش دانگ حواس خود را صرف کودک دلبند خود کنند. مادران کارمند و شاغلی که بخشی از روز را سرکار هستند یا می خواهند ادامه تحصیل دهند، هر روز دغدغه این را دارند که نگهداری از کودک خود را به چه کسی بسپارند. خدمات پرستاری از کودک در منزل راه حل مناسبی برای این افراد است و قبل از استخدام پرستار بچه، ابتدا باید بدانیم که چه انتظاراتی از یک پرستار کودک داریم.

استخدام پرستار بچه چه مزایایی دارد؟

رسیدگی به تمام امور کودک

والدینی که وقت آزاد کمتری دارند، همیشه نگرانند که کودکشان در خانه تنها نماند و ذهنشان درگیر سلامت جسم و روح فرزندشان است. کودکان نیاز به مراقبت و توجه دارند و اگر فرصت نداریم، نباید از آن ها غافل شویم و یا هر بار نگهداری از کودک را به کسی بسپاریم، چراکه این کار بر تربیت کودک اثر منفی خواهد گذاشت. پرستار بچه اگر آموزش دیده و حرفه ای باشد، انتظارات والدین را می شناسد و درک می کند و همچنین در کنار پرستاری از کودک و رسیدگی به امور کودک، کارهای منزل را هم انجام می دهد.

ماندن کودک در محیط امن خانه

یکی از دلایلی که سبب می شود برای استخدام پرستار بچه اقدام کنیم این است که می خواهیم کودکمان در محیط امن و آشنای خانه و اتاق خود بماند. بردن کودک به بیرون از خانه و به مهدکودک ها یا خانه آشنایان و دوستان همیشه با دل نگرانی هایی همراه است. شاید آن ها وقت نداشته باشند و از آن مهم تر مهارت نگهداری از کودک و رسیدگی به او را نداشته و از توان آن ها خارج باشد. مجبورید صبح ها باید کودک خود را از خواب ناز بیدار کنید و وقتی خواب آلود و خسته است به مهدکودک یا پیش کسی ببرید. اما در عوض با استخدام پرستار کودک، آرامش و امنیت بیشتری برای کودکتان فراهم می کنید.

تجربه نگهداری از بچه

کسی که کارش پرستاری از کودک است با تمام جزئیات کار آشنا است. دیگر لازم نیست حتی امور بدیهی را به او گوشزد کنید. معمولاً اطرافیان برخلاف علاقه ای که به کودک دارند، تجربه و حوصله کافی ندارند و ممکن است ناخواسته برای لحظاتی از کودک شما غافل شوند. اما وقتی پرستار بچه استخدام می کنید، انتظار مسئولیت پذیری بیشتری دارید. چون فردی را برای نگهداری از کودک خود استخدام می کنید که سابقه و تجربه نگهداری از کودکان با رفتارهای مختلف را دارد. همچنین آموزش دیده است و اصول روان شناسی کودک و برخورد با او را می داند.

 آنچه قبل از استخدام پرستار بچه باید بدانیم

رسیدگی به تغذیه کودک

فرصت ندارید برای کودک دلبند خود آشپزی کنید و غذاهای لذیذ و مقوی برایش درست کنید و از طرفی نگران رشد قدی کودک و حفظ سلامتی او هم هستید. اگر در استخدام پرستار بچه، انتظاراتی مانند آشپزی و رسیدگی به امور شخصی کودک را در نظر بگیرید، خیالتان آسوده خواهد شد. هنگام انتخاب خدمات پرستاری، از قبل باید مشخص کرد که چه انتظاراتی از پرستار کودک داریم و چگونه باید یک پرستار بچه قابل اعتماد استخدام کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه رشد قدی کودکان را بهتر کنیم؟

با استخدام پرستار بچه، چه انتظاراتی داریم؟

انتظارات هر کسی از استخدام پرستار بچه با دیگری فرق می کند. به طور کلی، هر پرستار بچه ای که در منزل استخدام می شود باید حرفه ای و مسلط به اصول پرستاری از کودک باشد. انتظار اولیه با استخدام پرستار بچه این است که پرستار کودک دارای معیارهای اساسی پرستاری مانند تجربه و توانایی ارتباط با کودکان، تسلط به روان شناسی کودک و خلاقیت برای سرگرم کردن کودک باشد. با استخدام پرستار کودک، انتظار داریم نیروی مراقبت و نگهداری دارای ویژگی های زیر باشد:

دلسوز و متعهد

انتظار اولیه از استخدام پرستار بچه در منزل این است که مشتاق ارتباط با کودکان باشد و نیازها و رفتارهای آن ها را بشناسد و درک کند. اگر کودک یا نوزاد گریه می کند و بهانه چیزی یا کسی را می گیرد، با دلسوزی و محبت با او برخورد کند. صبور بودن پرستار کودک یکی از ویژگی های لاینفکی است که نیروی نگهداری از کودک باید دارا باشد. چون باید به آرامی و با صبر و حوصله کودک را برای انجام کاری تشویق کند و یا در مقابل او را از انجام کارهای خطرناک و آسیب زا منع کند.

پرستار بچه؛ قابل اعتماد و مطمئن

کسی که برای نگهداری و مراقبت از کودک به منزل کسی می رود، باید قابل اعتماد باشد تا بتوان با خیال آسوده نگهداری از کودک را به او سپرد. اگر از خدمات پرستاری از کودک شرکت ها اقدام به استخدام پرستار کودک کنیم، می توانیم مطمئن باشیم که پرستاری که احراز صلاحیت شده و توانایی و سابقه لازم دارد، به منزل اعزام شود.

وقت شناس و منظم

انتظار می رود که پرستار کودک وقت شناس و منظم باشد و به موقع در منزل برای پرستاری و مراقبت از کودک حاضر شود. والدین باید سر وقت سرکار خود حاضر شوند و روی نظم و وقت شناسی پرستار کودک خود تأکید دارند. پرستار بچه وقت شناس اگر به دلیل مسائل پیش بینی نشده ای نتواند سرکار حاضر شود، از قبل به والدین کودک اطلاع می دهد. اگر هم از خدمات شرکت های معتبر استفاده کنید، نیروی جایگزین برای نگهداری از کودک در اسرع وقت تعیین و به منزل فرستاده می شود.

استخدام پرستار بچه

پرانرژی و پرشور

بچه ها همیشه پر انرژی هستند و تمایل به بازی و شادی دارند. برای نگهداری از آن ها کسی باید استخدام شود که پا به پای آن ها انرژی داشته باشد و زود خسته نشود. بتواند همبازی خلاق کودک باشد و با بازی های هیجان انگیز کودک را سرگرم کند. بازی های فکری یا بازی هایی که از نظر فیزیکی کودک را اکتیو می کند، نقش مهمی در رشد ذهنی و اجتماعی کودک خواهد داشت. از آنجا که ساعت های زیادی را کودک و نیروی مراقب باهم می گذارنند، لازم است در استخدام پرستار بچه به روحیه شاد و سرزنده پرستار توجه کرد.  

بچه ها و کودکان سزاوار بهترین مراقبت ها هستند. به همین دلیل تیم پرستاران کودک سِرویک با حساسیت های بالا و آزمون های متعدد انتخاب شده و به منازل فرستاده می شوند.

این مطلب را از دست ندهید! دوست خیالی کودکان؛ مزایا و معایب

برای استخدام پرستار بچه از کجا اقدام کنیم؟

جنس خدمات پرستاری با سایر خدمات کاملاً فرق می کند. نمی توان به راحتی به هر کسی اعتماد کرد و از هر کسی خواست که برای نگهداری از کودک به منزل بیاید. پیشنهاد می شود برای استخدام پرستار بچه از استخدام نیرو به صورت شخصی خودداری شود. چون خدمات پرستاری شرکت های معتبر خدماتی با زیر و بم این خدمت و حساسیت های آن آشنا هستند و نیروهای متعهد، آموزش دیده و تاییدشده در اختیار افراد قرار می دهند. خدمات پرستاری از کودک، نگهداری از سالمند و انجام امور منزل را باید از مراجع معتبر خدماتی دریافت کرد تا بتوان از خدمات پشتیبانی آن ها بهره مند شد. سِرویک یکی از مراجع مطمئنی است که نیروهای پرستاری از سالمند و کودک حرفه ای و احراز صلاحیت شده در اختیار دارد. برای دریافت خدمات پرستاری کودک و استخدام پرستار بچه می توانید با شماره های 02174402 یا 02178402000 تماس بگیرید. سپس با دریافت مشاوره رایگان، در صورت تمایل، سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا