خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل شهرک غرب

شاید یکی از سخت ترین کار ها نظافت منزل باشد. آن هم در زمانی که شما کار های بسیار مهمی دارید و وقت این را ندارید که خانه خود را تمیز کنید. در این موقع است که یکی از بهترین راهکار ها استفاده از نیرو و خدمات نظافت منزل است. ما در این مقاله به طور کامل در این مورد و نیروی نظافت منزل شهرک غرب توضیح داده ایم.

نظافت منزل شهرک غرب

آشنایی با شهرک غرب

شهرک غرب در شمال غربی شهر تهران و در منطقه 2 شهرداری واقع شده است. شهرک غرب از سمت شمال به سعادت آباد و از سمت غرب نیز به بزرگراه یادگار امام متصل می شود. از سمت شرق و جنوب نیز به ترتیب به بزرگراه چمران و بزرگراه شهید همت متصل می شود.

شهرک غرب به دلیل طراحی مدرن، خیابان های پهن و استاندارد، تراکم جمعیت پایین و آب و هوای خوب شناخته می شود. همچنین در این ناحیه امکانات رفاهی و بیمارستان های زیادی قرار گرفته اند که باعث شده این ناحیه به یکی از گران قیمت ترین مکان های تهران تبدیل شود.

شاید فکر کنید که این محله به خاطر طراحی مدرن قدمت چندانی ندارد. اما باید گفت که این محله در سال 1340 توسط مهندسان آمریکایی طراحی شد و در آن خانه ها ویلایی بسیاری قرار گرفت. به خاطر وجود خانه های ویلایی متعدد، به نیروی زیادی برای نظافت منزل شهرک غرب نیاز است.

این محله در ابتدا محل زندگی مسیحیان ایران بود. بعد از انقلاب نیز این محله به نام شهرک قدس نام گرفت. امروزه و به تازگی به نام به شهرک غرب تغییر پیدا کرده است. البته بعضی از افراد این محله را با نام میدان غرب نیز می شناسند.

نظافت منزل شهرک غرب

نظافت منزل

اگر قصد دارید تا به عنوان نیروی نظافت منزل شهرک غرب شروع به کار کنید یا قصد دارید که نیروی نظافتی را برای خانه خود استخدام کنید، یک سری نکات در مورد نظافت وجود دارد که ما در این مقاله قرار به آن ها اشاره کنیم. این نکات شامل:

راه های نظافت یخچال

یخچال، یکی از وسایل بزرگ و دوست داشتنی خانه است که تمیز کردن آن نیز بسیار راحت است. البته بعد از مدتی استفاده ممکن است متوجه شوید که قفسه های شیشه ای آن دچار لکه شده اند و بو گرفته اند. در این زمان است که می توان گفت یخچال کثیف شده است و باید آن را تمیز کرد. برخی از نکاتی که در نظافت منزل شهرک غرب برای تمیز کردن یخچال ها نیاز است رعایت کرد شامل:

  1. خالی کردن محتویات یخچال

اولین کاری باید برای تمیز کردن یخچال انجام دهید این است که تمامی محتویات آن را خالی کنید. یک سری نکته مهم در هنگام خالی کردن محتویات یخچال وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. اول این تمام موادی که تاریخ انقضا آن ها گذشته را دور بریزید. دومین موردی که وجود دارد این است که تمام سطوح چسبناکی که در یخچال وجود دارد را پاک کنید. سومین مورد نیز این است که اگر گوشت یا لبنیات در یخچال وجود دارد، آن ها را بعد از خارج کردن در کیسه بگذارید و به یک جای خنک منتقل کنید. زیرا این مواد به سرعت در هوای گرم باکتری ها را به خود جذب می کنند.

  1. بیرون آوردن قفسه ها

یکی از نکات مهمی که در نظافت منزل شهرک غرب و کلا در تمامی خانه ها باید رعایت کنید این است که هنگام بیرون آوردن قفسه های یخچال برای تمیز کردن آن را نشکنید. برای این کار لازم است یخچال را خاموش کنید تا قفسه ها به دمای اتاق برسند و بعد آن ها را خارج کنید و در آب گرم قرار دهید. اگر فورا قفسه ها را دربیاورید و در آب گرم قرار دهید ممکن است که ترک بخورند و بشکنند.

  1. تمیز کردن داخل یخچال

نکته بعدی که نیروی نظافت منزل شهرک غرب باید در نظافت یخچال رعایت کنند به تمیز کردن داخل یخچال بر می گردد. بعد از اینکه قفسه ها را بیرون آوردید و گذاشتید که خیس بخورند، باید یک دستمال نرم بر دارید و داخل یخچال را تمیز کنید. بهترین محلول برای تمیز کردن یخچال، استفاده از سرکه و آب مقطر است. این محلول نه تنها سر سخت ترین لکه ها را از بین خواهد برد، بلکه بوی بد یخچال را هم خواهد گرفت.

آیا یخچال را می توان شست؟

نظافت منزل شهرک غرب

یخجال یکی از وسایلی است که مانند میز و سطوح دیگر به تمیز کردن آن اهیمت داده نمی شود. زیرا اکثر اوقات با یک دستمال کشی ساده تمیز می شود. اما در نظافت منزل شهرک غرب ممکن است گاهی اوقات با مواردی برخورد کنید که راهی جز شست و شوی کامل نخواهید داشت. در این زمان است که ممکن از خود بپرسید اصلا یخچال را می توان شست؟ جواب بله است اما ممکن است یک سری سوال برای شما پیش بیاید که ما در این قسمت سعی کرده ایم به سوالات متداول شما در این زمینه پاسخ دهیم.

از چه موادی برای شستن یخچال استفاده کنم؟

بهترین وسایل برای افرادی که قصد دارند به عنوان نیروی نظافت منزل شهرک غرب شروع به کار کنند، یک حوله تمیز، صابون ظرفشویی، آب داغ و مقداری جوش شیرین است. این مواد برای تمیز کردن یخچال کافی است. یک پیمانه جوش شیرین را به 7 پیمانه آب داغ ترکیب کنید و از ماده به دست آمده برای تمیز کردن یخچال استفاده کنید.

برای تمیز کردن قسمت های کوچکی که با پارچه نمی توانید آن ها را تمیز کنید، می توانید از یک مسواک قدیمی استفاده کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که از پاک کننده های صنعتی استفاده نکنید. زیرا ممکن است بوی یخچال را عوض کنند و به مشکل بخورید.

آیا برای شستن باید یخچال را از برق کشید؟

کسانی که به عنوان نیروی نظافت منزل شهرک غرب فعالیت می کنند، ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که آیا هنگام تمیز کردن یخچال نیاز به خاموش کردن آن است یا خیر. در این مورد باید گفت نیازی به خاموش کردن یخچال ندارید مگر این که بخواهید کویل های یخچال را نیز تمیز کنید.

اما اگر فقط قصد دارید که داخل و بیرون یخچال را تمیز کنید، می توانید بدون خاموش کردن یخچال به تمیز کردن ادامه دهید. فقط دقت داشته باشید که از آب گرم استفاده کنید که سطح سرد راحت تر تمیز شود.

نظافت منزل شهرک غرب

چگونه قفسه ها و کشو های یخچال را تمیز کنیم؟

یکی از نکات مهم در نظافت منزل شهرک غرب ، قفسه های یخچال هستند. برای تمیز کردن آن ها نیاز است تا تمامی قفسه ها و کشو ها را در بیاورید و بعد با آب گرم و صابون ظرفشویی آن ها را بشویید. البته اگر قفسه ها شیشه ای هستند، باید به آن ها وقت بدهید تا با دمای اتاق یکسان شوند تا در صورت برخورد با آب گرم ترک برندارند و نشکنند. اگر هم بر روی قفسه ها مایعی ریخته بود که سفت شده بود، می توانید آن ها را در آب گرم بگذارید خیس بخورند و تا آن موقع به کار های دیگر بپردازید.

اگر قفسه ها قابل جا به جایی نبودند چه کار کنیم؟

ممکن است در نظافت منزل شهرک غرب به یخچال هایی برخورد کنید که قفسه های آن قابل جا به جایی نیست. برای تمیز کردن آن ها کافی است از بالا یخچال شروع به تمیز کردن کنید و به پایین بیایید. با این کار می توانید تمام قسمت ها را تمیز کنید. اگر هم به لکه ای برخوردید که نمی توانستید آن را تمیز کنید، کافی است یک پارچه آغشته به آب داغ را بر روی محل بگذارید تا شل شود. بعد می توانید آن را تمیز کنید.

نظافت منزل شهرک غرب

راه های نظافت فریزر

یکی دیگر از چیز هایی که برای نظافت منزل شهرک غرب لازم است در مورد آن بدانید، نحوه تمیز کردن فریزر های خانه است. خبر خوبی که وجود دارد، این است که تمیز کردن فریزر چندان سخت نیست.

برای تمیز کردن فریزر به چه چیز هایی نیاز خواهید داشت؟

  • یک کول باکس بزرگ
  • کاسه
  • بطری اسپری خالی
  • آب گرم
  • اسفنج یا یک پارچه برای تمیز کردن
  • سرکه
  • دستمال
  • صابون ظرفشویی( بهتر است که معطر نباشد)
  • دستکش پلاستیکی
  • جوش شیرین
  • مسواک

برای تمیز کردن فریزر مراحل زیر را انجام دهید:

  • فریزر را خاموش کنید.
  • یخ های فریزر را خالی و در یک جعبه خنک قرار دهید.
  • سینی های فریزر را در سینک قرار دهید و با آب گرم و صابون بگذارید ک خیس بخورند.
  • مواد غذایی را فریزر خارج کنید و در یک جعبه خنک قرار دهید.
  • تمامی قفسه های که قابلیت جداسازی دارند را جدا کنید.
  • تمامی قفسه ها و کشو ها را یک مکان قرار دهید تا دمای اتاق را بگیرند. همان طور که در بالا برای نظافت منزل شهرک غرب اشاره کردیم، باز هم تکرار می کنیم که شستن قفسه های یخچال و فریزر با آب گرم می تواند باعث ترک خوردن و شکستن آن شود. به همین خاطر اول بگذارید تا با دمای اتاق یکی شوند.
  • بعد از ملایم شدن قفسه ها آن ها را با آب گرم بشویید.
  • با استفاده از آب داغ و سرکه یک محلول پاک کننده درست کنید. می توانید از جوش شیرین هم استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که هیچ گاه جوش شیرین نباید با سرکه ترکیب شود. زیرا نه تنها خاصیت پاک کنندگی آن از بین خواهد رفت ، بلکه باعث بدتر شدن و کثیف تر شدن قفسه ها خواهد شد.
  • بعد از درست کردن محلول آن را در یک بطری اسپری خالی که از قبل آماده کرده اید بریزید و در تمامی قسمت ها اسپری کنید.
  • برای نظافت منزل شهرک غرب، به خصوص فریزر های آن باید دقت فراوان داشته باشید. در این مرحله با یک حوله تمیز تمامی قسمت های فریزر را تمیز کنید. در صورتی که نیاز داشتید، از محلول بیشتری استفاده کنید.
  • اگر قسمتی بود که غذا روی آن ریخته بود و به راحتی تمیز نمی شد، کافی است که یک پارچه را به محلول پاک کننده آغشته کنید و روی محل مورد نظر بگذارید تا شل شود و بعدا آن را تمیز کنید. در ضمن می توانید از یک مسواک برای پاک کردن نواحی که دستمال به آن نمی رسد استفاده کنید.
  • برای نظافت منزل شهرک غرب و خشک کردن فریزر، سعی کنید از دستمال کاغذی استفاده کنید.
  • پس از خشک کردن قفسه ها کشو ها و سینی های فریزر را به جای خود برگردانید.
  • غذا ها و موادی که در ابتدا از فریزر خارج کرده بودید را از جعبه خنک در بیاورید و دوباره داخل فریزر بگذارید. از این فرصت برای دسته بندی و مرتب کردن مواد غذایی استفاده کنید.
  • در آخرین مرحله نیز کافی است تا فریزر را دوباره به برق متصل کنید و آن را روشن کنید.

نظافت منزل شهرک غرب

آیا فریزر را می توان شست؟

گاهی اوقات ممکن است در نظافت منزل شهرک غرب، به موردی برخورد کنید که نیاز باشد فریزر را به طول بشویید زیرا گاهی اوقات ممکن است برخی از غذا ها باعث ایجاد بوی بد در فریزر شوند. بهترین کار خارج کردن مواد غذایی و تمیز کردن فریزر با موادی مانند جوش شیرین، آب و صابون ظرفشویی است. اما ممکن است در حین شستتن فریزر برای شما سوالاتی پیش بیاید. ما در این قسمت به سوالات متداول شما در این مورد پاسخ داده ایم.

چگونه می توان بوی بد فریزر را از بین برد؟

یخچال و فریزر یکی از محیط هایی هستند که به راحتی می توانند بو های بد را به سمت خود جذب کنند. اما اگر یک سری موارد را رعایت کنید، دیگر نیازی به پاک کننده های صنعتی و قوی برای از بین بردن بوی بد نیاز نخواهید نداشت. در نظافت منزل شهرک غرب، بعد از این که فریزر را شستید و خشک کردید، کافی است تا در یخچال و فریزر را باز کنید و یک ظرف را پر از جوش شیرین خشک کنید و دوباره آن را در فریزر یا یخچال قرار دهید. جوش شیرین خاصیت جذب بو های بد را دارد و می تواند بوی بد یخچال و فریزر را بگیرد.

چگونه می توان فضای داخلی فریزر را تمیز کرد؟

تمیز کردن و شستن فضای داخلی فریزر بسیار ساده است. جوش شیرین و مقداری آب آماده کنید. با مخلوط 1 به 7 مقداری ماده پاک کننده درست کنید . حواستان باشد که در نظافت منزل شهرک غرب از پاک کننده های تجاری در تمیز کردن یخچال و فریزر استفاده نکنید. زیرا ممکن است بوی بد آن ها به مواد غذایی نفوذ کند. برای تمیز کردن محلول را روی سطوح بپاشید. فقط دقت کنید که از بالا به پایین کار را شروع کنید تا کارتان راحت تر شود. برای قسمت هایی که نمی توانید با پارچه تمیز کنید نیز می توانید از یک مسواک استفاده کنید.

چگونه واشر فریزر و یخچال را تمیز کنیم؟

ممکن است یکی از سوالاتی که در نظافت منزل شهرک غرب برای شما پیش بیاید این باشد که چگونه می توان واشر های پلاستیکی اطراف یخچال و فریزر را پاک کرد. این قسمت از یخچال ها نیاز ویژه ای به شست و شوی مداوم دارند و در صورتی که خوب و منظم تمیز نشوند، ممکن است که کپک بزنند. اگر با یخچالی برخورد کرده بودید که واشر آن کپک زده بود،  ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن آن کافی است. بعد از شست و شو نیز کاملا آن را خشک کنید.

می توانید در آخر نیز از مقداری وازلین استفاده کنید تا از آسیب احتمالی به واشر جلوگیری شود.

چگونه کویل یخچال فریزر را تمیز کنیم؟

یکی دیگر از چالش هایی که ممکن است در نظافت منزل شهرک غرب با آن برخورد کنید، تمیز کردن کویل های یخچال است. تمیز کردن کویل های یخچال مهم است. درست است که زیاد به چشم نمی آیند اما باعث می شوند یخچال عمر طولانی تری داشته باشد.

اولین کار برای تمیز کردن کویل یخچال، مراجعه به دفترچه راهنمای آن است. اگر دفترچه راهنما در دسترس نبود می توانید به راحتی و با چند جست و جوی ساده در اینترنت راهنمای دستگاه را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن دفترچه راهنما و مطالعه آن، دومین کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن یخچال و قطع کردن سیم برق آن است. در نظافت منزل شهرک غرب باید به این نکته اشاره کرد که کویل های یخچال و فریزر همیشه یا در زیر یخچال قرار دارند یا در پشت آن. اگر در پشت آن بود، یک برس بردارید و شروع به گردگیری کنید. بعد از گردگیری نیز آشغال ریخته شده را جارو کنید و یخچال را در جای خود قرار دهید و دوباره به برق متصل کنید.

اما برای مدل های که کویل آن ها در زیر یخچال قرار دارد، باید قطعه گریل جلوی یخچال فریزر را بردارید. بعد از آن با یک برس تمامی کویل ها را تمیز کنید و تمام آشغال ها ریخته شده را جاروبرقی بکشید. در انتها نیز گریل سر جای خود بگذارید و دوباره یخچال را به برق بزنید.

چگونه می توان ماشین لباسشویی ها را تمیز کرد؟

یکی دیگر از نکاتی که نیروی نظافت شهرک غرب با آن برخورد خواهید کرد، ماشین های لباسشویی است که باید آن را به خوبی تمیز کنید. ما در این قسمت از مقاله به طور کامل نحوه تمیز کردن ماشین لباس شویی را با محول آب و سرکه به شما آموزش می دهیم.

  1. مرحله 1 : تهیه لوازم مورد نیاز

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی شما به چند چیز بیشتر نیاز نخواهید داشت:

  • سرکه سفید مقطر
  • جوش شیرین
  • بطری اسپری خالی
  • پارچه میکروفیبر
  • مسواک
  1. مرحله 2 : تهیه محلول

سرکه سفید را داخل یک بطری بریزید و آن را به درام ماشین لباسشویی اسپری کنید. بعد از اسپری کردن، با پارچه میکروفایبر آن را تمیز کنید و هیچ سطحی را دست نخورده باقی نگذارید. برای نظافت منزل شهرک غرب و به طور کلی تمام خانه ها، سرکه سفید یکی از بهترین محلول ها برای تمیز کردن قسمت مختلف خانه است. زیرا هم طبیعی است و هم بدون زحمت تمام لکه های سخت و چربی ها را از بین می برد.

  1. پاک کردن اطراف واشر های پلاستیکی

در این قسمت برای پاک کردن واشر های پلاستیکی به مقداری TLC نیاز خواهید داشت. مطمئن باشید که هنگام پاک کردن این قسمت با مقداری کف، کپک و مو برخورد خواهید کرد. به همین خاطر بسیار مهم است که بر روی این مرحله وقت زیادی بگذارید و این واشر را به خوبی تمیز کنید.

  1. ریختن سرکه سفید در ظرف مواد شوینده ماشین لباسشویی و شستن آن با آب داغ

در این قسمت برای نظافت منزل شهرک غرب باید گفت که دو فنجان سرکه سفید را به طور دقیق اندازه بگیرید و آن را مستقیم در ظرف مواد شوینده ماشین لباسشویی بریزید. حال باید ماشین لباسشویی را روشن و جوری تنظیم کنید در طولانی ترین چرخه خود و با گرم ترین آب ممکن کار کند.

  1. ریختن جوش شیرین در درام ماشین لباسشویی و روشن کردن آن

قبل از اینکه ماشین لباسشویی را در مرحله قبل روشن کنید، نصف فنجان جوش شیرین را نیز به درام ماشین لباسشویی اضافه کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

  1. پاک کردن در جلویی ماشین لباسشویی

سرکه ای که دارید را روی پارچه میکروفیبر خود بریزید و داخل بیرون در ماشین لباسشویی را آنقدر تمیز کنید تا بدرخشد. بعد از آن تمام قسمت ها را تمیز کنید. مطمئن شوید که همه جا را تمیز کرده اید و قسمت های مختلف مانند پانل کنترل و دستگیره ماشین لباسشویی را از یاد نبرده باشید.

  1. باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی و خشک کردن آن

در این قسمت نیز نیاز است تا درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید و اجازه دهید تا با هواوی طبیعی خشک شود. البته می توانید با استفاده پارچه میکروفیبر نیز آن را خشک کنید. با خشک کردن ماشین می توانید از احتمال بروز کپک جلوگیری کنید.

نظافت منزل شهرک غرب توسط سرویک

در این مقاله در مورد نظافت منزل شهرک غرب توضیح دادیم. در ابتدا در مورد خود شهرک غرب و تاریخچه آن توضیح کوتاهی دادیم تا با آن بیشتر شوید. بعد از توضیحات متوجه شدیم که این محله به خاطر وجود خانه های ویلایی متعدد نیاز به نیروی نظافت زیادی دارد. به همین خاطر در مورد این که چگونه می توانید قسمت ها و وسایل خانه را به خوبی تمیز کنید توضیح دادیم و در مورد هر کدام از آن ها مثال هایی را زدیم.

مجموعه سرویک با دارا بودن 15 سال سابقه در حوزه خدمات رسانی نظافت و امور منازل و بیش از 30 هزار مشترک فعال آماده ارائه خدمت رسانی به ساکنین شهر تهران می باشد. همراهان گرامی می توانند همه روزه سفارشات خود را از طریق اپ سرویک ثبت نمایند.

نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهران–نظافت منزل شهرک غرب–نظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا