خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

از بین بردن بوی قارچ در غذا

قارچ یک ماده خوشمزه و همه کاره است که می توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد. با این حال، آنها همچنین می توانند بوی قوی و خاکی داشته باشند که می تواند برای برخی افراد ناراحت کننده باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، نگران نباشید – چند کار وجود دارد که می توانید برای از بین بردن بوی قارچ و لذت بردن از آنها بدون بو انجام دهید.

 چرا قارچ ها بوی بدی دارند؟

قارچ ها حاوی ترکیبی به نام ژئوسمین هستند که مسئول بوی خاکی آنهاست. ژئوسمین در غذاهای دیگر مانند چغندر، سیب زمینی و گوجه فرنگی نیز یافت می شود. با این حال، قارچ ها حاوی غلظت بیشتری از ژئوسمین نسبت به سایر غذاها هستند و به همین دلیل بوی قوی تری دارند.

چگونه بوی قارچ را از بین ببریم؟

چند راه مختلف برای از بین بردن بوی قارچ وجود دارد. یکی از راه ها این است که آنها را قبل از پخت به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید. این به حذف مقداری از ژئوسمین از قارچ کمک می کند. روش دیگر برای از بین بردن بوی قارچ، پختن آن با سایر مواد بدبو مانند سیر یا پیاز است. این به پوشاندن بوی قارچ کمک می کند.

 روش های خاص برای از بین بردن بوی قارچ

در اینجا چند روش خاص برای از بین بردن بوی قارچ وجود دارد:

قارچ ها را در آب خیس کنید. این رایج ترین روش برای از بین بردن بوی قارچ است. قارچ ها را قبل از پختن 30 دقیقه در آب سرد خیس کنید. این به حذف مقداری از ژئوسمین از قارچ کمک می کند.
قارچ ها را با سایر مواد بدبو بپزید. این هم یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن بوی قارچ. به سادگی قارچ ها را با سایر مواد با بوی قوی مانند سیر، پیاز یا زنجبیل بپزید. این به پوشاندن بوی قارچ کمک می کند.
از خوشبوکننده استفاده کنید. اگر در فضای کوچکی مانند آپارتمان در حال پختن قارچ هستید، ممکن است بخواهید از یک خوشبوکننده برای رفع بو استفاده کنید. انواع مختلفی از خوشبو کننده ها، تجاری و طبیعی وجود دارد.
آشپزخانه را تهویه کنید. اگر در فضای بزرگی مانند آشپزخانه در حال پختن قارچ هستید، می توانید با تهویه آشپزخانه به رفع بو کمک کنید. به سادگی یک پنجره را باز کنید یا یک فن را روشن کنید.
قارچ هایی را که بوی بدی دارند دور بریزید. اگر در بسته ای از قارچ ها را باز کردید و بوی ترش یا گندیدگی دادند، فورا آنها را دور بریزید. قارچ هایی که بوی بد دارند نخورید زیرا ممکن است فاسد شده و شما را بیمار کند.

از بین بردن بوی قارچ در غذا

 نکاتی برای نگهداری قارچ

برای کمک به جلوگیری از ایجاد بوی قوی قارچ، آنها را به درستی نگهداری کنید. در اینجا چند نکته برای نگهداری قارچ آورده شده است:

* قارچ ها را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.
* قارچ‌ها را در یخچال نگهداری نکنید، زیرا باعث می‌شود که قارچ‌ها نرم شوند.
* قارچ ها را قبل از نگهداری در دستمال کاغذی بپیچید. این به جذب هر گونه رطوبت و جلوگیری از خراب شدن آنها کمک می کند.
* قارچ ها را ظرف چند روز پس از خرید استفاده کنید. هر چه مدت زمان نگهداری آنها بیشتر باشد، بوی آن قوی تر می شود.

 نتیجه

با رعایت این نکات می توانید به راحتی بوی قارچ را از بین ببرید و از این ماده خوشمزه و پرکاربرد لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا