خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری

پوره سیب زمینی یک غذای جانبی کلاسیک است که برای هر وعده غذایی مناسب است. آنها همچنین بسیار متنوع هستند و می توانند به روش های مختلفی ساخته شوند. یکی از راه های خوشمزه برای تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری است. افزودن پیاز داغ و جعفری به پوره سیب زمینی طعمی بی نظیر می دهد که مطمئناً همه را راضی می کند.

مواد لازم برای طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری

* 2 عدد سیب زمینی بزرگ، پوست کنده و ربع شده
* 1/2 فنجان شیر
* کره 1/4 پیمانه
* 1/4 فنجان خامه ترش
* 1/4 فنجان پنیر چدار رنده شده
* 1/2 قاشق چایخوری نمک
* 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه
* 1/4 فنجان پیاز داغ خرد شده
* 1/4 فنجان جعفری تازه خرد شده

دستورالعمل ها

1. سیب زمینی ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید و با آب سرد بپوشانید. بگذارید بجوشد، سپس حرارت را کم کنید و بجوشانید تا سیب زمینی ها خیلی نرم شوند، حدود 15 دقیقه.
2. سیب زمینی ها را آبکش کنید و داخل قابلمه برگردانید. شیر، کره، خامه ترش، پنیر چدار، نمک و فلفل را اضافه کنید. له کنید تا یکدست شود.
3. پیاز داغ و جعفری را با هم مخلوط کنید.
4. بلافاصله سرو کنید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری

نکات لازم برای طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری

* برای یک له نرم تر، از دستگاه برنج سیب زمینی یا همزن برقی استفاده کنید.
* برای تهیه پوره سیب زمینی از قبل، سیب زمینی ها را بپزید و طبق دستور له کنید. سپس اجازه دهید مایه کاملا خنک شود. روی آن را بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید. وقتی آماده سرو شد، مایه را دوباره در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید.
* برای طعم دادن به پوره سیب زمینی، سعی کنید برخی از موارد زیر را اضافه کنید:
* پودر سیر
* پودر پیاز
* پیازچه
* تکه های بیکن
* ژامبون خرد شده
* پیاز سبز خرد شده

نتیجه

پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری یک غذای جانبی خوشمزه و همه کاره است که برای هر وعده غذایی مناسب است. درست کردن آنها نیز بسیار آسان است، بنابراین می توانید در کمترین زمان آنها را روی میز تهیه کنید. بنابراین دفعه بعد که به دنبال غذای جانبی هستید که مطمئناً خوشایند باشد، پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری را امتحان کنید.

اطلاعات تکمیلی

* اگر به دنبال گزینه سالم تری هستید، می توانید از شیر بدون چربی یا خامه ترش کم چرب استفاده کنید. می توانید کره را هم حذف کنید و از قابلمه نچسب استفاده کنید.
* اگر پوره سیب زمینی را برای کودکان سرو می کنید، بهتر است پیاز داغ را حذف کنید. برای شیرین شدن سیب زمینی ها می توانید کمی شکر هم به پوره سیب زمینی اضافه کنید.
* پوره سیب زمینی راهی عالی برای استفاده از باقی مانده سیب زمینی پخته شده است. به سادگی سیب زمینی ها را پوست بگیرید و له کنید و سپس مواد مورد علاقه خود را اضافه کنید.
* از پوره سیب زمینی برای تهیه انواع غذاهای دیگر مانند پنکیک سیب زمینی، کوفته سیب زمینی و سوپ سیب زمینی نیز می توان استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا