خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

چگونه با پوست مرکبات شوینده خانگی بسازیم

تهیه شوینده خانگی با پوست مرکبات

چگونه با پوست مرکبات شوینده خانگی بسازیم؟

 تهیه شوینده خانگی با پوست مرکبات

تأثیرات منفی مواد شیمیایی خانگی بر کودکان و خانواده ها سبب شده تا بسیاری از افراد به تهیه شوینده های خانگی و طبیعی روی بیاورند. محصولات سازگار با سلامت و محیط زیست در برخی فروشگاه ها پیدا می شوند اما اغلب آن ها بسیار گران هستند. روشی کم هزینه و ایمن وجود دارد که از طریق آن می تواند محلول و پودر شوینده موردنیاز در خانه را به تنهایی تهیه کنید. پوست پرتقال و سایر مرکبات راهی آسان، ارزان و موثر را برای نظافت خانه پیش پای ما می گذارد. با ما برای تهیه شوینده خانگی با پوست مرکبات همراه باشید.

خودمان شوینده طبیعی بسازیم

اگر به بوی مواد شوینده شیمیایی حساسیت دارید و دچار التهاب و سوزش چشم و بینی می شوید، راهکار ساده ای برای شما در نظر داریم. فقط کافیست پوست مرکباتی را که مصرف می کنید، دور نیندازید. با پوست مرکبات محلول یا پودر شوینده بسازید و با صرفه جویی در هزینه های خود، از خطرات مواد شوینده شیمیایی هم در امان بمانید.

نحوه ساخت شوینده خانگی با پوست مرکبات

پوست مرکباتی مثل پرتقال یا لیمو را خرد کنید و داخل ظرف شیشه ای بریزید. سپس روی آن سرکه بریزید تا پوست ها کاملاً در سرکه غوطه ور شوند. هر چند وقت یک بار، شیشه را تکان دهید تا مایع با پوست مخلوط شود. بعد از چهار هفته مواد داخل شیشه را از صافی عبور دهید و داخل ظرف اسپری بریزید. از این ماده شوینده خانگی می توانید برای تمیز کردن سطوح مختلف مثل میز، اجاق گاز، وسایل خانه، کف و شیشه استفاده کنید. در ادامه، باهم کاربردهای پوست مرکبات در نظافت منزل را مرور می کنیم.

ضدعفونی سطوح با پوست مرکبات و سرکه

پوست مرکبات را خرد کنید. آن را با 4 فنجان آب ترکیب کرده و در قابلمه را بجوشانید. بگذارید تا خنک شود. 6 قاشق غذاخوری سرکه و 3 قاشق غذاخوری پودر بوراکس را هم بزنید و ترکیب آب و مرکبات اضافه کنید. مخلوط را در بطری اسپری بریزید. قبل از استفاده تکان دهید تا مایعات به خوبی مخلوط شوند. سطوح سخت را با تمیز و ضدعفونی کنید.

تهیه شوینده خانگی با پوست مرکبات

 

این مطلب را از دست ندهید! کاربردهای پودر بوراکس در نظافت

تمیز کردن فرش

2 فنجان جوش شیرین، 1 فنجان بوراکس و 3 قاشق چایخوری پوست پودرشده مرکبات را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید تا تمام رطوبت آن بخار شود. سپس آن را خوب مخلوط کرده و در ظرف شیشه ای بریزید. مقداری از این پودر طبیعی و خانگی را روی فرض بپاشید. بوی بد فرش جذب شده و آلودگی های روی آن جدا می شوند. پس از 5 دقیقه با جاروبرقی، پودر را از روی فرش جمع کنید.

مرحله اختیاری: اضافه کردن 10 قطره اسنشیال اویل لیمو، برای از بین بردن لکه های چرب و ضدعفونی تخته های برش، نتیجه شگفت انگیزی به شما می دهد.

تمیز کردن سطوح چوبی

1 فنجان آب لیمو ، 2 فنجان روغن زیتون و نصف فنجان پوست خردشده مرکبات را در ظرف شیشه ای ترکیب کنید. یک پارچه را در این محلول فرو کنید و با استفاده از آن سطوح چوبی را پاک کنید. درب ظرف را ببندید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

تهیه شوینده خانگی با پوست مرکبات
ت

تمیز کردن مایکروویو

1 فنجان آب و پوست یک لیمو را در ظرفی ترکیب کنید. ظرف را داخل مایکروویو قرار داده و حدود 3 دقیقه آن را روشن بگذارید تا بخار فضای داخلی آن را پر کند. در آخر، کاسه را از مایکروویو خارج کنید. یک پارچه تمیز را به این محلول آغشته کرده و سایر قسمت های مایکروویو را تمیز کنید.

همچنین بخوانید نحوه تمیز کردن مایکروویو

چربی های عمیق روی اجاق گازها یا پیشخوان های آشپزخانه را با پوست مرکبات از بین ببرید. ابتدا نمک را به روی لکه های چربی بپاشید. یک لیمو را از وسط نصف کرده و آن را روی نمک فشار دهید. اجازه دهید حدود پنج دقیقه بماند. با اسفنج یا پارچه، نمک و آب لیمو را را روی چربی بمالید تا چربی از سطح جدا شود. درآخر با پارچه مرطوب آن را تمیز کنید.  

ترکیب آب لیمو و سرکه؛ محلول شگفت انگیز برای ضدعفونی

اسیدهای موجود در سرکه و آبلیمو در کنار هم اثربخشی بالایی دارند و به سرعت چربی ها را از بین می برند. نصف فنجان آب لیمو و 2 فنجان سرکه سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. آن را در آشپزخانه نگه دارید و به سرعت چربی های موجود را با محلول اسپری کنید. سپس، آن ها را با دستمال تمیز پاک کنید.

سخن آخر

هر چه در نظافت منزل، از محصولات خانگی و طبیعی استفاده کنیم، به حفظ سلامت اعضای خانواده به ویژه کودکان کمک زیادی کردیم. با محدود کردن مصرف مواد شوینده شیمیایی علاوه بر تامین سلامت خودمان، در حفظ محیط زیست هم قدم مثبتی برمی داریم. در سرویک خدمات نظافت منزل در سطوح مختلف ارائه می شود. اگر نمی خواهید وقتتان را صرف فعالیت های منزل کنید و قصد دارید، زمان آزاد خود را صرف امور ضروری کنید، همه کارهای نظافت منزلتان به دست سرویک بسپارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا