خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد 8 ماهه

پوره سیب زمینی یک غذای خوشمزه و مقوی است که افراد در هر سنی می توانند از آن لذت ببرند. آنها همچنین گزینه ای عالی برای نوزادان و کودکان نوپا هستند، زیرا نرم هستند و جویدن آنها آسان است.

هنگام تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد 8 ماهه، باید به چند نکته توجه کنید. اول، مهم است که از سیب زمینی نشاسته ای مانند Russets یا Yukon Golds استفاده کنید. این سیب زمینی ها مایه صاف و خامه ای ایجاد می کنند.

دوم اینکه، مهم است که سیب زمینی ها را قبل از پختن پوست بگیرید. این کار هرگونه آلودگی یا آفت کشی را که ممکن است روی پوست باشد پاک می کند.

سوم، مهم است که سیب زمینی ها را تا زمانی که خیلی نرم شوند، بپزید. این کار را می توان با جوشاندن، بخارپز کردن یا پختن آنها انجام داد.

چهارم اینکه سیب زمینی ها را له کنید تا یکدست شوند. این کار را می توان با سیب زمینی خرد کن، چنگال یا همزن برقی انجام داد.

پنجم، اضافه کردن مقدار کمی شیر مادر یا شیر خشک به پوره سیب زمینی مهم است. این باعث می شود آنها خامه ای و خوشمزه شوند.

ششم، مهم است که سیب زمینی های پوره شده را با نمک و فلفل مزه دار کنید. با این حال، بسیار مهم است که در مصرف نمک بسیار کم مصرف کنید، زیرا نمک بیش از حد می تواند برای نوزادان مضر باشد.

مواد لازم برای طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد 8 ماهه

* 1 عدد سیب زمینی بزرگ، پوست کنده و ربع شده
* 1/4 فنجان شیر مادر یا شیر خشک
* 1/4 قاشق چایخوری نمک
* 1/4 قاشق چایخوری فلفل

دستورالعمل برای طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد 8 ماهه

1. سیب زمینی ها را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید و روی آن را با آب بپوشانید. بگذارید بجوشد، سپس حرارت را کم کنید و بجوشانید تا سیب زمینی ها خیلی نرم شوند، حدود 15 دقیقه.
2. سیب زمینی ها را آبکش کنید و داخل قابلمه برگردانید. شیر مادر یا شیر خشک، نمک و فلفل را اضافه کنید. له کنید تا یکدست شود.
3. بلافاصله سرو کنید.

نکات لازم 

* برای یک له نرم تر، از دستگاه برنج سیب زمینی یا همزن برقی استفاده کنید.
* برای تهیه پوره سیب زمینی از قبل، سیب زمینی ها را بپزید و طبق دستور له کنید. سپس اجازه دهید مایه کاملا خنک شود. روی آن را بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید. وقتی آماده سرو شد، مایه را دوباره در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید.
* برای طعم دادن به پوره سیب زمینی، سعی کنید برخی از موارد زیر را اضافه کنید:
* پنیر چدار
* خامه ترش
* پودر سیر
* پودر پیاز
* پیازچه
* جعفری

نتیجه

پوره سیب زمینی یک غذای خوشمزه و مقوی است که افراد در هر سنی می توانند از آن لذت ببرند. آنها همچنین یک گزینه عالی برای نوزادان و کودکان نوپا هستند. با رعایت این نکات ساده می توانید پوره سیب زمینی خوشمزه ای درست کنید که کودک 8 ماهه شما را دوست خواهد داشت.

اطلاعات تکمیلی

* هنگام معرفی پوره سیب زمینی به کودک، از مقدار کمی شروع کنید و ببینید که چگونه واکنش نشان می دهد. برخی از نوزادان ممکن است به گلوتن حساس باشند، بنابراین مهم است که با مقدار کمی شروع کنید و کودک خود را برای هرگونه علائم واکنش آلرژیک زیر نظر بگیرید.
* اگر کودک شما هنوز به خوردن غذاهای جامد عادت نکرده است، ممکن است بخواهید با له کردن سیب زمینی بسیار نرم شروع کنید. همانطور که کودک شما به خوردن غذاهای جامد عادت می کند، می توانید به تدریج سیب زمینی ها را له کنید.
* همچنین می توانید مواد سالم دیگری مانند پوره سبزیجات یا میوه را به پوره سیب زمینی اضافه کنید. این یک راه عالی برای جذب برخی از مواد مغذی اضافی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا