خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت راه پله ارزان

یکی از سخت ترین کار ها در نظافت ساختمان، نظافت راه پله ها است. راه پله ها قسمت بسیار بزرگی از ساختمان را به خود اختصاص می دهند و برای تمیز کردن آن ها به زمان، حوصله و دقت زیادی نیاز است. شما می توانید از نیروی های نظافتچی برای نظافت راه پله ارزان کمک بگیرید. همچنین شما خودتان می توانید با روش هایی که در این مقاله نام می بریم، به راحتی راه پله های خانه خود را تمیز کنید.

نظافت راه پله ارزان

مراحل نظافت راه پله

برای اینکه بتوانید راه پله های چوبی خانه خود را تمیز کنید به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

  • برس یا جاروی سفت
  • چوب گردگیری
  • جاروبرقی
  • پاک کننده
  • فرش شوی (در صورتی که روی راه پله ها از فرش استفاده می کنید.)

مرحله اول: جمع کردن وسایل

اولین و مهم ترین مرحله، آماده کردن محیطی است که قرار است آن را تمیز کنید. قبل از اینکه شروع به کار کنید، تمامی وسایل مانند اسباب بازی های کودکان و کفش ها باید از روی راه پله جمع شوند. همچنین تمامی وسایلی که ممکن است روی نرده های راه پله باشند، مثل کیف، کوله پشتی یا کت را بردارید.

مرحله دوم: جارو کردن

برای نظافت راه پله ارزان بهتر است که از جارو های دستی سفت استفاده کنید. برای جارو کردن پله ها بهترین کار این است که از بالا شروع کنید و هر پله را با حرکات عمودی جارو کنید. با این شیوه جارو کردن شما می توانید تمامی گرد و غبار ها را از روی پله ها تمیز کنید. در هنگام تمیز کاری حتماً جارو کردن زیر پای خود را فراموش نکنید.

برای نظافت راه پله ارزان باید گفت که اگر از فرش روی راه پله های خود استفاده می کنید، بهتر است که از جاروبرقی به جای جارو دستی استفاده کنید. درست مانند راه قبل برای جاروبرقی کشیدن هم از بالای پله ها شروع کنید و به سمت پایین بیایید.

مرحله سوم: استفاده از فرش شوی

اگر از فرش روی پله های خود استفاده می کنید، بهتر است که برای تمیز کردن آن ها نیز اقدام کنید. اگر قصد دارید که خودتان فرش را بشویید، می توانید سطل بزرگی را با مایع فرش شوی پر کنید و برای تمیز کردن فرش، از بالای پله ها به سمت پایین حرکت کنید. در نظافت راه پله ارزان و بی دردسر بهتر است که از مقدار کمی مایع فرش شوی استفاده کنید؛ زیرا زیاده روی در استفاده از آن باعث می شود هزینه ها زیاد شود. همچنین فرش نیز دیر تر خشک خواهد شد.

مرحله چهارم: خشک شدن فرش

در مرحله چهارم فقط باید صبر کنید. اگر در مرحله قبل فرش ها را به صورت دستی با فرش شوی تمیز کرده باشید، حداقل باید 30 دقیقه برای خشک شدن به فرش زمان بدهید. اگر هم از دستگاه قالیشویی استفاده کرده باشید، این مدت زمان به نصف یعنی 15 دقیقه کاهش می باید.

مرحله پنجم: تمیز کردن راه پله

می توانید از محلول های مخصوصی که برای تمیز کردن ساخته شده اند برای نظافت استفاده کنید. پله ها را با مایع تمیز کننده و مقداری آب گرم بشویید. دقت داشته باشید که اگر پله های ساختمان شما از جنس چوب است در استفاده از آب، زیاده روی نکنید؛ زیرا زیاده روی در مصرف آب برای شستن پله های چوبی می تواند باعث تورم چوب شود.

مرحله ششم: پولیش کردن چوب

در نظافت راه پله ارزان و سریع اگر پله های ساختمانتان چوبی است می توانید آن ها را پولیش کنید. پولیش کردن راه پله هزینه زیادی ندارد. فقط کافی است که مایع پولیش را خریداری کنید و از بالا به پایین، آن را روی پله های خود طبق دستورالعمل های محصول اعمال کنید.

نظافت راه پله ارزان

نظافت راه پله های مختلف

  • تمیز کردن راه پله چوبی

تمیز کردن راه پله های چوبی ساده و نسبتاً راحت است. اول از همه تمامی زباله های خشک را جمع کنید. سپس به کمک جاروبرقی یا یک جاروی دستی پله های خود را جارو کنید. هنگام نظافت راه پله ارزان و کم کردن هزینه ها می توانید از مقداری صابون مایع و آب گرم استفاده کنید. اگر به صابون مایع دسترسی ندارید می توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

بعد از درست کردن مایع شوینده، یک پارچه انتخاب کنید و آن را در محلول فرو ببرید تا مرطوب شود. سپس پارچه را به آرامی روی پله ها بکشید تا تمیز شوند. فقط دقت داشته باشید که رطوبت زیادی به پله های چوبی نرسد.

در تمیز کردن راه پله ها نرده را فراموش نکنید. برای تمیز کردن نرده ها می توانید از پارچه مرطوب استفاده کنید.

  • تمیز کردن فرش های پله

اگر قصد نظافت راه پله ارزان را دارید، می توانید فرش های راه پله را با مواد ساده ای تمیز کنید. اولین کاری که برای تمیز کردن فرش های راه پله می توانید انجام دهید این است که از یک جاروبرقی برای گرفتن گرد و غبار آن استفاده کنید. در مرحله بعد باید از یک بخار شوی استفاده کنید. اگر بخار شوی ندارید می توانید از مخلوط آب گرم و صابون فرش استفاده کنید.

برای تمیز کردن لکه های روی فرش نیز کافی است که در یک بطری اسپری، یک چهارم فنجان سرکه سفید را با یک قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی ترکیب کنید و بطری اسپری را با آب پر کنید. می توانید از این روش برای از بین بردن لکه های فرش استفاده کنید. برای تمیز کردن لکه مقداری از محلول را روی فرش اسپری کنید و سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

  • تمیز کردن راه پله هایی با روکش وینیل

برای تمیز کردن راه پله هایی که از روکش وینیل استفاده می کنند نیز ابتدا باید تمامی زباله های خشک و گرد و غبار های موجود روی راه پله را از بین ببرید تا بتوانید راه پله ها را با شوینده تمیز کنید. هنگام نظافت راه پله ارزان توصیه می کنیم تا حد امکان از مواد شوینده ساده استفاده کنید. برای تمیز کردن وینیل، ما توصیه می کنیم که از مقداری صابون و آب گرم استفاده کنید.

برای تمیز کردن راه پله های با روکش وینیل یک پارچه تمیز پیدا کنید و با آغشته کردن آن به محلول شوینده خود تمامی پله ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن گوشه های پله ها می توانید از یک برس نرم یا مسواک استفاده کنید.

  • تمیز کردن راه پله های بتنی

در ادامۀ صحبت از نظافت راه پله ارزان بدانید که تا حد امکان باید از مواد ساده استفاده کنید. خوشبختانه تمیز کردن پله های بتنی نیز بسیار ساده است و به همین دلیل نیازی به وسایل خاصی ندارد. تنها وسیله ای که برای تمیز کردن راه پله های بتنی به آن نیاز دارید، یک دستگاه شوینده پر فشار است. اگر به این دستگاه دسترسی ندارید می توانید طبق معمول جلو بروید. برای تمیز کردن راه پله های بتنی مانند دیگر پله ها ابتدا زباله ها و گرد و غبار ها را از بین ببرید. سپس با ترکیب مقداری سرکه سفید و آب گرم، پله ها را بشویید. می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر پله ها را با یک برس سفت تمیز کنید.

نظافت راه پله ارزان

مزایای استفاده از سرویس های نظافتی

داشتن هوای سالم تر

برای نظافت راه پله ارزان می توانید از نیروی های خدماتی نیز استفاده کنید. استفاده از نیرو های خدماتی مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از بزرگ ترین مزایای استفاده از نیرو های خدماتی، داشتن هوای سالم تر در خانه است. مواد حساسیت زا، گرد و غبار و کثیفی می توانند هوای خانه شما را آلوده کنند. اگر از نیرو های خدماتی استفاده کنید می توانید خیال خود را از این بابت راحت کنید.

نیرو های خدماتی از شوینده های حساسیت زا استفاده نمی کنند. همچنین نیرو های خدماتی در کار خود حرفه ای هستند و می توانند تمامی آلودگی ها و کثیفی ها را از بین ببرند.

صرفه جویی در هزینه ها

یکی از بهترین راه های نظافت راه پله ارزان کمک گرفتن از نیرو های خدماتی است. درست است که استخدام افراد برای نظافت راه پله هزینه جداگانه ای دارد اما مطمئن باشید که این کار در دراز مدت به سود شما تمام می شود؛ زیرا نیرو های خدماتی برای نظافت راه پله ها به خوبی آموزش دیده اند و می دانند که چگونه راه پله ها و فرش های راه پله شما را تمیز کنند که کمترین آسیب به آن ها وارد شود.

استفاده از مواد مخصوص و شست و شوی حرفه ای سرعت خراب شدن راه پله های چوبی و فرش های آن ها را کاهش می دهد و همین باعث می شود که به نوعی در هزینه های خود صرفه جویی کنید و کمتر به تعمیرات راه پله و تعویض فرش نیاز پیدا کنید.

نظافت راه پله ارزان

استفاده از ابزار مخصوص

استخدام نیروی های خدماتی یکی از راه های کاهش هزینه و نظافت راه پله ارزان است؛ زیرا برای تمیز کردن پله ها گاهی اوقات به تجهیزات مخصوصی نیاز دارید که قیمت بسیار بالایی دارند و حتی اجاره آن ها نیز بسیار گران تمام می شود.

هنگامی که نیرو های خدماتی را استخدام می کنید، دیگر لازم نیست که در مورد تهیه وسیله نگران باشید. نیرو های خدماتی تمامی وسایل مورد نیاز برای تمیز کاری پله را دارند و می توانند به راحتی پله های خانه شما را تمیز کنند.

صرفه جویی در زمان

تمیز کردن راه پله خانه وقت بسیار زیادی را از شما می گیرد. شما می توانید برای نظافت راه پله ارزان و صرفه جویی در وقت خود از نیرو های نظافتچی کمک بگیرید. شما می توانید با استخدام نیرو های نظافتچی در وقت خود صرفه جویی کنید و با زمان آزاد شده خود به کار های مهم تر یا شخصی برسید.

تمیز شدن گوشه ها، پایه ها و شکاف ها

مهم نیست که چقدر برای تمیز کردن راه پله های خود وقت بگذارید. قطعاً مکان هایی وجود دارد که در اتنها فراموش می کنید آن ها را تمیز کنید. نیرو های نظافتچی این مکان ها را فراموش نمی کنند؛ زیرا آن ها آموزش زیادی برای این کار دیده اند. شما می توانید با سپردن وظیفه تمیز کردن راه پله ها به نیرو های نظافتچی از تمیز شدن تمامی قسمت ها اطمینان پیدا کنید. نیرو های نظافتچی تمامی قسمت ها از جمله گوشه ها، شکاف ها و حتی مناطق صعب العبور را نیز به خوبی تمیز می کنند.

نظافت راه پله ارزان

نظافت راه پله ارزان توسط سرویک

شست و شوی راه پله ها کاری سخت و طاقت فرسا است. اگر به هر دلیلی توان نظافت راه پله های خود را ندارید، می توانید این وظیفه را به نیروی های نظافتچی بسپارید. نیروی های نظافتچی در نظافت راه پله ارزان می توانند به شما کمک کنند. همچنین نیرو های نظافتچی در کار خود حرفه ای هستند؛ یعنی اینکه آن ها می توانند به نحوی پله های شما را تمیز کنند که تا مدت زمان طولانی نیاز به شست و شوی مجدد پله ها نداشته باشید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

نظافت منزل مجیدیهنظافت منزل فوریقیمت نظافت منزل تهرانشرکت های معتبر نظافت منزلنظافت منزل جنوب شرق تهراننظافت منزل جنوب غرب تهراننظافت منزل شبانه روزی تهراننظافت منزل قیطریهنظافت منزل فوری شمال تهراننظافت منزل شهراننظافت منزل نارمکنظافت منزل منیریهنظافت منزل اقدسیه–نظافت راه پله ارزان–

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا