خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

چگونه هزینه قبض آب خانه را کم کنیم؟

7 نکته مهم برای کاهش هزینه آب

چگونه هزینه قبض آب خانه را کم کنیم؟

برای مدیریت هزینه های خانه همیشه به دنبال راه حل هایی برای کاهش قبض های خدماتی مثل قبض آب هستیم. شاید هزینه قبض آب جزو گران ترین هزینه های ماهانه شما نباشد، اما روش های کاهش آن بسیار آسان است. اعمال چند تغییر کوچک در خانه و سبک زندگی می تواند صرفه جویی قابل توجهی در طول سال برای شما در پی داشته باشد. برای کاهش هزینه قبض آب در ادامه با ما همراه باشید تا چند نکته ضرروی را مرور کنیم.
برخی از روش های شگفت انگیز که می توان برای کاهش قبض آب استفاده کرد، شامل موارد زیر است:

1. شیرآلات خانه را بررسی کنید

تمامی شیرآلات موجود در خانه را بررسی کنید. اگر نیاز به تعمیر و سرویس دارند، هرچه زودتر اقدام کنید. اگر شیرآلات و لوله ها چکه می کنند و یا نشتی دارند، حتما تعمیر آن را در نظر داشته باشید. شیر توالت، شیر آب و شیر ماشین لبایسشویی را چک کنید. آب زیادی در طول ماه از این طریق هدر می رود و بر هزینه قبض آب خانه شما بی جهت اضافه می شود. با همین اقدام ساده، هر روز 80 لیتر در روز صرفه جویی خواهید کرد.

چگونه هزینه قبض آب خانه را کم کنیم؟

2. توالت هایی با فشار کم آب نصب کنید

این کار میزان آب مصرفی این وسایل خانه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر خرید توالت فرنگی جدید پرهزینه است، می توانید با افزودن وزنه به مخزن توالت همان نتیجه را بگیرید و فشار آب را کمتر کنید. با این تغییر، در هر بار استفاده از فلاش تانک 8 تا 20 لیتر در مصرف اب خانه صرفه جویی می شود.

3. اضافه کردن فشارشکن به شیرآلات

فشارشکن دو مزیت دارد، هم مقدار آب ممصرفی را کم می کند و علاوه بر آن، بر جریاناب می افزاید. فشار شکن به سرشیر وصل شده و جریان هوا را به جریان آب اضافه می کند و مانند غربال عمل می کند تا مقدار آب وارد شده از شیر آب را کاهش دهد. با نصب فشارشکنروی شیرآلات خانه، 70 تا 100 لیتر در مصرف آب روزانه منزل شما صرفه جویی می شود.

این مطلب را از دست ندهید! ۵ راه برای برق انداختن شیرآلات منزل

4. دوش های کوتاه نصب کنید

اگر دوش حمام در ارتفاع کمتری نصب شود، به راحتی 8 تا 20 لیتر در دقیقه، در مصرف آب هنگام دوش گرفتن صرفه جویی کرده اید.

چگونه هزینه قبض آب خانه را کم کنیم؟

5. شست و شوی ظرف ها با ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی به طور متوسط از 24 لیتر آب در هر چرخه استفاده می کند. در حالی که شستن ظرف ها زیر شیر آب سبب می شود، 8 لیتر آب در عر دقیقه مصرف شود. اگر ظرف شستن شما بیش از 3 دقیقه طول می کشد، بهتر است از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. شستن ظروف در ماشین لباسشویی سبب صرفه جویی در مصرف آب به میزان 80 تا 120 لیتر در هر چرخه از شست و شو می شود.

6. استفاده مجدد از آب

اکثر مردم پس از استفاده از آب، سریع آن را دور می ریزند. با این حال، به جای دور ریختن آب، می توان آن را جمع آوری و مجدداً استفاده کرد. دور ریختن آب باقیمانده در لیوان های آب آشامیدنی مقرون به صرفه نیست. در عوض، می توان آن را جمع آوری کرده و برای آبیاری گیاهان منزل استفاده کنید. همچنین می توانید از آب برای شستشوی ظروف، تمیز کردن خانه و یا حتی شستشوی توالت استفاده کنید.

7. صبح زود یا اواخر شب گیاهان را آبیاری کنید

اگر گیاهان و گل های باغچه خود را صبح زود و یا اواخر شب آبیاری کنید، مصرف آب را به میزان قابل توجهی به حداقل رسانده اید. علاوه بر این، ظرفیت خاک در نگهداری آب بیشتر خواهد شد. در نتیجه گیاهان و گل ها سالم تر می مانند و زود پژمرده نمی شوند.

چگونه هزینه قبض آب خانه را کم کنیم؟

سخن آخر

برای اینکه قبض آب مصرفی را کم و کمتر کنید، حتماً می خواهید لوازم خانگی و یا لوله ها و شیرآلات را سرویس و در صورت نیاز تعمیر کنید. اگر به دنبال تکنسین فنی هستید، سرویک خرسند خواهد بود شما را همراهی کند. با نصب سرویک از ده ها خدمت متنوع و فوری در منزل خود بهره مند شوید.

منبع: nerdwallet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا