خدمات مراقبتی و پرستاری
ضد عفونی و سم پاشی

چگونه خرید های خود را ضدعفونی کنیم

چگونه خرید های خود را ضدعفونی کنیم

چگونه خرید های خود را ضدعفونی کنیم؟

چگونه خرید های خود را ضدعفونی کنیم

حتما در مورد روش های ضدعفونی خریدهای خود بسیار شنیده اید. اینجا قصد نداریم کار را پیچیده کنیم. فقط می خواهیم دستورالعمل ایمن و مطمئن، در عین حال ساده را مطرح کنیم. مراحلی که در ادامه به آن ها می پردازیم از سوی متخصصان بهداشت جهانی در روزهای شیوع کرونا توصیه شده است. در ادامه مراحل ضدعفونی خریدها و روش خرید مطمئن را مطرح می کنیم. با ما از فروشگاه تا خانه همراه باشید.

خرید آنلاین و غیرحضوری

اصل اول این است که تا جایی که امکان دارد، از مزیت های خرید آنلاین استفاده کنیم. همچنین بسیاری از فروشگاه ها از خدمات دلیوری برخوردارند. در این صورت دردسرهای خرید حضوری از بین می رود.

رعایت نکات بهداشتی هنگام خرید

  1. لیست خرید خود را از قبل تهیه کنید. خریدهای خود را به دو هفته یک بار محدود کند تا کمتر از منزل خارج شوید.
  2. تمام طول خرید، از ماسک استفاده کنید.
  3. دستمال مرطوب و آنتی باکتریال خود را همراه خود داشته باشید. از آن برای پاک کردن دسته های سبد خرید استفاده کنید. اگر از کیسه های خرید که قابل استفاده مجدد هستند، استفاده می کنید، آن ها را قبل از هر بار استفاده بشویید.
  4. هنگام خرید فاصله اجتماعی را رعایت کنید. حداقل 2 متر فاصله با سایر خریداران و کارمندان فروشگاه داشته باشید. دستان خود را از صورت دور نگه دارید.

چگونه خرید های خود را ضدعفونی کنیم

ضدعفونی خریدهای خانه

حالا که خریدهای خود را انجام دادیم و به خانه برگشتیم، مرحله ضدعفونی خریدها شروع می شود. برای اینکه بدانید خریدهای خود را چگونه ضدعفونی کنید، در ادامه ما را همراهی کنید.

طبق گفته های متخصصان بهداشت، شواهدی از انتقال ویروس کرونا از طریق بسته بندی مواد غذایی وجود ندارد. با این حال، برای احتیاط بیشتر، با ضدعفونی خریدهای خود از بیماری های ناشی از غذا جلوگیری کنیم:

  1. یک ایستگاه بهداشتی و ضدعفونی شده در گوشه ای از خانه در نظر بگیرید. کیف ها و خریدهای خود را در ناحیه ی از قبل ضد عفونی شده رها کنید. به مدت 20 ثانیه دستان خود را با صابون بشویید.
  2. از ضدعفونی خریدهای بسته بندی شده، به ویژه خریدهایی که به راحتی قابل باز شدن و بسته شدن هستند، شروع کنید.
  3. خریدهای را که بسته بندی آن ها دقیق است و هیچ منفذی ندارد، با الکل و یا ماده ضدعفونی کننده اسپری کنید.
  4. میوه ها و سبزیجاتی را که پوست محکمی دارند، با برس تمیز کنید. مواد غذایی کنسروی را قبل از باز کردن، به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید.
  5. از مواد ضد عفونی کننده مانند مایع سفید کننده و آمونیاک برای ضدعفونی مواد غذایی استفاده نکنید.
  6. بسته بندی بیرونی محصولات را دور بریزید. قبل از گذاشتن مواد غذایی در یخچال، دستان خود را به مدت 20 ثانیه بشویید. دستکش های یکبار مصرف هم در این مرحله به کارتان می آیند.

این مطلب را از دست ندهید! روش صحیح ضدعفونی میوه و سبزیجات

این نکات را در ضدعفونی خریدها جدی بگیریم

  • مواد غذایی تازه را با مواد شوینده نشویید. چون باعث تحریک معده شما می شود. به شما حالت تهوع و یا اسهال می دهد. در عوض، فقط دستورالعمل های FDA را دنبال کنید. قرار نیست به خاطر ضدعفونی نادرست کارمان به بیمارستان بکشد.
  • همه خریدهای خود را با دستمال کاغذی خشک کنید (میکروب ها رطوبت را دوست دارند).
  • به طور کلی، ویروس ها روی سطوح متخلخل مثل گیاهان، به مدت طولانی باقی نمی مانند. بنابراین شما بیشتر از خوردن یک سیب با دست های آلوده بیمار می شوید تا سیبی که چند ساعت قبل، فرد مبتلا لمس کرده است.

همین! حالا با خیال راحت، از خریدهای خود لذت ببرید.

چگونه خرید های خود را ضدعفونی کنیم

 

اگر می خواهید کارهای نظافت منزل از ضدعفونی خریدها تا ضدعفونی سطوح و… را به فردی حرفه ای بسپارید و خود نظاره گر روند کار باشید، از سرویک کمک بگیرید. با نصب سرویک از ده ها خدمات متنوع برخوردار شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا