خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

نحوه پاك كردن لكه چای از روی فرش سفید

لکه های چای می تواند نامناسب و به سختی پاک شود، به خصوص روی فرش سفید. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر آنها انجام دهید.

1. به سرعت عمل کنید. هر چه زودتر لکه چای را درمان کنید، پاک کردن آن آسان تر خواهد بود. اگر می توانید، با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی تا حد امکان مایع را پاک کنید.
2. از فرش شوی استفاده کنید. اگر لکه کوچک است، ممکن است بتوانید آن را با قالیشویی پاک کنید. حتماً ابتدا پاک کننده را در قسمتی از فرش که مشخص نیست تست کنید تا مطمئن شوید که به الیاف آسیب نمی رساند.
3. از جوش شیرین و آب خمیر درست کنید. اگر لکه بزرگتر است، می توانید خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید. خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. سپس، رب را با جاروبرقی تمیز کنید.
4. از محلول سرکه استفاده کنید. همچنین می توانید از محلول سرکه برای از بین بردن لکه های چای استفاده کنید. مقدار مساوی سرکه و آب را مخلوط کرده و محلول را با اسفنج روی لکه بمالید. اجازه دهید محلول حداقل 30 دقیقه بماند، سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.
5. از لکه‌بر تجاری استفاده کنید. اگر همه چیز جواب نداد، می‌توانید از لکه‌بر تجاری استفاده کنید. حتماً دستورالعمل های روی برچسب را به دقت دنبال کنید.

نحوه پاك كردن لكه چای از روی فرش سفید

در اینجا چند نکته اضافی برای از بین بردن لکه چای از فرش سفید وجود دارد:

از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ می تواند لکه را محکم کند و پاک کردن آن را دشوارتر کند.
لکه را مالش ندهید.مالش فقط لکه را پخش می کند و پاک کردن آن را سخت تر می کند.
مواظب استفاده از سفید کننده باشید. سفید کننده می تواند به برخی از پارچه ها آسیب برساند، بنابراین قبل از استفاده از آن بر روی لکه چای، حتما آن را در قسمتی از فرش تست کنید.

با کمی دقت و تلاش، باید بتوانید لکه های چای را از روی فرش سفید خود پاک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا