خدمات مراقبتی و پرستاری
ضد عفونی و سم پاشی

چه کار کنیم در خانه سوسکی نبینیم

بهترین روش ها برای از بین بردن سوسک

برای از بین بردن سوسک چه کار کنیم؟

کمتر کسی است که با مشکل از بین بردن سوسک در خانه مواجه نشده باشد. از بین بردن برخی از سوسک ها دردسر بیشتری دارد. مثلاً سوسک های آلمانی به راحتی دست از سر ما بر نمی دارند چون بیشترین شیوع را دارند. تخم گذاری سوسک ها هم به شکلی است که زحمت از بین بردن آن ها را بیشتر و بیشتر می کند. چون بعد از تخم گذاری سوسک ها حدود 28 روز طول می کشد تا آن ها بالغ شوند. حتی اگر سوسک های مادر را هم از بین ببرید، حدود یک ماه دیگر از تخم های آن ها سوسک های جدید تولید و تکثیر می شوند.  

انواع سوسک های خانه

از بین 4500 گونه حشره ای که شناخته می شود، فقط 60 مورد به خانه ها راه پیدا می کنند که یکی از آن ها سوسک است. سوسک های خانه باید نابود شوند چون ممکن است سلامت افراد به ویژه افراد مبتلا به آسم را بدتر کنند.

سوسک های آلمانی کوچک و قهوه ای هستند. شاید سوسک آلمانی را به عنوان سوسک آشپزخانه بشناسید. چون در فضای داخل خانه رشد می کنند و محیط حمام و آشپزخانه را ترجیح می دهند. البته این نوع از سوسک ها نمی توانند پرواز کنند.

سوسک های آسیایی مانند سوسک های آلمانی هستند، اما پرواز می کنند. این سوسک ها بیشتر در فضای باز دیده می شوند ولی به داخل خانه هم راه پیدا می کنند.

سوسک های آمریکایی که معمولاً بزرگتر و قهوه ای تیره هستند، بیشتر در فضای باز دیده می شوند. این مدل از سوسک ها پرواز می کنند و برای رسیدن به آب و غذا در داخل خانه هم دیده می شوند.

چگونه جلوی هجوم سوسک ها را به داخل خانه بگیریم؟

سوسک ها موجوداتی بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند به هر جایی هجوم بیاورند، به ویژه جایی که نشانی از آب و غذا باشد. بهترین دفاع در برابر سوسک های خانه این است که تمام راه های ورود سوسک ها به خانه را بسته اید. اگر  سوسکی در خانه خود دیده اید، به سرعت برای از بین بردن آن ها دست به کار شوید. سوسک ها برای رشد و تکثیر به آب و رطوبت نیاز دارند. آنها دوستدار زندگی در فضاهای مرطوب هستند. به همین دلیل معمولاً در محیط مرطوب مثل آشپزخانه بیشتر دیده می شوند. برای از بین بردن سوسک در خانه، نشت لوله های آب را حتماً برطرف کنید.

خدمات ضدعفونی منزل را از متخصصان سرویک بخواهید

برای خلاص شدن از شر حشرات موذی، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • خانه خود را در برابر هجوم انواع سوسک ها ایزوله کنید. پیشخوان های آشپزخانه، کف ها، اجاق گازها، سینک حمام و آشپزخانه و میزها را تمیز نگه دارید.
  • پس از هر بار استفاده، تمام سطوح (پیشخوان ها، اجاق گاز و سینک) را تمیز کنید.
  • هیچ غذایی را در طول شب یا حتی در طول روز بیرون از یخچال نگذارید.
  • زباله ها را روزانه از منزل بیرون ببرید.
  • هر شب غذای حیوانات و کاسه های آب را بردارید
  • ظرف ها را در داخل سینک ظرفشویی به مدت طولانی باقی نگذارید.
  • سوسک ها حتی به خانه های تمیز هم سرک می کشند. آن ها عاشق خرده ریز غذا هستند.
  • ترک ها و درزهای خانه را بپوشانید. درزهای اطراف پنجره ها، زیر درها و اطراف لوله ها را ببندید. حتی اگر درز یا ترکی بسیار کوچک به نظر می رسد آن را دست کم نگیرید.
  • هر چیزی که از انبار خانه برمی دارید به خوبی بررسی کنید تا سوسک ها در آن ها تخم گذاری نکرده باشند.

درمان های خانگی برای از بین بردن سوسک در خانه

برای از بین بردن سوسک، اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی قوی استفاده کنید، حتما روش های از بین سوسک با استفاده از مواد بی خطر را دنبال کنید.

پودر بوراکس یا اسید بوریک

استفاده از اسید بوریک یا پودر بوراکس یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن سوسک های خانه است. با پاشیدن این ماده روی سطوح و کف خانه می توانید سوسک ها خانه را نابود کنید. اسید بوریک نباید مرطوب شود چون در برابر سوسک ها تأثیری نخواهد داشت. این پودر را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

تأثیر جوش شیرین در بین بردن سوسک خانه

جوش شیرین را با شکر مخلوط کنید تا یک ترکیب کشنده برای سوسک ها درست شود. معجون جوش شیرین و شکر جلوی تکثیر آفاتی مانند سوسک را می گیرد و یا آن را کنتزل می کند. شکر به عنوان یک طعمه برای جذب سوسک عمل می کند و جوش شیرین سوسک را از بین می برد. تنها باید مخفی گاه سوسک ها را پیدا کنید و این ترکیب را در آنجا پاشید.

روش های از بین بردن سوسک در خانه
مواد طبیعی و بی ضرر برای سلامت انسان مثل جوش شیرین می تواند سوسک ها را از خانه فراری دهد.

روغن چریش

روغن چریش یک آفت کش و سوسک کش طبیعی است که از درخت چریش به دست می آید. برای از بین بردن سریع سوسک ها در حیاط خانه، انتخاب خوبی است.

روغن یا پودر چریش دارای ترکیبات قوی است که سوسک ها را از بین می برد. برای استفاده از آن، مقدار کمی از روغن چریش را با آب ترکیب کنید و در یک اسپری بریزید. این محلول را در جاهایی که سوسک ها در رفت و آمد هستند، اسپری کنید. اگر از پودر چریش استفاده می کنید، آن را در طول شب در مناطق موردنظر خانه بریزید و صبح ها هم این کار را تکرار کنید.  

این مطلب را از دست ندهید! آیا سم پاشی خانه برای بدن مضر است؟

با روغن نعناع سوسک را نابود کنید

ترکیب آب، نمک و روغن نعناع در دفع طبیعی سوسک ها اثربخش است. اساشیال اویل ها و یا اسانس های روغنی فواید درمانی بی شماری دارند. اما به عنوان قاتل سوسک ها هم شناخته می شوند. می توانید برای از ین بردن سوسک های خانه اسانشیال اویل نعناع را با کمی آب، نمک و نعناع ترکیب کنید و این محلول را روی سطوح موردنظر خود بپاشید. اگر این کار را مداوم انجام دهیدف تاثیر آن را در نابودی سوسک ها خواهید دید.

از بین بردن سوسک در خانه با برگ بو

از ادویه جات برای فراری دادن سوسک های خانه کمک بگیرید. سری به کابینت آشپرخانه خود بزنید و از برگ بو برای از بین بردن سوسک در خانه استفاده کنید. مقداری برگ بو را خرد کرده و آن را در کمدها و کابینت ها قرار دهید. جوشانده برگ بو هم در نابودی سوسک ها موثر است. برگ بو را در آب بجوشایند و آن را در گوشه های خانه اسپری کنید تا سوسک ها را از خانه دور نگه دارید.

نرم کننده لباس؛ قاتل سوسک خانه

محلول نرم کننده لباس و آب هم در از بین بردن سوسک های خانه موثر است. این محلول را مستقیماً روی سوسک ها بپاشید تا از بین بروند.

سخن پایانی

روش های زیادی برای از بین بردن سوسک خانه وجود دارد، از روش های طبیعی و بی خطر برای سلامت انسان گرفته تا روش های شیمیایی به کمک سمپاشی و ضدعفونی. برای اینکه سوسک های خانه را ریشه کن کنید باید این روش ها را چندین بار تکرار کنید تا تخم گذاری سوسک ها در خانه متوقف شود. اگر مشکلتان حاد بود، نگران نباشید، برای نابود کردن سوسک های خانه، متخصصان سمپاشی محیطی سرویک آماده ارائه سرویس حرفه ای هستند. این خدمت سرویک برای از بین بردن انواع حشرات خانگی از جمله سوسک، ساس، کنه، موریانه و… به کار می رود. 

منبع: thespruce

منتظر چی هستی؟! متخصص نظافت منزل سرویک آماده خدمته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا