خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

پرستار سالمند شبانه روزی

مراقبت از سالمندان امری انکار ناپذیر است که ممکن است در این مسیر نیاز به پرستار سالمند شبانه روزی داشته باشید و در این شرایط مهم است که با وظایف کامل پرستاران آشنا باشید تا پرستار مناسبی استخدام کنید که تمام نیاز های شما را رفع کند.

وظایف و مسئولیت های هر پرستاری بسیار گسترده است. ممکن است در لحظه ای وظیفه پرستار سالمند شبانه روزی توجه به وعده های غذایی باشد و در لحظه دیگر دقت به دارو ها و دوز آن ها. برای همین این شغل یک موقعیت چالش برانگیز است.

پرستار سالمند شبانه روزی

آشنایی با وظایف پرستار سالمندان

از آنجایی که نیاز های سالمندان یکسان نیست، مراقبت برای هر فرد متفاوت خواهد بود. با این حال، می توان فرض کرد که بسیاری از وظایف زیر در نقطه ای از چرخه مراقبت انجام می شود. با این اوصاف، اگر نیاز به یک پرستار سالمند شبانه روزی دارید بهتر است با این وظایف آشنا شوید. متداول ترین وظایف برای مراقبت از سالمندان در خانه عبارت هستند از:

  1. مدیریت خانه و برنامه ریزی

این موضوع می تواند یک چالش باشد که بدانیم مراقبت از سالمند چقدر می تواند مسئولیت به همراه داشته باشد. یک راه مفید برای اینکه اطمینان پیدا کنید به همه وظایف و تعهدات رسیدگی خواهد شد، برنامه ریزی دقیق برای مدیریت خانه و مسئولیت های نگهداری از سالمند است. این طرح باید با مشارکت تیم پزشکی، اعضای خانواده و ارائه دهندگان خدمات پرستاری تنظیم شود. شما می توانید یک بودجه زمانی و مالی برای ایجاد یک برنامه ریزی خوب برای رفع نیاز های خود در نظر بگیرید.

  1. نظارت پزشکی

در حالی که داشتن یک پزشک که بر تمام مراقبت‌ های سالمندان نظارت می‌ کند مفید است، اعضای خانواده و مراقبان همچنان باید نقش وکیل را بر عهده بگیرند تا اطمینان حاصل شود که دارو ها به درستی تجویز می ‌شوند و با مشکلات فرد سالمند همخوانی دارند تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری شود. ممکن است از پرستار نیز خواسته شود که مدارک بیمه درمانی، صورت ‌حساب‌ ها و دستورات پزشک را بررسی کند تا مطمئن شود که فرد سالخورده به شیوه ‌ای مغایر با برنامه مراقبتی خود درمان نمی‌ شود.

  1. مدیریت دارو های تجویزی

شما باید بدانید از یک پرستار سالمند شبانه روزی چه انتظاراتی باید داشته باشید. از آنجایی که دارو ها زیر نظر مراقبت های بهداشتی قرار می گیرند، می توانند چالش برانگیز باشند. با این حال، با افزایش سن افراد، نسخه های آن ها می تواند با سرعت هشدار دهنده ای افزایش یابد. برخی از بیماران ممکن است بیش از ده ها داروی مختلف را در یک زمان مصرف کنند، و تعداد زیاد دارو ها می تواند نیاز به یک پرستار اختصاصی را برای نظارت بر تجویز، تغییرات و مصرف دارو ایجاد کند. این پرستار نیز باید به طور منظم مورد نظارت و بررسی قرار گیرد. از آنجایی که برخی از نسخه های مسکن، وسوسه انگیز هستند که مورد سوء مصرف قرار گیرند، مواد کنترل شده باید به صورت روزانه قفل شده و شمارش شوند.

  1. توجه به بهداشت و مراقبت شخصی

برای بسیاری از عزیزان سالخورده، کمک تنها زمانی ارائه می‌ شود که در انجام وظایف زندگی روزمره، دچار مشکل شوند. کمک گرفتن برای حمام کردن، استفاده از توالت، تمیز کردن پس از بیماری یا شستن و شانه کردن مو ها می تواند یک گام ضروری برای سالمند در محل باشد. از آنجایی که موضوع حساسی است، مطمئن باشید که مراقب مهربان و صبور است. شما همچنین می خواهید هر کسی که مراقبت های بهداشتی را انجام می دهد سابقه خوبی برای کار با سالمندان داشته باشد. پس باید در انتخاب پرستار سالمند شبانه روزی دقت کافی داشته باشید‌.

  1. کمک به وعده های غذایی و تغذیه

این کافی نیست که از یک مراقب بخواهید که غذا درست کند. در واقع، از آنجایی که بسیاری از سالمندان با افزایش سن اشتهای خود را از دست می دهند و کالری کمتری دریافت می کنند، غذایی که می خورند باید از بهترین مواد غذایی ممکن باشد. همچنین این بررسی باید انجام شود که آیا غذا ها با دارو های فرد سالمند تداخل دارد یا باعث بدتر شدن بیماری های خاص مانند فشار خون بالا یا دیابت می شوند؟ هر کسی که خرید مواد غذایی، برنامه ریزی وعده های غذایی و تهیه غذا را انجام می دهد باید از یک متخصص تغذیه مشورت بگیرد تا اطمینان حاصل شود که همه وعده های غذایی و میان وعده ها با شرایط سالمند متناسب است.

  1. کمک به تحرک

تحرک یک امر مهم برای سالمندان است که پرستار سالمند شبانه روزی باید دقت ویژه ای به آن داشته باشد. خواه یادگیری صحیح جابجایی شخصی از ویلچر به توالت باشد یا توجه به نشانه های فردی در معرض خطر سقوط، مهارت هایی که یک مراقب برای اطمینان از حرکت ایمن در داخل و خارج از خانه به آن نیاز دارد، حیاتی است. روش‌های «انتقال» مناسب (آن هایی که برای انتقال یک سالمند از موقعیتی به موقعیت دیگر استفاده می ‌شوند) برای جلوگیری از آسیب رساندن به پرستار و سالمند، مورد نیاز است. مراقبت می تواند برای بدن فرد کمک کننده سخت باشد و دانش صحیح می تواند از اشتباهات دردناک بعدی جلوگیری کند.

  1. نگهداری خانه و نظافت اولیه خانه

یک پرستار سالمند شبانه روزی باید مهارت های اولیه نظافت و تعمیر را داشته باشد. او نباید برای کمک کردن یا شستن ظرف ها مشکلی داشته باشد. دانستن نحوه کارکرد لوازم اولیه و دردسترس در هر خانه مانند تعویض لامپ در صورت نیاز لازم است تا از نیاز پیدا کردن مکرر به تکنسین ها برای تعمیر و… جلوگیری شود.

  1. حمل و نقل

با افزایش سن، افراد ممکن است تمایل به کناره گیری از اجتماع پیدا کرده و از بیرون رفتن اجتناب کنند. یک پرستار سالمند شبانه روزی می ‌تواند با سوق دادن آن‌ ها به رویداد های اجتماعی و همچنین قرار ملاقات‌ های پزشکی مورد نیازشان، تا حدودی حالت عادی را فراهم کند. ممکن است به کتابخانه یا دندان پزشکی یا حتی پارک نیاز داشته باشید و داشتن وسیله برای رفت و آمد این کار را آسان کرده و به ارائه کیفیت زندگی سالم برای عزیزتان کمک می‌ کند.

پرستار سالمند شبانه روزی

  1. همراهی با آن ها

ممکن است یک فرد مسن سخت با بیماری مبارزه کند یا به یک رژیم غذایی سخت پایبند بماند. بیماران با چالش هایی روبرو هستند که اگر افرادی را در کنار خود داشته باشند که آن ها را همراهی کرده و مورد حمایت قرار دهند خیلی بهتر می توانند با مشکلات خود مبارزه کنند. مراقبین باید وظایفی را که از این هدف حمایت می کند، انجام دهند. از انجام بازی گرفته تا صرفاً صحبت کردن یا نوشیدن قهوه، می تواند کمک بسیار زیادی به عزیزان سالمند بکند.

  1. مدیریت مالی

در حالی که احتمالاً سالمند، همراهی دارد که امور مالی او را مدیریت می کند، برخی از وظایف پشتیبانی را می توان به یک پرستار سالمند شبانه روزی اختصاص داد. وظایف می تواند هر چیزی باشد، از ارسال یک پرداخت شهریه تا تهیه لیست هزینه های پزشکی. فردی که این وظایف را بر عهده دارد باید قابل اعتماد و توانمند باشد.

  1. گزارش و نظارت

در هر لحظه ای که پرستار دلیلی برای نگرانی می بیند باید فوراً گزارش دهد. همه مراقبان باید مایل باشند آنچه را که در طول یک شیفت اتفاق می افتد مستند کنند و همچنین توصیه هایی برای مراقبت های بعدی ارائه دهند. نظارت صحیح بر این سوابق می تواند مراقبین و عزیزان را در جریان نگه دارد تا برای اقدامات بعدی با برنامه ریزی صحیح پیش بروند.

  1. نیاز های روحی سالمند

در حالی که شاد نگه داشتن عزیزان مسن کار سختی است؛ اما مزایایی وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند. برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند تا سال های گرانبهای زندگیشان را در نقش پرستار سپری کنند، پیوندی با فرد سالمند شکل می گیرد که می تواند نزدیک ترین پیوند در زندگیشان باشد. همانطور که سالمندان شما آسیب پذیر تر می شوند و برای نیاز های اساسی بیشتر به شما وابسته می شوند، فرصت صحبت و آشنایی با آن ها نیز افزایش می یابد. داستان ‌های دوران جوانی‌ شان، داستان ‌های رویا ها و آرزو هایشان و حتی ترس‌ ها و نگرانی‌ های پیری، مواردی است که ممکن است سالمند نیاز به بازگو کردن آن ها داشته باشد. گوش کردن، یکی از زیبا ترین وظایف یک پرستار سالمند شبانه روزی می تواند باشد.

پرستار سالمند شبانه روزی

تفاوت پرستار شبانه روزی و دائمی

پرستار سالمند شبانه روزی راه حلی برای بزرگسالان سالخورده و خانواده های آن ها است که نمی خواهند عزیزانشان را به یک مرکز نگهداری از سالمندان منتقل کنند.

وقتی نوبت به استخدام یک پرستار شبانه روزی و دائمی می‌ رسد، مردم اغلب متوجه نمی‌ شوند که بین پرستار شبانه روزی در خانه و پرستار دائمی تفاوت وجود دارد.

مراقبت 24 ساعته و شبانه روزی از سالمندان در خانه را معمولاً دو مراقب در شیفت های 12 ساعته ارائه می دهند تا هم ساعات روز و هم ساعات شب را پوشش دهند. در برخی موارد، سه مراقب در نوبت های 8 ساعته نیز برای این کار در نظر گرفته می شوند.

یکی از مزایای پرستار سالمند شبانه روزی چرخش مداوم مراقبین است، به این معنی که هیچ زمانی وجود ندارد که بیمار بدون مراقبت باشد. چرخش 2-3 نفر تضمین می کند که یک مراقب همیشه بیدار است و به راحتی مراقبت از سالمند را انجام می دهد.

علاوه بر این، پرستار سالمند شبانه روزی در منزل می تواند برای دوره های کوتاه مدت یا بلندمدت مفید باشد. به عنوان مثال، اگر یک فرد مسن تحت عمل جراحی قرار گیرد، ممکن است در طول بهبودی به مراقبت های خانگی 24 ساعته پس از جراحی نیاز داشته باشد. بیمارانی که از زوال عقل رنج می برند ممکن است برای ارائه خدمات حیاتی مانند یادآوری روزانه دارو ها به مراقبت مداوم 24 ساعته در منزل نیاز داشته باشند. پس پرستار سالمند شبانه روزی گزینه مناسبی برای این شرایط است.

با این حال، تفاوت اصلی بین پرستار دائمی و پرستار سالمند شبانه روزی، تعداد متوالی ساعاتی است که مراقبان به طور فعال از آن ها مراقبت می کنند. مراقبان دائمی در هر شب 8 ساعت خواب اجباری دریافت می کنند، در حالی که مراقبت 24 ساعته و شبانه روزی یک مراقب جدید را در طول شب نیاز دارد.

پرستار سالمند شبانه روزی

پرستار سالمند شبانه روزی توسط سرویک

در متن بالا با وظایف اولیه یک پرستار سالمند شبانه روزی آشنا شدیم. اگر مراقبینی که در اختیار دارید واجد شرایط نیستند یا نمی‌ خواهند مسئولیت ‌های جدیدی را بر عهده بگیرند، می‌ توانید شخص دیگری را برای پر کردن شکاف‌ ها استخدام کنید. مراقبت از سالمندان امری ضروری و حیاتی است و باید اطمینان حاصل کنید فردی که استخدام می کنید چه وظایفی دارد و آیا توانایی انجام کار ها و مدیریت آن ها به بهترین شیوه را دارد یا خیر.

نکته ای که در مورد یک پرستار بسیار اهمیت دارد قابل اعتماد بودن اوست. پرستار ها و مراقبین بینش منحصر به فردی نسبت به عزیزان سالمند دارند و یک پرستار خوب می تواند احساس خوبی به سالمند هدیه دهد و دلسوزانه برای مراقبت از او تلاش کند. نگهداری از افراد مسن همواره درس هایی به ما می آموزد که در زندگی یاری رسان ما خواهند بود. شما به عنوان کسی که به یک پرستار برای عزیزان سالمند خود نیاز دارید باید هوشمندانه در این امر برخورد کنید تا تمامی انتظاراتتان مرتفع شود.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

پرستار نیمه وقت کودک در تهرانپرستار نیمه وقت سالمند در تهرانپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند ارزان–پرستار سالمند شبانه روزی–نگهداری از سالمند شیفت شب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا